کارگردان فیلم کوتاه"اسفوماتو" در گفت و گو با برنا؛

فیلم دیدن در سینما پارادیا اندیمشک من را به فیلمسازی علاقمند کرد/"اسفوماتو" فیلم قابل تاملی است/مردم اندیمشک همواره حامی و پشتیبان من بوده اند

۱۳۹۹/۰۶/۲۱ - ۱۱:۵۴:۵۵
کد خبر: ۱۰۵۲۹۷۰
فیلم دیدن در سینما پارادیا اندیمشک من را به فیلمسازی علاقمند کرد/اسفوماتو فیلم قابل تاملی است/مردم اندیمشک همواره حامی و پشتیبان من بوده اند
امیرعلی میردریکوند می گوید؛ علاقه من به سینما به اوایل دهه هفتاد باز می گردد من با دیدن فیلم در سینما پارادیا(بهمن) اندیمشک به فیلمسازی علاقمند شدم و به شدت به این سینما و خاطرات آن وابسته ام. از همان سال های اولیه دهه هفتاد با وجود مشکلات و موانع زیاد وارد عرصه فیلمسازی شدم و هنوز آن راه را ادامه می دهم. البته به دلیل متمرکز بودن سینما در تهران بخش زیادی از زندگی ام را در تهران گذرانده ام، اما همچنان به عنوان فیلمساز فعال اندیمشکی در شهر اندیمشک حضور دارم و مشغول به کار هستم.

به گزارش خبرنگار برنا از اندیمشک، امیر علی میردریکوند دارای مدرک کارشناسی ادبیات انگلیسی و فارغ التحصیل دوره مقدماتی سینما از آموزشگاه آزاد سینمایی جام جم تهران در سال ۱۳۸۲ است. او به عنوان فیلمساز مستقل در حال تولید فیلم کوتاه است. گفت و گوی خبرنگار برنا را با این فیلمساز جوان می خوانیم.

برنا: از فیلم جدیدت بگو؟

امیرعلی میردریکوند: در مرحله پس تولید فیلم مستند داستانی "اسفوماتو" هستم.

برنا: قصه این فیلم در روایت گر چه موضوعی است؟

فیلمساز: قصه این فیلم در مورد یک خانواده روستایی است که فرزند ارشدشان در امور زندگی بسیار به آنها کمک می کند اما در ادامه با مشکلات و موانعی روبرو می شود.

برنا: این فیلم قرار است در چه جشنواره هایی شرکت داشته باشد؟

فیلمساز: نسخه های ملی و بین المللی فیلم اسفوماتو آماده نمایش شده است، در بخش ایران در جشنواره سینما حقیقت، جشن تصویر سال و جشنواره ملی مادر حضور پیدا خوتاهد کرد. البته جشنواره مادر به دلیل بیماری کرونا بلا تکلیف مانده است.

برنا: گفتید بخش ایران، آیا قرار است در جشنواره های بین المللی خارج کشور هم به نمایش درآید؟

فیلمساز: بله، نسخه بین الملل این فیلم در دست چند پخش کننده داخلی و خارجی قرار گرفته که آن هم به دلیل شیوع بیماری کرونا هنوز به تصمیم گیری نهایی نرسیده است و با فروکش کردن بیماری در خصوص نحوه حضور تصمیم گیری خواهد شد، اسفوماتو فیلم قابل تاملی است و امیدوار هستیم در آینده خیلی نزدیک پخش کننده آن مشخص شود و بتوانیم در جشنواره های خارجی شرکت کنیم.

برنا: تصویر برداری این فیلم چقدر زمان برد و لوکیشن این پروژه کجا بوده است؟

فیلمساز: کار پیش تولید و تصویر برداری این اثر در سال های ۹۷ و ۹۸ در اندیمشک و روستاهای اطراف آزاد راه خرم زال فیلمبرداری شده است.

برنا: چه کسانی در تولید این فیلم به شما کمک کرده اند؟

فیلمساز: در فرآیند تولید این اثر، مصطفی شهاوند به عنوان تهیه کننده، لیلی براتی(تصویربردار)، حبیب جعفری(صدابردار)، حسن رحیمی(تدوین)، مجید نجاتی(صداگذار)، امید محرابی(آهنگساز)، سجاد بیگی پور(اتالوناژ)، یاسر عبدی پور(مدیر تولید)، مهدی نجفیوند(روابط‌عمومی) و یونس میردریکوند(عکاس)، حضور داشتند. همچنین خانواده محترم ابراهیم دانشگر هم در این اثر با ما همکاری کردند.

برنا: شما در اندیمشک هستید و با نام اندیمشک آثار خود را ارایه می دهید؟

فیلمساز: بله، باعث افتخار است که به عنوان یک اندیمشکی در جشنواره های متعدد ملی و بین المللی حضور داشته ام، و تا به حال مردم شهرم(به غیر از مسوولین) در فضاهای مختلف حامی و پشتیبان من بوده اند که جا دارد همینجا از لطف و محبت همشهریانم تشکر کنم.

برنا: تا کنون چه پروژه هایی داشته اید و با چه افرادی کار کرده اید؟

فیلمساز: با پروژه های مختلفی به عنوان مشاور کارگردان، دستیار کارگردان، برنامه ریز، مدیر تولید، منشی صحنه، بازیگر، دستیار تصویر، تدوین، طراح پوستر همکاری داشته ام، در سال ۹۲ کارگردانی را آغاز کردم و با فیلم های"عبور از مه"، "رهایی"، "زندگی با آرزو"، "چهار دقیقه سکوت"، "کنسرو"، "زیر رعد"، "دیجامه"، "پسر لر" و "اسفوماتو" که تا به امروز با همکاری خانواده و دوستانم ساخته ام، بیش از هشتاد حضور در  بخش پایانی و مسابقه جشنواره های داخلی و خارجی داشته ام و جوایز و تقدیرهایی از این جشنواره ها کسب کرده ایم.

برنا: گفتید در جشنواره های متعددی شرکت داشته اید، اگر ممکن است بیش تر توضیح دهید، و از موفقیت و جوایز کسب شده بگویید.

فیلمساز: در جشنواره های معتبری حضور یافتیم که در این میان حضور در جشنواره های بین المللی و معتبر سینماحقیقت، فیلم کوتاه تهران و کودک و نوجوان اصفهان اهمیت ویژه ای دارد، کسب جایزه اول جشنواره صد، جایزه اول جشنواره قرآن و عترت، جایزه اول جشنواره منطقه ای گراش، جایزه اول ویدیو آرت جشنواره مستقل خورشید، جایزه اول جشنواره نت وورد صربستان، جایزه ویژه هیات داوران از جشنواره فیسم مراکش، تقدیرنامه روز کتاب و سینما از فیلم کوتاه تهران، جایزه اول و دوم جشنواره ارزش، تقدیر هیات داوران از جشنواره فیلمینت رومانی، جایزه بخش فیلم جشنواره مدولباس فجر و به نمایش درآمدن در بیش از بیست کشور صاحب سبک سینما بخشی از موفقیت های کسب شده من و گروهم است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز