همزمان با بهره برداری از هشت مرکز فرهنگی دفاع مقدس در سراسر کشور؛

فاز نخست طبیعی ترین باغ موزه دفاع مقدس کشور در آبادان به بهره برداری رسید

۱۳۹۹/۰۷/۰۲ - ۱۱:۲۶:۰۳
کد خبر: ۱۰۶۲۸۴۱
فاز نخست طبیعی ترین باغ موزه دفاع مقدس کشور در آبادان به بهره برداری رسید
همزمان با بهره برداری از هشت مرکز فرهنگی دفاع مقدس در سراسر کشور و با حضور ویدیو کنفرانسی رییس مجلس شورای اسلامی، فاز نخست مرکز فرهنگی دفاع مقدس آبادان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، دقایقی قبل همزمان با بهره برداری از هشت باغ موزه دفاع مقدس در سراسر کشور، با حضور ویدیو کنفرانسی محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی و سردار بهمن کارگر رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، سردار عباس یوسفی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان، اسمعیل زمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، حجت الاسلام علی ابراهیمی پور امام جمعه آبادان، مسوولان استانی، شهری و منطقه ایی، فاز نخست مرکز فرهنگی و دفاع مقدس آبادان به بهره برداری رسید.

در این آیین رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور با بیان اینکه باغ موزه دفاع مقدس آبادان بکرترین و طبیعی ترین باغ موزه کشور است، اظهار کرد: دو سال پیش طی بازدید سر لشکر باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح از محل باغ موزه دفاع مقدس، مقرر شد این مکان تبدیل به یک باغ موزه طبیعی شود، البته پیش از این هم در این مکان کارهایی انجام شده بود، اما از یک سال و نیم گذشته تا کنون با همت مسوولان استانی توانستیم فاز نخست طبیعی ترین باغ موزه دفاع مقدس کشور را به بهره برداری برسانیم. این باغ موزه ۲۷ هکتار وسعت دارد و بالغ بر هزار میلیارد تومان ارزش گذاری شده است که برای آماده سازی فاز نخست این مرکز فرهنگی حدود چهار میلیارد تومان هزینه شده است. که در اینجا سردار بهمن کارگر در پایان افزود: از مسولان استانی و منطقه ایی به ویژه از حجت الاسلام سید نبی موسوی فرد نماینده ولی فقیه در استان، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و سردار عباس یوسفی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان در همراهی و همکاری برای به بهره برداری رساندن این مرکز تشکر و قدردانی می کنم.

لازم به ذکر است پس از بهره برداری از فاز نخست این باغ موزه، مسوولان حاضر در این آیین ضمن رونمایی از چند اثر ادبی دفاع مقدس، از تمبر یادبود باغ موزه دفاع مقدس نیز رونمایی شد و به امضای مسوولین حاضر رسید.

در همین راستا حاضرین مراسم با حضور بر مزار هشت شهید گمنام دفاع مقدس تدفین شده در باغ موزه آبادان، ضمن قرایت فاتحه و ادای احترام، با آرمان های شهدا تجدید پیمان نمودند.

لازم به ذکر است که باغ موزه دفاع مقدس آبادان به عنوان طبیعی‌ترین باغ موزه کشور، از نظر وسعت، تنوع موضوعات، مکان و ادوات نظامی با دیگر باغ موزه‌های کشور متفاوت است و تمام مختصات آن، منطقه جنگی و در تیررس دشمن بوده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز