فرماندار ویژه آبادان در نشست ستاد مقابله با کرونا ی شهرستان بیان کرد:

مانور بزرگ سفیران سلامت برگزار می شود/معلمان ملزم به حضور در مدارس نیستند/اتاق اصناف بازار را کنترل کند/توبیخ و جریمه کارکنان و مسوولان بدون ماسک

۱۳۹۹/۰۷/۲۱ - ۲۳:۳۳:۱۶
کد خبر: ۱۰۷۲۴۱۶
مانور بزرگ سفیران سلامت برگزار می شود/معلمان ملزم به حضور در مدارس نیستند/اتاق اصناف بازار را کنترل کند/توبیخ و جریمه کارکنان و مسوولان بدون ماسک
فرماندار آبادان گفت: مانور بزرگ مبارزه با کرونا با عنوان"سفیران سلامت" طی هفته آینده در سطح شهرستان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، سید زین العابدین موسوی شامگاه دوشنبه در این نشست ستاد مقابله با کرونا ضمن ارایه گزارش وضعیت آبادان در خصوص بیماری کرونا اظهار کرد: متاسفانه به دلایل مختلف باز وضعیت آبادان مثل دیگر شهرهای استان به موقعیت قرمز رسید و باید به این موضوع توجه کامل داشته باشیم. هر چند که مردم آبادان همیشه نجیب بودند و هر وقت از آن‌ها خواسته ایم در کنار ما قرار گرفتند. اگر در گوشه ای از شهر بی اهمیتی دیدیم این یعنی اینکه ما نتوانستیم این باور را بین شهروندان به وجود بیاوریم و اهمیت این موضوع و فاجعه کرونا را به مردم انتقال بدهیم.

او با تشکر از دستگاه های موثر که در طول ماه های گذشته همراه و همگام با ستاد کرونا بودند از مردم آبادان بابت رعایت دستورالعمل های بهداشتی در ایام محرم و صفر قدردانی کرد و گفت: در کنار شهروندان آبادان از زحمات دیگر دستگاه ها مثل سازمان تبلیغات اسلامی، نهاد امام جمعه، نیروی انتظامی و دیگر ارگان هایی که در کنار ما بودند و توانستند به صورت نسبی مراسم‌ محرم و صفر را مدیریت کنند، قدردانی می کنم. اما باید بگویم که همکاری مردم آبادان بهترین لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی بود. ما شاهد بودیم در عصر عاشورا هیچ گونه تجمع قابل توجهی در بقعه متبرکه سید عباس صورت نگرفت که جای دارد از مردم فهیم و ولایت مدار آبادان قدردانی کنیم.

فرماندار آبادان افزود: تمام پارامترهای موثر بر همه گیری کرونا در به وجود آمدن این بحران دخالت دارند و نمی توان دلیل خاصی یا یک عامل خاصی را برای این وضعیت بر شمرد.

موسوی در خصوص وضعیت ادارات بیان کرد: همه کارکنان ادارات، سازمان ها، موسسات و دوایر دولتی و بانک ها ملزم به استفاده مستمر از ماسک در محل کار خود هستند. اگر  از کارکنان در محل کار فردی ماسک نزند رییس اداره باید برخورد انضباطی با او داشته باشد. اگر در بازرسی از ادارات ثابت شود احدی از کارکنان اداره ای از ماسک استفاده نمی کند حتما رییس اداره توبیخ کتبی با درج در پرونده خواهد شد.

نماینده عالی دولت در آبادان با اعلام اینکه طی هفته آینده برگزاری مانور بزرگ مبارزه با کرونا در دستور کار است، اضافه کرد: باید بتوانیم شوک مثبت به جامعه وارد کنیم. از این رو قصد داریم هفته آینده مانور بزرگ مبارزه با کرونا تحت عنوان سفیران سلامت را در سطح شهرستان آبادان برگزار کنیم که مشارکت تمام دستگاه‌های حاکمیتی، اجرایی، خدماتی و تبلیغاتی را می طلبد. همه ادارات و ارگان ها باید به نوعی در این مانور حضور داشته باشد. در حوزه تبلیغات بیلبوردهای سطح شهر باید به این منظور اختصاص داده شوند و بنرهایی با زمینه رنگ قرمز و با این جمله که "همشهری وضعیت کامل قرمز است" در بیلبوردها نصب شود.

رییس شورای ستاد مقابله با کرونا ویروس شهرستان با بیان اینکه سازمان‌ها باید در تمامی ابعاد مختلف در این مانور حضور داشته باشند، اظهار کرد: شاید لازم باشد در زمان مانور چند روزی ورودی آبادان را ببندیم و برخی اصناف غیر ضرور را در روزهای آتی تعطیل کنیم که هنوز در این خصوص تصمیم قطعی گرفته نشده است. قطعاً هر دستگاه اجرایی در این خصوص شانه خالی کند باید جوابگوی ستاد کرونا باشد.

رییس شورای سلامن شهرستان آبادان توضیح داد: قصد داریم بین گروه‌های هدف و نیازمندان و شهروندان آبادانی ۱۰۰ هزار ماسک توزیع کنیم. از دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز می خواهم از تمام ظرفیت خود برای انجام عملیات تب سنجی در سطح شهر استفاده کنند.

رییس ستاد مبارزه با کالای شهرستان آبادان ادامه داد: به اتاق اصناف ابلاغ می کنم که وضعیت بازار را از نظر کنترل موارد بهداشتی و رعایت دستورالعمل های اجرایی هرچه سریع تر سر و سامان ببخشد. اگر پاساژها و مراکز خریدی  وجود دارد که به شهروندان اجازه می‌دهند بدون ماسک وارد شوند باید پلمپ شوند. تمامی گروه های زیر مجموعه رستوران ها باید به صورت بیرون بر فعالیت کنند. فعالیت  باشگاه‌های ورزشی باید کنترل شود. پارک ها نیز باید تعطیل شوند. جمع آوری پسماند شهرداری باید به نحو احسن انجام شود. در ادارات نیز رعایت فاصله فیزیکی  کنترل بشود. ما باید تمامی موارد را برای حفاظت از شهروندان عزیز به کار ببریم.

فرماندار آبادان در پایان با اشاره به وضعیت مدارس شهرستان تصریح کرد: ما هیچ گاه اعلام نکردیم که مدارس آبادان و مراکز آموزشی تعطیل شود، لذا هیچ معلمی ملزم به حضور در مدرسه نیست و فقط مدیران و معاونین باید در مدارس حضور داشته باشند و معلمان می توانند از طریق منزل آموزش آنلاین و مجازی خود را به دانش آموزان ارایه دهند. همچنین مراکز آموزشی چون آموزشگاه های آزاد سطح شهر و مراکز آموزش فنی و حرفه ای باید آموزش های خود را به صورت غیر حضوری و بدون حضور هیچ دانش پژوه یا کارآموزی انجام دهند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز