از سوی استاندار خوزستان؛

محدودیت‌های ۲ هفته ایی کرونایی خوزستان اعلام شد

۱۳۹۹/۰۸/۳۰ - ۱۸:۳۶:۰۷
کد خبر: ۱۰۹۰۷۱۳
محدودیت‌های ۲ هفته ایی کرونایی خوزستان اعلام شد
استاندار خوزستان محدودیت‌های جدید کرونایی خوزستان را که به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز،  غلامرضا شریعتی امروز جمعه با بیان اینکه اهواز و کارون از لحاظ کرونا در وضعیت قرمز هستند اظهار کرد: ۱۵ شهرستان مسجدسلیمان، آغاجاری، آبادان، رامهرمز، امیدیه، شوشتر، دزفول، اندیمشک، رامشیر، باغملک، ایذه، شادگان، خرمشهر و لالی و بهبهان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

او گفت: شهرستان‌های ماهشهر، حمیدیه، هفتکل، شوش، هویزه، دشت آزادگان، اندیکا، باوی، گتوند، و هندیجان نیز در وضعیت زرد به سر می‌برند.

استاندار خوزستان افزود: در شهرستان‌های قرمز یک سوم کارمندان در محل کار حاضر و دو سوم به صورت دور کاری، در شهرستان‌های نارنجی یک دوم در محل کار حاضر و یک دوم دیگر به صورت دور کاری، و در شهرستان‌های زرد دو سوم در محل کار حاضر، و یک سوم دور کاری کنند.

نماینده عالی دولت در استان بیان کرد: در شهرستان‌های قرمز تنها گروه شغلی یک شامل سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌های زنجیره ای، مراکز درمانی، امدادی و خدماتی اجازه فعالیت دارند و بقیه گروه‌های شغلی دو، سه و چهار حق فعالیت ندارند.

شریعتی اضافه کرد: در شهرستان‌های نارنجی فقط گروه شغلی یک و دو اجازه فعالیت دارند و در شهرستان‌های زرد نیز تنها گروه شغلی یک و دو و سه اجازه فعالیت دارند.

رییس شورای تامین استان با اشاره به اینکه فرماندار اهواز در طول این دو هفته موظف بر نظارت بر اجرای محدودیت در اهواز و کارون است، تصریح کرد: برگزاری آیین‌های مذهبی و فرهنگی در شهرستان‌های قرمز و نارنجی به طور کامل تعطیل و در شهرستان‌های زرد در فضای باز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی قابل اجرا است.

او در خصوص محدودیت تردد خودرویی نیز بیان کرد: خودروهای با پلاک بومی در شهرستان‌های قرمز و نارنجی نمی‌توانند از شهر خود خارج شوند و به شهر دیگری هم نمی‌توانند وارد شوند.

استاندار خوزستان افزود: پلاک‌های غیر بومی نیز نمی‌توانند وارد شهرستان‌های قرمز و نارنجی شوند؛ برای شهرستان‌های زرد نیز هنوز برنامه‌ای اعلام نشده است.

شریعتی توضیح داد: محدودیت‌ها شامل ناوگان مسافری و باری نمی‌شود و باید با هدایت پلیس راه از کمربندی‌ها عبور کنند. بیمارانی که برای مداوا باید وارد مرکز استان شوند برگ ارجاع پزشک مربوطه را همراه داشته باشند و ستاد کرونای شهرستان نیز تایید کرده باشد.

رییس شورای سلامت استان بیان کرد: طرح بیمار یابی محلات و قرنطینه نیز مورد توجه است و تمام ادارات و دستگاه‌های اجرایی موظفند مهمانسراهای خود به منظور پشتیبانی در اختیار سپاه قرار دهند.

رییس ستاد مقابله با کرونا استان خوزستان اضافه کرد: سالن‌های ورزشی و چند منظوره نیز در صورت نیاز برای نگهداری و قرنطینه بیماران باید بسیج شوند.

نماینده عالی دولت در خوزستان گفت: در تمام دنیا محدودیت در برگزاری دورهمی‌های کوچک ۸۳ درصد، محدودیت مرزها ۵۶، دسترسی به ماسک ۵۱، محدودیت مسافرت ۴۲، تجمع بزرگ ۵۳ و حمایت گروه‌های آسیب پذیر ۴۲ درصد موثر بوده است.

استاندار خوزستان در پایان افزود: این محدودیت‌ها دو هفته اجرا می‌شود و پس از آن بر اساس شرایط قابل تغییر است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز