سرپرست مرکز بهداشت شهرستان آبادان خبر داد:

طرح مکمل‌یاری ویتامین آ در آبادان آغاز شد

۱۳۹۹/۰۹/۰۱ - ۱۵:۰۴:۱۰
کد خبر: ۱۰۹۱۲۰۵
طرح مکمل‌یاری ویتامین آ در آبادان آغاز شد
سرپرست مرکز بهداشت آبادان از آغاز طرح مکمل یاری مگادوز ویتامین A برای کودکان دو تا پنج سال در مراکز بهداشتی این شهرستان خبر داد.

نجمه آقامیری امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا در آبادان ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: سازمان جهانی بهداشت و صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد(یونیسف) با توجه به نقش ویتامین A در تنظیم و تقویت سیستم ایمنی بدن، پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های عفونی، تنفسی و کووید ١٩ و کاهش مرگ و میر ناشی از آن در کودکان زیر پنج سال، برنامه مکمل‌یاری ویتامین A به ویژه در مناطق محروم که کمبود این ویتامین یکی از مشکلات تغذیه‌ای به شمار می‌رود را توصیه می‌کنند.

او گفت: در همین راستا تجویز کپسول‌های ٢٠٠ هزار واحدی ویتامین A به تمام کودکان دو تا پنج سال ضروری است.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان آبادان افزود: این طرح از ابتدای هفته گذشته و با برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های انجام‌ شده واحد بهبود تغذیه مرکز بهداشت و توسط بهورزان و مراقبین سلامت در تمام مراکز، پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت شهر و روستا شهرستان آبادان آغاز شده و هر ۶ ماه یک بار به کودکان تجویز می‌شود.

آقامیری بیان کرد: خانواده‌ها برای مکمل‌یاری ویتامین A کودکان خود با در دست داشتن کارت بهداشتی کودک و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مراکز بهداشتی تحت پوشش خود مراجعه کنند.

سرپرست مرکز بهداشت آبادان در پایان اضافه کرد: با توجه به نقش ویتامین A در رشد و سلامت کودک، وجود انواع سبزی‌ها و میوه‌های متنوع در برنامه غذایی کودک به تامین این ویتامین کمک می‌کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز