ثبت واقعه ۴ آذر در تقویم مطالبه به حق مردم اندیمشک است

۱۳۹۹/۰۹/۰۴ - ۱۴:۰۸:۳۶
کد خبر: ۱۰۹۳۰۲۳
ثبت واقعه ۴ آذر در تقویم مطالبه به حق مردم اندیمشک است
واقعه چهارم آذر ۶۵ در اندیمشک روایت گر مردمانی است که در مقابل کرکس های تا دندان مسلح بعثی جانانه ایستادند و حماسه ای به بلندای تاریخ آفریدند، شهری که طولانی ترین بمباران هوایی پس از جنگ جهانی دوم را تجربه کرد اما خم به ابرو نیاورد.

به گزارش خبرنگار برنا از اندیمشک، چهارم آذر ۶۵ در اندیمشک حوادثی رخ داد که تاریخ و خاطرات جمعی این شهر را برای همیشه دچار تحول کرد اتفاقی که در بحبوحه جنگ تحمیلی و با قصاوت هرچه  تمام‌تر دشمن بعثی رخ داد نام اندیمشک را به عنوان نماد مظلومیت و حماسه سازی ایران قرار داد.

 در چهارم آذر ۶۵ نیروی هوایی عراق با ۵۷ فروند هواپیما وارد مرزهای کشور شد و بیش از یک ساعت و ۴۵ دقیقه شهر را آماج حملات وحشیانه خود قرار داد. یک ساعت و ۴۵ دقیقه ای که برای مردم اندیمشک یک عمر گذشت، این حمله که بیش از ۳۰۰ شهید و ۷۰۰ مجروح برجای گذاشت و با هدف آسیب رسانی و تخریب ریل و ایستگاه راه آهن اندیمشک که مهمترین راه ارتباطی تهران به جنوب و جبهه های جنگ بود سد و نیروگاه دز به عنوان تولیدکننده بخش قابل‌توجهی از برق کشور، پایگاه چهارم شکاری، پادگان های آموزشی و پشتیبانی واقع در اطراف اندیمشک، پادگان دوکوهه که محل استقرار لشکر ۲۷ حضرت رسول بود، انجام شد. البته دشمن با انجام این حمله هوایی در صدد تضعیف روحیه مردم مقاوم اندیمشک و دیگر نقاط کشور بود که هیچگاه نتوانست به این هدف خود برسد.

حال سال ها از آن واقعه گذشته اما مردم اندیمشک هیچگاه رنجی که دیدند را فراموش نمی‌کند رنجی که اندیمشک و مردمانش را در تاریخ ایران ماندگار کرده و نام این شهر را با حماسه سازی و مقاومت گره زده است اینک مردم و شهروندان اندیمشک سال هاست که یک خواسته را دنبال می‌کند و آن ثبت چهارم آذر در تقویم ملی ایران است اقدامی که  مدت هاست مسوولین وعده آن را دادند اما هیچ‌گاه عملی نشده است.

در چهارم آذر ۹۵ دقیقا ۳۰ سال پس از آن واقعه استاندار خوزستان در گفت گو با یکی از خبرگزاری ها خبر از ثبت این روز در تقویم ملی داد.

غلامرضا شریعتی اظهار کرد: چهارم آذر به عنوان طولانی‌ترین بمباران تاریخ هشت سال دفاع مقدس و گوشه ای از رشادت های مردم خوزستان باید در تاریخ و تقویم ما ثبت شود.

در این باره مسوولین ارشد شهرستان بارها تاکید کرده اند که به دنبال ثبت این واقعه در تقویم هستند اما متاسفانه این موضوع پس از گرامیداشت چهار آذر به فراموشی سپرده شده و تا سال آینده خبری از این وعدها به گوش نمی‌رسد، که این امر موجبات نارضایتی و سرخوردگی شهروندان اندیمشک شده است و ضروری است مسوولین که دستی در این کار دارند هرچه زودتر در این خصوص اقداماتی را انجام دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز