به نیابت از جامعه فرهنگی و هنری استان؛

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از مدافعان سلامت و کادر درمان تقدیر به عمل آورد

۱۳۹۹/۱۰/۰۲ - ۲۱:۲۹:۱۸
کد خبر: ۱۱۰۸۰۸۹
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از مدافعان سلامت و کادر درمان تقدیر به عمل آورد
مدیرکل کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان طی نشستی به مناسبت میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار از رییس بیمارستان رازی و پرستاران این بیمارستان تقدیر به عمل آورد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، محمد جوروند امروز سه‌شنبه، دوم دی ماه جاری طی مراسمی به مناسبت گرامیداشت روز پرستار که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد، با تبریک ولادت حضرت زینب(س) اظهار کرد: این بانوی بزرگوار اسطوره بسیار بزرگی در محاسن و فضایل است و این ویژگی‌ها در مورد ایشان در منابع مختلف بیان شده است.

او با بیان اینکه از ابتدای کرونا تا امروز فعالیت‌های بسیار خوبی توسط حوزه فرهنگ و هنر در رابطه با آگاه‌سازی جامعه نسبت به این بیماری انجام شده است، گفت: همچنین شورای اطلاع‌رسانی ویژه کرونا به ریاست معاون سیاسی اجتماعی استانداری و دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان راه‌اندازی و تا کنون چندین جلسه با حضور مدیران رسانه‌ها برگزار شده که در برخی جلسات رییس و معاون دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز حضور داشتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: بیش از هشت هزار برنامه در حوزه فرهنگ و هنر در بخش‌های تئاتر، شعر، موسیقی، تجسمی، قرآنی، مساجد برگزار شد که از جمله آنها می‌توان به برگزاری چندین جشنواره آنلاین، پویش در خانه بمانیم و تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و… اشاره کرد.

جوروند با اشاره به اینکه حوزه فرهنگ و هنر توانست سهم خود را هر چند کوچک در این بحران انجام دهد، بیان کرد: البته این اقدامات در قبال زحماتی که کادر بهداشت و درمان در راستای رسیدگی به بیماران متحمل می‌شوند، غیرقابل قیاس و ورای تقدیر است.

او اضافه کرد: در زمان شیوع ویروس کرونا نقش پرستاران و کادر بهداشت و درمان بیش از پیش نمایان شد و نشان داد که این قشر، خدمتگزار بسیار خوبی نه فقط در بحث کرونا بلکه در احیا و نجات جان انسان‌ها هستند که اجر معنوی بسیار بالایی هم در دنیا و هم در آخرت نصیب آنها می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان با بیان اینکه اگر بخواهیم دو بانو را در حوزه ولایت‌مداری و اطلاعت از امر ولی نام ببریم یکی حضرت فاطمه(س) و دیگری حضرت زینب(س) است، تصریح کرد: حضرت فاطمه(س) در دوره‌ امیرالمؤمنین علی(ع) پناه و همراه ایشان بود و حضرت زینب(س) نیز در واقعه کربلا مدافع حضرت اباعبدالحسین(ع) و امام سجاد(ع) بود.

ماندانا قنواتی رییس بیمارستان رازی اهواز نیز با تقدیر از پرستاران و کادر بهداشت و درمان که فعالیت‌‌ها و زحمات زیادی در خدمت به بیماران به ویژه در ایام کرونا داشتند، اظهار کرد: امیدوارم مردم و جامعه همانطور که در یک ماه اخیر نکات بهداشتی و شرایط قرنطینه را رعایت کردند این روند را همچنان ادامه دهند تا روز به روز شاهد کاهش این بیماری و در نهایت شکست آن باشیم.

لازم به ذکر است که در پایان از رییس بیمارستان رازی اهواز، جانکی یکی از پرستاران این بیمارستان و عباس دشتی از مدافعان حرم استان تقدیر به عمل آمد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز