استاندار خوزستان بیان کرد:

اختصاص ۲۰ میلیارد تومان برای عملیات اجرایی فرودگاه های مسجدسلیمان و بهبهان/ آسفالت ۷۰۰ کیلومتر راه روستایی مسجدسلیمان - اندیکا و لالی- هفتگل تا پایان سال

۱۳۹۹/۱۰/۰۵ - ۲۰:۵۰:۵۵
کد خبر: ۱۱۰۹۴۳۳
اختصاص ۲۰ میلیارد تومان برای عملیات اجرایی فرودگاه های مسجدسلیمان و بهبهان/ آسفالت ۷۰۰ کیلومتر راه روستایی مسجدسلیمان - اندیکا و لالی- هفتگل تا پایان سال
استاندار خوزستان در نشست بررسی مشکلات شهرستان های مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتگل گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته حدود ۷۰۰ کیلومتر جاده روستایی در چهار شهرستان مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتگل تا پایان سال آسفالت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی در نشست بررسی مشکلات شهرستان های مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل که در محل فرمانداری مسجدسلیمان برگزار شد، اظهار کرد: شهرهای نفت خیز با اکتشاف و بهره برداری از نفت شکوفا شدند و توسعه آن با تکیه بر نفت بوده است. با نزدیکی به پایان این منبع دوران رکود آنها آغاز شده است.

او با بیان اینکه باید تلاش شود اقتصاد و ایجاد ثروت متنوع شود و چندبعدی باشد، گفت: در مسجدسلیمان ساخت و راه اندازی صنایع پتروشیمی در این راستا انجام شده است.

استاندار خوزستان افزود: خوزستان بیشترین آسیب ها را از تحریم ها دیده است چون بسیاری از صنایع بزرگ کشور در خوزستان مستقر هستند و همچنین بخش مهمی از بنادر و مبادلات مرزی در این استان است.

نماینده عالی دولت در خوزستان بیان کرد: باید برای کاهش آثار سو این تحریم ها اقتصاد خرد را تقویت کنیم و طرح هایی همچون طرح ۵۵۰ هزار هکتاری از این دست طرح ها است.

شریعتی اضافه کرد: در خوزستان کل سطح زیر کشت حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار است که ۶۰۰ هزار هکتار به صورت آبیاری مدرن است. باید در کارهای معیشت محور سرمایه گذاری های بیشتری کنیم.

او ادامه داد: با وجود اعتبارات خوبی که برای شهرستان های مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل اختصاص یافته این شهرستان ها بعضا با فرسودگی و عقب افتادگی در بخش های مختلف مواجه هستند، از جمله در زمینه مدارس این فرسودگی وجود دارد که نیاز به توجه بیشتری دارد.

استاندار خوزستان افزود: در زمینه جاده ها و راه ها نیز کم توجهی شده است. برای مسیر میانبر پس از پیگیری فراوان مجوز محیط زیست را گرفتیم که ۴۰ کیلومتر مسیر اهواز - مسجدسلیمان را کوتاه تر می کند البته اجرای این پروژه ممکن است چند سال زمان نیاز داشته باشد.

او بیان کرد: ۶۰۰ میلیون تومان برای برق دامداری های گلگیر اختصاص می دهیم و یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان نیز در سال آینده تامین خواهیم کرد.

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه برای بیمارستان پیگیری های لازم صورت گیرد تا به سرانجام برسد، اضافه کرد: چهار میلیارد تومان برای رفع تنش آبی به مسجدسلیمان اختصاص خواهیم داد.

شریعتی افزود: ۱۳ میلیارد تومان برای فرودگاه مسجدسلیمان و ۷ میلیارد تومان برای فرودگاه بهبهان اختصاص داده ایم که موافقت نامه این طرح ها پس از پیگیری های لازم و به زودی وارد فاز اجرایی می شود.

شریعتی تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته حدود ۷۰۰ کیلومتر جاده روستایی در چهار شهرستان مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتگل تا پایان سال آسفالت خواهد شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز