ثبت یک رکورد در شرکت فولاد اکسین خوزستان؛

برای نخستین مرتبه ۲۰ درصد سود خالص درآمد فولاد اکسین بین سهامداران تقسیم شد

۱۳۹۹/۱۰/۱۵ - ۱۱:۴۹:۴۱
کد خبر: ۱۱۱۵۰۱۶
برای نخستین مرتبه ۲۰ درصد سود خالص درآمد فولاد اکسین بین سهامداران تقسیم شد
مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: برای اولین مرتبه بر اساس تصمیم سهامداران شرکت فولاد اکسین، تقریبا ۲۰ درصد سود خالص سال ۹۸ که حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بود، میان سهامداران توزیع و تقسیم شد که در نوع خود یک رکورد به شمار می آید.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، امین ابراهیمی امروز ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: پس از بهره برداری از شرکت فولاد اکسین خوزستان در سال ۸۸ متاسفانه در ۱۰ سال گذشته به دلایل مختلف که هم منشا داخلی و هم منشا خارجی دارد، بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان فولاد اکسین دچار زیان شد که این وضعیت بحران های زیادی را برای این شرکت با تولیدات منحصر بفرد در حوزه های مختلف ایجاد کرده بود که ذکر آنها مکرر گفته شده است.

او گفت: بعد از گذشتن از این دوران سخت و تحولاتی که در ساختار مدیریتی و تولیدی اکسین طی دو سال گذشته شکل گرفت، برای اولین مرتبه بر اساس تصمیم سهامداران شرکت فولاد اکسین، تقریبا ۲۰ درصد سود خالص سال ۹۸ که حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بود، میان سهامداران توزیع و تقسیم شد که در نوع خود یک رکورد به شمار می آید.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان افزود: ۴۰ درصد از سهام اکسین متعلق به گروه ملی از شرکت های زیر مجموعه بانک ملی، ۳۰ درصد از سهام آن متعلق به شستا زیر مجموعه تامین اجتماعی و ۳۰ درصد دیگر از سهام این شرکت از آن صندوق بازنشستگی کشوری است.

ابراهیمی بیان کرد: می توان گفت میلیون ها هم وطن ایرانی تحت پوشش تامین اجتماعی،  بازنشستگان کشوری، مستمری بگیر و کارگران زحمتکش و سرمایه گذاران بانکی از موفقیت ها و سودهای فولاد اکسین که اخیرا به دست آمده، بهره مند شده اند.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان در پایان اضافه کرد: انتظار می رود همه ی افراد حقیقی و حقوقی که پیشرفت خوزستان و صنعت فولاد کشور را دوست دارند دلسوزانه تلاش کنند تا ضمن ایجاد ثبات و آرامش در شرکت فولاد اکسین این روند سود دهی نیز تداوم یابد.

لازم به ذکر است که شرکت فولاد اکسین خوزستان با ظرفیت اسمی یک میلیون و ۵۰ هزار تن ورق فولادی عریض توسط شرکت دانیلی ایتالیا و با صرف هزینه ۲۵۰ میلیون دلار احداث شد. مجتمع فولاد اکسین جزو ۱۰ کارخانه در دنیا است که توانایی تولید ورق های خاص صنعت نفت و گاز را با تنوع بسیار زیاد در حوزه محصولات دارند.

نظر شما
پرونده ویژه