مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان بیان کرد:

موزه ها ماندگارترین راه انتقال فرهنگ و هنر حوزه دفاع مقدس به نسل های آینده هستند

۱۳۹۹/۱۰/۲۲ - ۱۳:۰۶:۲۳
کد خبر: ۱۱۱۸۹۵۷
موزه ها ماندگارترین راه انتقال فرهنگ و هنر حوزه دفاع مقدس به نسل های آینده هستند
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: ماندگارترین و البته کامل ترین راه انتقال فرهنگ و هنر حوزه دفاع مقدس به نسل های آینده موزه ها هستند.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، سردار عباس یوسفی امروز ضمن بازدید از روند ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خوزستان اظهار کرد: ماندگارترین راه انتقال فرهنگ و هنر حوزه دفاع مقدس به نسل های آینده موزه ها هستند.

او ضمن گلایه از بسیاری نهادها و مسوولین خوزستان که چندان دغدغه تکمیل این پروژه بزرگ ارزشی و مقدس را ندارند، گفت: مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس خوزستان می تواند بهترین شناسنامه برای معرفی توانایی ها و ظرفیت های اقتصادی، فرهنگی و معنوی خوزستان باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان افزود: برخی تصور می کنند که ما قصد داریم چیزی شبیه به یک پادگان بسازیم در حالی که عنوان این پروژه واضح و روشن است و آن هم ساخت یک مرکز با رویکرد فرهنگی به خصوص در حوزه دفاع مقدس است و هشت هکتار فضای باز که در آن برای همه اقشار و اصناف و خانواده ها با همه سلیقه ها و سنین، تولید محتوا و فضای ایده آل در نظر گرفته ایم.

یوسفی بیان کرد: از همه مسوولین منجمله استاندار خوزستان و معاونین ایشان، سردار شاهوارپور، فرماندهی سپاه حضرت ولی عصر(عج) و دیگر عزیزانی که تا این مرحله نهایت همراهی را داشتند کمال تشکر را داریم و به همین اندازه از بقیه نهادها، اداره و سازمان های خوزستان گلایه مندیم که چرا به صورت جهادی و خود جوش به این پروژه ورود نمی کنند که حداقل نقش خودشان در دوران دفاع مقدس را در این مرکز و موزه ثبت و ضبط کنند و ایثارگری های حوزه کاری شان را به تاریخ انتقال دهند.

دبیر شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان در پایان اضافه کرد: چه نقطه ای در اهواز بهتر از این مرکز سراغ دارید که بتواند میزبان شایسته ای برای کاروان های راهیان نور، زایرین اربعین حسینی، اردوهای دانش آموزی و بسیاری فعالیت های ارزشی و فرهنگی باشد؟ بنابراین انتظار می رود که همه مسوولین این پروژه را متعلق به خود بدانند و تلاش کنند که هر کدام قدمی برداشته تا هر چه زودتر شاهد تکمیل این مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در پایتخت ایثار و جهاد و شهادت باشیم و آن را به خانواده معظم شهدای کشور و استان تقدیم کنیم.

لازم به ذکر است که مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خوزستان به مساحت ۱۰ هکتار در پارک شهروند اهواز و در ساحل رودخانه کارون در حال احداث است و تا کنون فاز اول آن بیش از ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز