امروز با حضور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور و استاندار خوزستان؛

"مرکز نوآوری و خلاقیت" و "مجتمع خدمات فناوری" دانشگاه چمران اهواز افتتاح شد

۱۳۹۹/۱۰/۲۲ - ۲۰:۱۷:۴۵
کد خبر: ۱۱۱۹۲۲۳
مرکز نوآوری و خلاقیت و مجتمع خدمات فناوری دانشگاه چمران اهواز افتتاح شد
امروز با حضور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور و استاندار خوزستان دو "مرکز نوآوری و خلاقیت" و "مجتمع خدمات فناوری" دانشگاه چمران اهواز افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، سورنا ستاری امروز دوشنبه ۲۲ دی‌ماه در آیین گشایش این دو مرکز علمی و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار کرد: هدف اصلی از گشایش این دو مرکز نزدیکی و ارتباط هر چه بیشتر دانشگاه با جامعه است. در مرکز "نوآوری و خلاقیت" و "مجتمع خدمات فناوری" دانشجویان می‌توانند با نگاهی تخصصی به کارآفرینی بپردازند.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور بر نقش موثر دانشگاه‌ها در بررسی و حل مشکلات جامعه تاکید کرد و افزود: خوشحالیم که این جهت‌دهی و امکان ارتباط با صنعت و جامعه در دانشگاه شهید چمران اهواز ایجاد شده و امیدواریم از سوی مسوولان این دانشگاه با جدیت بیشتر دنبال شود.

رییس دانشگاه شهید چمران اهواز نیز در این مراسم از گسترش فضاهای فناورانه و حمایت از استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد و اظهار کرد: این دانشگاه در چند سال گذشته توانسته با انجام طرح‌ها و پژوهش‌های کاربردی زمینه‌ی ارتباط هر چه بیشتر دانشگاه و جامعه را فراهم نماید.

همچنین معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز دراین مراسم اظهار کرد: مرکز نوآوری و خلاقیت دانشگاه واحدی حقوقی و زیرمجموعه‌ی معاونت پژوهش و فناوری است که اساسنامه آن مصوب و راه‌اندازی شده بود و امروز نیز ساختمان آن امروز افتتاح‌شده است.

علی حقیقی افزود: هدف از ایجاد مراکز نوآوری و خلاقیت این است که با آموزش دانشجویان مستعد و علاقه‌مند به کارآفرینی، آنها را برای ایجاد استارتاپ آماده کند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز، اضافه کرد: مرکز نوآوری و خلاقیت دانشگاه دارای سه هزار مترمربع زیربنا است و آمادگی ارایه خدمت به ۴۰ تا ۵۰ گروه کاری را دارد و بالغ‌ بر ۱۰ میلیارد تومان نیز برای ساخت این مرکز هزینه شده است.

حقیقی درباره گشایش مجتمع خدمات فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز نیز، بیان کرد: این مرکز با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این دانشگاه ساخته‌ شده و شامل ۲۸ اتاق برای حضور استارتاپ‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌ها و دستگاه‌هایی است که با دانشگاه ارتباط کاری دارند. برای احداث این مجتمع بالغ‌ بر سه میلیارد تومان هزینه شده است.

لازم به ذکر است که است از جمله اهداف مرکز نوآوری و خلاقیت دانشگاه شهید چمران اهواز می‌توان به تقویت ارتباط با دانشجویان و دانش‌آموختگان با مرکز رشد و پارک علم و فناوری و حمایت از ایده‌پردازی خلاقانه، کمک به هدفمند کردن فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه، توسعه و گسترش پژوهش نوآورانه، توسعه فرهنگ خلاقیت و نوآوری، تشویق نگرش دانش‌بنیان در حل مشکلات و ایجاد زمینه‌ی مناسبت برای ارتقای فعالیت‌های پژوهشی و توسعه فعالیت‌ها و پژوهش‌های میان‌رشته‌ای اشاره کرد.

همچنین ارتباط هر چه بیشتر با سازمان‌ها، صنایع و جامعه از جمله مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی مجتمع خدمات فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز