رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان خبر داد:

فعالیت پالایشگاه گاز بید بلند بهبهان سبب ارتقای سطح علمی - فنی و اقتصادی منطقه خواهد شد

۱۳۹۹/۱۱/۰۱ - ۲۰:۰۳:۲۷
کد خبر: ۱۱۲۳۸۴۷
فعالیت پالایشگاه گاز بید بلند بهبهان سبب ارتقای سطح علمی - فنی و اقتصادی منطقه خواهد شد
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: بهره برداری از طرح پالایش گاز بید بلند خلیج فارس در بهبهان، افزایش سطح درآمد و ارتقای سطح علمی، فنی، اقتصادی و اجتماعی در استان را به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، امیر حسین نظری امروز با بیان اینکه تمام تمهیدات لازم برای افتتاح پالایشگاه گازی بید بلند بهبهان فراهم شده است، اظهار کرد: راه اندازی این پالایشگاه با هدف افزایش تولید گاز شیرین، کاهش مصرف فرآورده های نفتی و جایگزینی آنها با گازهای طبیعی، تولید گازهای پروپان، بوتان و میعانات گازی، صادرات محصول های جانبی، تامین گاز شهری، تامین اتان مورد نیاز واحدهای پتروشیمی و ایجاد اشتغال در منطقه صورت می گیرد.

او با اشاره به اینکه این پروژه در زمینی به مساحت ۲۴۴ هکتار پالایشگاه در بهبهان و ۶۰ هکتار تاسیسات ذخیره سازی در ماهشهر قرار دارد، گفت: پالایشگاه بیدبلند با تامین سرمایه از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به عنوان سهامدار اصلی و صندوق توسعه ملی و از طریق سندیکای بانک های سپه، ملت، تجارت، صنعت و معدن با عاملیت بانک سپه احداث شده است.

رییس سازمان صمت خوزستان با بیان اینکه خوراک پتروشیمی های مارون و بندر امام توسط این پالایشگاه تامین می شود، افزود: از ۶ ماه گذشته محصولاتی همچون گاز بوتان و پروپان به صورت ال پی جی تولید و به عنوان خوراک پتروشیمی بندر امام(ره) ارسال شده است.

نظری با اشاره به اینکه این پالایشگاه در حال حاضر با یک سوم ظرفیت در حال فعالیت است، ادامه داد: محصول این پالایشگاه گاز مایع، ال ان جی، اتان، پروپان، نرمال بوتان و گاز شیرین است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در پایان اضافه کرد: ظرفیت تولید این پالایشگاه ۱۴ میلیون متر مکعب در روز و حجم سرمایه گذاری در این پروژه ۳.۲ میلیون دلار است.

پالایشگاه گاز بید بلند خلیج فارس در بهبهان به عنوان بزرگ ترین پالایشگاه گازی خاورمیانه و سومین پروژه برتر جهان، بعد از ۳۶ ماه عملیات احداث به دست متخصصان داخلی و تامین تجهیزات و حمایت دولت به ویژه در شرایط سخت تحریم های ظالمانه، فردا به صورت ویدیو کنفرانس با حضور رییس جمهوری افتتاح خواهد شد.

پالایشگاه گازی بید بلند بهبهان این ظرفیت را دارد که گازهای همراه نفت ایران را به گاز مفید و قابل استفاده تبدیل کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز