نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد:

خواهان تغییر کاربری مجتمع میگو چوئبده آبادان به مجتمع آبزی پروری هستیم

۱۳۹۹/۱۱/۰۷ - ۱۳:۴۳:۰۵
کد خبر: ۱۱۲۶۹۶۲
خواهان تغییر کاربری مجتمع میگو چوئبده آبادان به مجتمع آبزی پروری هستیم
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: مجتمع چوئبده آبادان در بحث پرورش میگو موفق نبوده است، باید از گونه های جایگزین استفاده کنیم، از این رو خواهان تغییر کاربری مجتمع میگوی چوئبده به آبزی پروری هستیم.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، جلیل مختار در نشستی که با حضور مشاور وزیر و مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان های وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل دفتر حفظ و بهسازی منابع دریایی و نادری، معاون صید و امور صیادی سازمان شیلات ایران، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان، فرماندار ویژه آبادان، مدیر کل شیلات خوزستان و مسوولان محلی که در فرمانداری ویژه آبادان برگزار شد، اظهار کرد: مجتمع چوئبده آبادان در بحث پرورش میگو موفق نبوده است، باید از گونه های جایگزین استفاده کنیم، از این رو خواهان تغییر کاربری مجتمع میگوی چوئبده به آبزی پروری هستیم.

نماینده حوزه  انتخابی مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجتمع هایی از جمله جهاد نصر در این مهم ورود کرده و پشتیبانی کنند تا  زنجیره تولید در آبزیان ایجاد شود، گفت: در این زنجیره می توانیم بازاریابی بسیار خوبی در سطح کشور و همچنین استان  داشته باشیم.

در این نشست فرماندار ویژه آبادان پیرامون مجوز انحصاری مجتمع پرورش میگو چوئبده آبادان اظهار کرد: سال هاست این موضوع دغدغه و گرفتاری پرورش دهندگان شده است، لذا مدیران تحت عنوان ترک فعل باید توضیح های لازم را ارایه بدهند.

سید زین العابدین موسوی افزود: موضوع تغییر کاربری مجتمع چوئبده آبادان، در بازدیدهای گذشته مقام های مختلف کشوری هم مطرح شد، اما با وجود وعده های فراوان مسوولان تا کنون به نتیجه نرسیده است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان در پایان افزود: شهرستان آبادان دارای پتانسیل های بالقوه  فراوانی است که می توان در راستای اشتغالزایی جوانان از آن بهره گیری کرد از این رو باید تلاش شود تا مشکلات کنونی مجتمع پرورش میگو چوئبده حل و فرصت اشتغالزایی بیشتری در اختیار جوانان منطقه قرار گیرد.

لازم به ذکر است که در این نشست محمدرضا قدسی مشاور وزیر و مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان های وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید از مجتمع پرورش میگو چوئبده آبادان، از ورود برخی از شرکت های اقماری جهاد کشاورزی برای سرمایه گذاری و مشارکت با فعالان عرصه آبزی پروری در مجتمع چوئبده آبادان خبر داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز