آخرین وضعیت رنگ بندی کرونایی شهرستان های خوزستان

۱۳۹۹/۱۲/۰۳ - ۱۱:۲۴:۵۰
کد خبر: ۱۱۴۰۸۲۵
آخرین وضعیت رنگ بندی کرونایی شهرستان های خوزستان
آخرین وضعیت رنگ بندی کرونایی خوزستان نشان دهنده درگیری ۱۱ شهرستان به ویروس جهش یافته انگلیسی است.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، طی هفته گذشته تعداد شهرستان های وضعیت قرمز و آلوده به ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی در خوزستان هفت شهرستان بودند که با توجه به گستردگی شیوع، پنج شهرستان دیگر نیز وارد محدوده قرمز شدند تا عدد شهرستان های وضعیت قرمز خوزستان تا امروز یکشنبه سوم اسفند ماه جاری به ۱۱ شهرستان برسد.

طبق آخرین وضعیت رنگ بندی کرونایی شهرستان های خوزستان در حال حاضر شهرستان های شادگان، اهواز، کارون، آبادان، شوشتر، دزفول، ماهشهر، هویزه، دشت آزادگان، رامهرمز و خرمشهر در وضعیت قرمز از نظر شیوع بیماری موتاسیون یافته(انگلیسی) کووید 19 قرار دارند.

همچنین هشت شهرستان امیدیه، شوش، باغملک، ایذه، هفتکل، اندیمشک، حمیدیه و هندیجان هم در وضعیت نارنجی قرار دارند.

شهرستان های بهبهان، آغاجری، رامشیر، باوی، گتوند، لالی، مسجدسلیمان، اندیکا و هفتکل، نیز در وضعیت زرد به سر می برند.

در همین راستا سرعت ابتلا در دو شهرستان آبادان و اهواز از سایر نقاط استان بالاتر است.

لازم به ذکر است که ویروس جهش یافته انگلیسی سرکش تر، مهاجم تر و دارای قدرت ابتلا و بیماری زایی بیشتر است و مرگ و میر بالایی تا کنون داشته است.

طبق اعلام مسوولان وزارت بهداشت، کانون اصلی درگیری استان خوزستان با ویروس انگلیسی، مسافرینی بودند که از عراق وارد کشور شده بودند به همین دلیل مرزهای تردد مسافر خوزستان با کشور عراق بسته شد و تا اطلاع ثانوی عبور و مروری از این مرزها فقط به صورت بازرگانی با رعایت دستور العمل های بهداشتی، انجام می شود.

متاسفانه ویروس جهش یافته انگلیسی رده سنی نوزادان و کودکان را نیز به شدت درگیر کرده و سبب مرگ و میر آنها شده تا آنجایی که در استان خوزستان طی دو روز گذشته یک کودک یکساله و یک کودک 9 ساله جان خود را از دست دادند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز