استاندار خوزستان بیان کرد:

مشکل آب اهواز تا عصر امروز برطرف خواهد شد/مدیران کلمه"نه" را در جلسه ها حذف کنند/هر چیزی که به نفع دولت است طبق قانون به نفع مردم تفسیر شود/امیدوارم حکم صادره هفت تپه به نفع تولید و اشتغال باشد

۱۳۹۹/۱۲/۰۵ - ۱۲:۰۳:۳۷
کد خبر: ۱۱۴۲۰۷۶
مشکل آب اهواز تا عصر امروز برطرف خواهد شد/مدیران کلمهنه را در جلسه ها حذف کنند/هر چیزی که به نفع دولت است طبق قانون به نفع مردم تفسیر شود/امیدوارم حکم صادره هفت تپه به نفع تولید و اشتغال باشد
استاندار خوزستان گفت: مشکلات تصفیه خانه اهواز بررسی شد و تا عصر امروز آب به مدار باز خواهد گشت.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، قاسم سلیمانی دشتکی امروز پنجم اسفند ۹۹ در خصوص بازدید از تصفیه‌ خانه شماره 2 اهواز، که به منظور بررسی و رفع مشکلات آن انجام شده بود، اظهار کرد: ساعت پنج صبح امروز به من اطلاع دادند تصفیه خانه اهواز دچار مشکل شده و سرریز آب موجب شده پمپ ها به زیر آب بروند، به همین دلیل به اجبار تا تعمیرات کامل و به خاطر اینکه کدورت آب ایجاد نشود، آب قسمت اعظم بخش غرب و شرق اهواز را قطع کردند.

او ادمه داد: این تصفیه خانه ۶ پمپ دارد که پنج پمپ مجهز و ضد آب هستند و تعمیرات دوره ایی آنها خوب انجام شد، اما پمپ ششم پمپ فرسوده است که موجب بروز این مشکل شد. از مدیران آبفا ایراد گرفتم و تذکر دادم چرا دقت نکردند که تعمیر این پمپ باید زودتر از این انجام می شد تا موجب این مشکلات نشود.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه دستورهای لازم صادر شده، افزود: صبح بازدیدی از تصفیه خانه داشتیم و مقرر شد تعمیرات به سرعت انجام شود، همه عوامل از ابتدای این اتفاق در محل در حال تلاش هستند که هرچه زودتر این مشکل برطرف شود.

سلیمانی دشتکی بیان کرد: بر اساس برنامه و قول هایی که به بنده داده اند، گفته شده تا ساعت چهار یا پنج عصر امروز مشکل برطرف خواهد شد و روند گردش آب به شهر باز گردد.

رییس شورای سلامت خوزستان بیان کرد: به دلیل شیوع کرونا و اینکه قطعی آب ممکن است تبعاتی را در پی داشته باشد، تصمیم گرفتیم اداره ها اهواز تعطیل شوند تا در مصرف آب هم صرفه جویی صورت بگیرد.

نماینده عالی دولت در خوزستان با بیان اینکه تعطیلی اداری اهواز سبب تعطیلی جلسه های استانداری نشده است، با اشاره به برگزاری جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، بیان کرد: شش دستور در ارتباط با مشکلات کارگاه ها بررسی شد. مشکلات مجموعه های کارگاهی با بانک های عامل بررسی شد و یک دو مورد که قضایی شده بود را خواهش کردیم زودتر نتیجه گیری کنند و برخی موارد نیز مربوط به ستاد تسهیل بود که با بانک های عامل صحبت کردیم که رفع مشکل شود.

او اضافه کرد: موارد دیگر هم یکی با تامین اجتماعی بود که مقرر شد آنچه در اختیار استان است، حل شود و مابقی با مکاتبه ها رفع و رجوع شود، مورد دیگر هم در اختیار بانک سپه بود که مقرر شد در سقف اختیارات اقدام هایی انجام دهد و خارج از سقف را با مرکز مکاتبه کند. مورد دیگر نیز مربوط به واگذاری زمین به مجموعه فولاد بود که قرار بود توسط راه و شهرسازی انجام شود که صحبت کردیم که به سرعت انجام شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: امیدوارم همه مدیران با صعه صدر و دید باز در آیین نامه ها و مقررات جستجو کنند آنچه که به سود مردم، تولید، توسعه و اشتغال است را بیابند و موانع را رفع کنند. مدیران به دنبال گره برای مردم نگردند زیرا ما برای خدمت به مردم آمده ایم و همه مدیران باید خود را خدمت گزار مردم بدانند و به دنبال راه حلی برای حل مشکل مردم باشند و هیچ مدیری حق ندارد قانون را تفسیر به رای کند و آیین نامه و مقررات را به ضرر مردم تفسیر کنند. دولت نیاز به حمایت ندارد. دولت برای خدمت به مردم آمده است و هر چیزی که به نفع دولت است طبق قانون به نفع مردم تفسیر شود.

نماینده عالی دولت در خوزستان تاکید کرد: از مدیران می خواهم کلمه"نه" را در جلسات به کار نبرند و تا می توانند به دنبال کار گشایی و رفع مشکل باشند و اگر نتوانستند من کمک خواهم کرد در سطح ملی مشکلات رفع شود. لذا همه باید دست به دست هم بدهیم موانع و مشکلات حل شود و برای مردم هم مشکل ایجاد نکنیم.

سلیمانی دشتکی در خصوص مشکلات هفت تپه نیز اضافه کرد: طی دو سه روز گذشته صحبت ها و جلسه های متعددی با شورای تامین، دستگاه قضا و مدیران شرکت برگزار شد، خواسته و اصرار ما پرداخت به موقع حقوق، عیدی و پاداش کارکنان است، در کل این فقط یک کارخانه نیشکر نیست و دارای سه الی چهار کارخانه جانبی نیز است که یا به بهره برداری رسیدند یا در حال احداث هستند، بیشتر علاقه داریم در یک حالت آرامش بخش های جانبی نیز به تولید برسد، در همین راستا نیز از نظر قضایی به کارشان رسیدگی بشود.

استاندار خوزستان در پایان تاکید کرد: امیدوارم حکم صادره، عادلانه باشد، که قطعا اینگونه خواهد شد تا به نفع تولید و اشتغال باشد که کارگران ما با آرامش بهتری بتوانند حقوقشان را دریافت کنند و مشکلی برای ادامه کارشان به وجود نیاید. در هر حال من موافق دولتی بودن هیچ کارخانه ایی نیستم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز