وزیر کشور خبر داد:

اعلام وضعیت ویژه کرونایی در خوزستان/ تلاش برای بازگرداندن خوزستان به شرایط عادی

۱۳۹۹/۱۲/۱۳ - ۱۱:۰۸:۳۷
کد خبر: ۱۱۴۶۳۵۷
اعلام وضعیت ویژه کرونایی در خوزستان/ تلاش برای بازگرداندن خوزستان به شرایط عادی
وزیر کشور در حاشیه جلسه قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا با اشاره به تحقق ۱۲۵۰۰ تست روزانه در خوزستان این موضوع را بسیار خوب برشمرد و تصریح کرد: بیماریابی و رهگیری بیماران را بصورت جدی انجام می دهد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز به نقل از وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی در پایان جلسه سه شنبه ۱۲ اسفندماه ۹۹ قرارگاه ملی مبارزه با کرونا اظهار کرد: امروز در جلسه قرارگاه، گزارشی را از اجرای مصوب های قبلی ستاد ملی و قرارگاه عملیاتی ارایه کردند. ما تا به امروز در زمینه اجرای مصوبه های ستاد و قرارگاه کاملا به روز هستیم و لازم است در این ارتباط، از تمام دستگاه ها و اعضای قرارگاه تشکر کنم.

او در مورد آخرین وضعیت بیماری کرونا در کشور گفت: در جلسه امروز، گزارشی از روند بیماری در کل کشور داده شد که بحمد ا... به جز خوزستان در بقیه استان های کشور روند ثابت کاهشی را در زمینه بیماری کرونا شاهد هستیم و این نشانه ای از زحمات و تلاش همکاران ما در وزارت بهداشت و همه دستگاه های معین آنها و استانداران و فرمانداران و به ویژه رعایت، مشارکت و همکاری همه مردم است.

وزیر کشور افزود: انصافا هر چقدر قدردان مردم باشیم، باز هم نمی‌توانیم همکاری و هماهنگی آنها را جبران کنیم.

رحمانی فضلی به همکاری های مردم خوزستان اشاره و در توصیف آن بیان کرد: مردمی که از نوروز ۹۸ درگیر مسیله سیل شدند و با مشکلاتی که به وجود آمد، عیدشان را نتوانستند برگزار کنند و بعد در سال ۹۹ درگیر کرونا شدند ‌و طول سال ۹۹ را تا به الان درگیر این بیماری هستند‌، با محدودیت ها و رعایت مسایل بهداشتی و مسایل اجتماعی و اقتصادی روبرو هستند. لذا هر چه می توانیم باید از مردم تشکر کنیم و  همراهی مردم کلید موفقیت در مبارزه با این معضل خواهد بود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا با اشاره به گزارش ارایه شده در قرارگاه، پیرامون استان خوزستان اضافه کرد: به لطف خداوند، ظرف یکی دو هفته گذشته، اقدام های بسیار خوبی در خوزستان انجام شده؛ از جمله اینکه رعایت پروتکل ها در خوزستان از محدوده ۲۰ تا ۲۵ درصد به حدود ۸۰ درصد رسیده و رعایت محدودیت های تردد بین شهری و استانی به شدت انجام می شود.

او ادامه داد: مغازه داران، کسبه و اقشار تولیدی ما در خوزستان بهترین و بیشترین همکاری را دارند‌. البته در جلسه امروز، در زمینه های حمایتی و از جمله پیش بینی فرصت برای  باز پرداخت اقساط تسهیلات دریافتی، مواردی را  مطرح کردند که همه آنها مورد بررسی قرار گرفت و به بخش ذیربط ارجاع می شود.

وزیر کشور تاکید کرد: مرزها در خوزستان کاملا بسته است و ایرانی هایی هم که قبلاً به عراق رفته اند، در برگشت با شرایط خاص، همه آنها تست می شوند و آنهایی که نتیجه تست شان مثبت است به بیمارستان ها هدایت می شوند و قرنطینه می شوند، آنهایی هم که منفی هستند به خانه هایشان می روند. در این زمینه، خواهش ما از همه مردم این است که با وزارت بهداشت همکاری کنند.

رحمانی فضلی افزود: قاعدتاً وقتی مرزها بسته می شود، فشار آن به استان های همجوار مانند ایلام، کرمانشاه و کردستان منتقل می شود، لذا  مقرر شد در این استان ها نیز همین مقررات و محدودیت ها اعمال شود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا با بیان اینکه این مساله تا دو هفته دیگر حتما ادامه دارد و باید تلاش کنیم وضعیت کرونا در خوزستان به حالت عادی برگردد، اظهار کرد: در حال حاضر وزارت بهداشت روزانه ۱۲۵۰۰ تست کرونا در خوزستن انجام می دهد و بیماریابی و رهگیری بیماران به صورت جدی انجام می شود.

او با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح اعلام آمادگی کردند تا همه امکانات بهداشتی و درمانی خود را در اختیار قرار دهند، بیان کرد: ما از امروز وضعیت خوزستان را ویژه اعلام کردیم؛ ویژه از این منظر که تمامی دستگاه های عضو قرارگاه باید تمام ظرفیت ها، منابع و امکانات خود را به این استان سرازیر کنند و کمک کنند خوزستان دچار هیچ گونه کمبودی در مقابله با بیماری از جمله در زمینه تامین اکسیژن و اکسیژن ساز در بیمارستان ها نباشد.‌ حتی دستور صادر شد که در صورت لزوم، بتوانیم کمبود ظرفیت های بیمارستانی را در اولویت خاصی دنبال کنیم.

وزیر کشور با اشاره به نزدیکی عید نوروز تاکید کرد: قرار شد بسیج و طرح محله محور شهید سلیمانی یک مانور دو هفته ای در کشور داشته باشند که بیش از یک میلیون و پانصد هزار تست انجام خواهد شد و مقرر شد اولویت این مانور در خوزستان باشد.

رحمانی فضلی با اشاره به ارتباط مستقیم ویدیو کنفرانسی با مسوولین استان خوزستان در جلسه امروز قرارگاه تصریح کرد: در جریان ارتباط امروز، مسایل خوزستان در مقابله با بیماری بررسی و تصمیم های خوبی گرفته شد و امیدواریم با مجموعه تصمیمات قرارگاه و پیگیری هایی که به عمل خواهد آمد، به زودی شاهد توفیق در کنترل بیماری در خوزستان باشیم.

وزیر کشور در پایان تصریح کرد: ما واقعاً به مردم خوزستان مدیون هستیم و با هر میزان کار و اقدامی که انجام دهیم دین ما به مردم این استان قابل جبران نیست؛  در سه سال قبل که سیل بسیار بزرگی در خوزستان داشتیم و آثار آن سیل تا شش ماه در خوزستان باقی ماند، بخش زیادی از زمین های کشاورزی و خانه های مردم زیر سیل رفت و در آن نوروز هیچ مسافرتی به خوزستان وارد نشد، در سال ۹۹ هم با توجه به وضعیت کرونا، باز هم بازار نتوانست کار کند و مسافرت ها کاهش پیدا کرد و امیدوارم با کمک مردم، کسبه و مسوولین ملی و منطقه ای سطح ایمنی لازم را بدست آوریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز