استاندار خوزستان بیان کرد:

انسجام و هم افزایی به معنی تداخل در وظایف یکدیگر نیست/مهاجرت اقشار سرمایه دار و متخصص از مشکلات خوزستان است/تشکیل ۳ قرارگاه رفع موانع برای حذف بروکراسی های زاید

۱۳۹۹/۱۲/۲۲ - ۱۷:۳۴:۵۴
کد خبر: ۱۱۵۱۱۴۴
انسجام و هم افزایی به معنی تداخل در وظایف یکدیگر نیست/مهاجرت اقشار سرمایه دار و متخصص از مشکلات خوزستان است/تشکیل ۳ قرارگاه رفع موانع برای حذف بروکراسی های زاید
استاندار خوزستان گفت: وحدت باید در عین تفکیک وظایف باشد چرا که انسجام و هم افزایی به معنی تداخل در وظایف یکدیگر نیست.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان امروز جمعه 22 اسفند ماه جاری در دیدار و گفت و گو با جمعی از شیوخ و نخبگان عرب با اشاره به داشتن پیشینه عشایری اظهار کرد: ما خود از عشایر هستیم و به عشایر غیور اقوام مختلف افتخار می کنیم.

او با اشاره به اینکه مدیریت ایجاب می کند که به همه طیف ها و گروه ها توجه عادلانه شود، گفت: در این مدت دیدارهای خوبی با علما و روحانیون، اقوام، نمایندگان مجلس و نخبگان داشته ام. برای رسیدن به توسعه متوازن نیاز به وحدت و همگرایی و هم افزایی است البته این وحدت باید در عین تفکیک وظایف باشد چرا که انسجام و هم افزایی به معنی تداخل در وظایف یکدیگر نیست.

استاندار خوزستان تاکید کرد: من در روز معارفه خود اعلام کردم که کارتابل های امنیتی باید ویژه امور مهم و از جنس امنیتی باشد و نباید مسایل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به حوزه امنیتی کشانده شود.

مقام عالی دولت در خوزستان یادآور شد: ما مسوولان همه باید شنونده درد دل های مردم باشیم و اگر هم نتوانستیم مشکلی را حل کنیم آن را اعلام کرده و دنبال راه حل آن از طریق ملی و استانی یا از طریق بهره گیری از تخصص و تجربه های مرتبط باشیم.

سلیمانی دشتکی اضافه کرد: در انتخاب مدیران ملاک تخصص و توانمندی افراد است و نگاهم به همه اقوام عادلانه بوده و هر جا مدیر توانمند و متخصصی باشد او را به من معرفی کنید تا توسط کارگروه مربوطه مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد و عدالت در انتصاب ها رعایت شود. البته مسوولیت ها باید به کارکنان مجموعه همان سازمان اختصاص یابد مگر در موارد ضروری و استثنایی که از سایر ارگان ها در مدیریت ها استفاده شود.

او ادامه داد: خوزستان قلب تپنده ایران است و سهم و تاثیر فراوانی در اقتصاد و تولید کشور دارد با این وجود سطح مشکلات و محرومیت ها در آن زیاد است. در عین حال خدمات و کارهای بزرگی هم در این استان شده است از جمله در زمینه مقابله با ریزگردها که در چند سال اخیر بروز طوفان های گرد و غبار تا حدود قابل توجهی کاهش یافته است.

استاندار خوزستان بیان کرد: از مشکلات استان مهاجرت اقشار دارای سرمایه و تخصص است و در کنار آن ورود افراد از مناطق محروم تر به شهرها نیز موجب پدیده حاشیه نشینی شده است که ما برای این موضوع در حال تشکیل قرارگاه هستیم همچنین دو قرارگاه دیگر یکی برای پروژه ها و یکی هم برای موضوع مسکن تشکیل خواهد شد که هدف این سه قرارگاه حذف بروکراسی های زاید است.

نماینده عالی دولت در خوزستان تصریح کرد: ما از سرمایه گذاراران به شرط رعایت قانون حمایت می کنیم اما متاسفانه یک سرمایه گذار باید مجوزها و استعلام های زیادی را ارایه دهد که موجب فرار سرمایه می شود با این وجود من راه ارتباطی خود را در دسترس سرمایه گذاران قرار داده ام تا هر جا به مانع و مشکلی بر خوردند، مستقیما موضوع را با من در میان بگذارند.

سلیمانی دشتکی در پایان با اشاره به انتخابات پیش رو افزود: امیدواریم انتخاباتی همراه با شور و نشاط، رقابتی و سالم داشته باشیم و فضای مشارکت حداکثری جریان ها و اقشار مختلف مردمی در انتخابات مهیا شود.

لازم به ذکر است که پیش از سخنان استاندار خوزستان تعدادی از حاضران در جلسه به بیان دیدگاه های خود پرداختند که مهمترین موضوع های مطرح شده در خصوص محرومیت های استان، مشکلات زیست محیطی در استان علی رغم وجود بخش قابل توجهی از منابع طبیعی کشور در خوزستان، درخواست برای رعایت بیشتر عدالت در انتصاب ها و استخدام ها و انتخابات پیش رو بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز