استاندار خوزستان در نشست بررسی موانع و مشکلات شهرستان آبادان بیان کرد:

طرح بهره مندی خوزستان از درآمدهای نفتی آماده شد/موانع سد راه سرمایه‌گذاران برداشته شود

۱۴۰۰/۰۱/۱۰ - ۱۷:۵۹:۴۱
کد خبر: ۱۱۵۷۹۱۲
طرح بهره مندی خوزستان از درآمدهای نفتی آماده شد/موانع سد راه سرمایه‌گذاران برداشته شود
استاندار خوزستان گفت: طرح استانی استفاده از درآمد نفت برای رسیدگی و حل برخی مشکلات عمده استان آماده شده است و به زودی به وزیر نفت ارایه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، قاسم سلیمانی دشتکی امروز سه شنبه در نشست بررسی مشکلات شهرستان آبادان در سالن اجتماع های مدیریت بحران استانداری خوزستان اظهار کرد: مشکلات، پروژه‌ها و نیازهای شهرستان آبادان در مقوله‌های مختلف از جمله آب و فاضلاب، زیرساخت‌های جاده‌ای، موارد مربوط به منطقه آزاد اروند، گردشگری و توسعه سواحل، بازآفرینی بافت فرسوده و غیره در این نشست مطرح و بررسی شد.

او با بیان اینکه تمامی موارد به صورت تفکیکی با مدیران متولی و مربوطه آبادان و استان مورد بحث قرار گرفت، گفت: برای پروژه‌هایی که مشکل خاصی ندارند جدول زمانی تعریف شده تا روند آن‌ها با برنامه بیشتری جلو برود و برای پروژه‌هایی که با مشکل رو به رو  هستند بنا شد با مدیران مربوطه جلسه هایی برگزار کنم تا به یک نتیجه برسیم.

استاندار خوزستان تاکید کرد: برای رفع مشکلات فاضلاب، آب شرب، روان آب‌ها، پیشگیری از سیل و سایر نیازهای استان، پس از نشست‌  با وزیر نفت مقرر شد طرحی ارایه شود که بر اساس آن اعتبار قابل توجه ارزی از محل درآمدهای نفتی برای رفع این مشکلات تخصیص پیدا کند؛ این تخصیص  ممکن است در قالب لایحه به مجلس یا برداشت از صندوق توسعه ملی به اذن رهبری باشد.

نماینده عالی دولت در خوزستان بیان کرد: در حال حاضر این طرح آماده و در مراحل نهایی است تا پس از هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه و وزارت کشور، برای پیگیری و اقدام در اختیار وزیر نفت قرار گیرد.

سلیمانی دشتکی اضافه کرد: اقدام های مدیران استان باید در خدمت مردم باشد، مدیران برای رفع مشکلات مردم بروکراسی اداری را کنار بگذارند و به این فکر باشند که پس از پایان خدمت کارنامه قابل قبولی را بتوانند ارایه دهند.

او با تاکید بر حمایت از سرمایه‌گذاران افزود: سرمایه‌گذار باید نسبت به محل سرمایه‌گذاری خود مطمئن باشد اگر سرمایه‌گذاری برای انجام کارهایش پشت درب اداره و سازمان ها منتظر بماند یا استعلام‌هایش به طول بینجامد، کار را رها می‌کند و اینجا نمی‌ماند‌.

نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: به عقیده من سرمایه گذار باید سود قانونی خود را ببرد و ما در چارچوب قانون از  سرمایه گذار حمایت کنیم.

استاندار خوزستان در پایان تصریح کرد: بنا بر فرموده مقام معظم رهبری و با توجه به شعار امسال نیز باید موانعی که بر سر راه سرمایه‌گذاران قرار دارد، برداشته شوند.

لازم به ذکر است که این نشست با حضور برخی مسولان آبادان و مدیران استانی در محل استاندار خوزستان برگزار شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز