استاندار خوزستان در جریان بازدید هوایی از تالاب هورالعظیم بیان کرد:

ورود ۵۰ میلیون مترمکعب آب به هورالعظیم / آبگیری ۸۰ درصدی ۳ حوضچه تالاب / شلتوک کاری فراوان در مسیر آب رسانی به هور را با مشکل مواجه کرده است

۱۴۰۰/۰۴/۱۳ - ۱۱:۲۱:۲۵
کد خبر: ۱۲۰۱۸۲۱
ورود ۵۰ میلیون مترمکعب آب به هورالعظیم / آبگیری ۸۰ درصدی ۳ حوضچه تالاب / شلتوک کاری فراوان در مسیر آب رسانی به هور را با مشکل مواجه کرده است
استاندار خوزستان گفت: طبق مصوبه ستاد سازگاری با کم آبی مقرر شده بود ۲۵۰ میلیون متر مکعب آب به هورالعظیم برسد تا کنون حدود ۵۰ میلیون متر مکعب رسیده و تا شهریور ماه سال جاری تلاش می کنیم حدود ۲۰۰ میلیون متر مکعب آبرسانی انجام شود‌.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، قاسم سلیمانی‌دشتکی امروز یکشنبه 13 تیرماه جاری پس از بازدید هوایی از تالاب هورالعظیم و پنج حوضچه این‌تالاب، با اشاره به خشکسالی، کم آبی و شلتوک کاری در مسیر آبرسانی به تالاب هورالعظیم به عنوان عوامل موثر در وضعیت تالاب اظهار کرد: در حال حاضر آب از مسیر کرخه رها سازی شده و ۵۰ درصد آبگیری صورت گرفته است. حوضچه های دو، سه و چهار بالای ۸۰ درصد آبگیری شدند اما حوضچه یک و پنج تالاب به دلیل سطح ارتفاعی که دارند  به طور کامل آبگیری نمی‌شوند.

او گفت: طبق مصوبه ستاد سازگاری با کم  آبی مقرر شده بود ۲۵۰ میلیون متر مکعب آب به هورالعظیم برسد تا کنون حدود ۵۰ میلیون متر مکعب رسیده و تا شهریور ماه سال جاری تلاش می کنیم حدود ۲۰۰ میلیون متر مکعب آبرسانی انجام شود‌.

استاندار خوزستان افزود: در حال حاضر با دو مشکل در رسیدن آب به هور العظیم مواجه هستیم که یکی از آن‌ها شلتوک کاری‌های فراوان در مسیر آب به هور است‌ و مشکل دوم خشکسالی است که امسال با آن مواجه شدیم، در سال جاری به علت کاهش بارندگی به شدت کم آبی داریم  از این رو باید برخی موارد رعایت شود تا بتوانیم از محیط زیست محافظت کنیم.

نماینده عالی دولت در خوزستان با اشاره به اهمیت محیط زیست بر زندگی در کل استان و کشور بیان کرد: آسیب دیدن محیط زیست تبعات مختلفی را به دنبال دارد و بر زندگی همه مردم تاثیر خواهد گذاشت بر این اساس از فرماندارن و نیروی انتظامی خواستم که در مسیر کرخه و کارون نظارت بیشتری داشته باشند.

استاندار خوزستان در پایان افزود: محیط زیست همانطور که از نامش پیدا است، محیط زندگی است. اگر محیط زیست از بین برود قطعا زندگی انسان با مخاطره رو به رو می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز