روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آبادان در اطلاعیه ایی اعلام کرد:

داروی"فاوی‌پیراویر" در همه داروخانه های بیماران خاص جنوب غرب خوزستان موجود است/تجویز داروی فاوی پیراویر کاربردی در درمان کرونا ندارد

۱۴۰۰/۰۵/۲۰ - ۲۳:۲۷:۵۶
کد خبر: ۱۲۱۹۸۲۶
دارویفاوی‌پیراویر در همه داروخانه های بیماران خاص جنوب غرب خوزستان موجود است/تجویز داروی فاوی پیراویر کاربردی در درمان کرونا ندارد
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آبادان در اطلاعیه ایی اعلام کرد: هیچ کمبودی در خصوص ارایه داروی داروی"فاوی‌پیراویر" در جنوب غرب خوزستان نداریم.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آبادان در اطلاعیه ایی اعلام کرد: در پی انتقاد و گلایه برخی از شهروندان در فضای مجازی مبنی بر کمبود داروی"فاوی‌پیراویر"، لازم است به اطلاع شهروندان برسانیم که داروی فاوی‌پیراویر(داروی تجویز شده توسط برخی از پزشکان برای درمان کرونا)، دارویی است که توزیع آن به شکل سهمیه ای بوده و در تمام کشور مطابق با دستورالعمل ارسالی از سوی وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو صرفاً به داروخانه های منتخب(بیماران خاص) تحویل داده می شود.

داروخانه های منتخب(بیماران خاص) برای توزیع این دارو در شهرهای زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی آبادان شامل: "داروخانه دکتر خلیلی در آبادان"، داروخانه شبانه‌روزی"امام رضا(ع)" در خرمشهر، داروخانه"دکتر گنجی" در شادگان و داروخانه بیمارستان"آیت الله طالقانی" به عنوان بیمارستان مرکزی کرونا می باشند.

خوشبختانه با پیگیری معاونت غذا و داروی این دانشگاه در حال حاضر تمامی داروخانه های بیماران خاص در شهرهای یاد شده، داروی فاوی‌پیراویر را موجود دارند و کمبودی در این خصوص وجود ندارد.

در خصوص بسته بودن سایت سازمان تامین اجتماعی نیز یادآور می‌شود بر اساس اطلاعیه ای که این سازمان در روز گذشته اعلام کرده است سامانه نسخه الکترونیک به دلیل جا به جایی سرورهای بانک اطلاعاتی، از ساعت ۲۱ روز پنج شنبه ۲۱ مرداد تا ساعت ۲۴ جمعه شب ۲۲ مرداد قطع بوده و مشکل پیش آمده ارتباطی به داروخانه ها و دانشگاه علوم پزشکی ندارد.

لازم به ذکر است به‌ استناد آخرین نظریه کمیته علمی و مشورتی مدیریت درمان بیماران مبتلا به کووید۱۹ بر اساس شواهد قطعی، تجویز داروی فاوی پیراویر کاربردی در درمان کرونا ندارد.

 

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آبادان

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز