معاون امنیتی و انتظامی استاندار خوزستان بیان کرد:

ورود ۲۰ هزار زایر اربعین به کشور از پایانه های شلمچه و چذابه/همه تمهیدهای لازم برای بازگشت زایران تدارک دیده شده است

۱۴۰۰/۰۷/۰۶ - ۱۳:۲۶:۰۶
کد خبر: ۱۲۳۹۵۹۶
ورود ۲۰ هزار زایر اربعین به کشور از پایانه های شلمچه و چذابه/همه تمهیدهای لازم برای بازگشت زایران تدارک دیده شده است
معاون امنیتی و انتظامی استاندار خوزستان از انجام تمهیدهای لازم برای بازگشت زوار در پایانه های مرزی شلمچه و چذابه، خبر داد.
به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، ولی الله حیاتی امروز سه شنبه 6 مهر ماه با بیان این که پایانه های مرزی در وضعیت کنترلی مطلوبی قرار دارند اظهار کرد: ورودی زایرین در حال حاضر از دو پایانه مرزی(شلمچه و چذابه) تا کنون ۲٠ هزار نفر گزارش شده است.

او با اشاره به آخرین وضعیت پایانه‌های مرزی استان و تدابیر و تمهیدهای اتخاذ شده برای بازگشت زایرین، گفت: برپایی و استقرار ۵٠ موکب و ایستگاه پذیرایی با ملزوم های لازم در شلمچه، ۲٠ موکب و ایستگاه در چذابه، آغاز به فعالیت یک دستگاه ریل باس قطار از خرمشهر به شلمچه و بالعکس با ظرفیت هر رام ۴٠٠ نفر  بخشی از تمهیدهای در نظر گرفته شده برای برگشت زایران حسینی است.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار خوزستان افزود: چهار رام قطار از خرمشهر به تهران به ظرفیت هر رام ۵٠٠ نفر  و دو ریل باس از خرمشهر به مرکز استان به ظرفیت هر رام ۵٠٠ مسافر فعالیت خود را آغاز کرده اند.

حیاتی از استقرار ۲٠٠ اتوبوس برون استانی در شلمچه و ۵٠ اتوبوس درون استانی در چذابه برای انتقال زوار به داخل کشور خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر ۴٠ اتوبوس خط  واحد در شلمچه مستقر است و کار انتقال زایرین را به خرمشهر و آبادان در ۲۴ ساعت شبانه روز انجام می دهد.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار خوزستان در پایان اضافه کرد: در همه مسیرها و محورهای مواصلاتی مرزی اکیپ امداد و نجات، بهداشت و درمان با هدف انجام تست های مربوطه بهداشتی از جمله رپید و پی سی آر و یگان‌های انتظامی، پلیس راهور و یگان امداد در بحث خدمات انتظامی و کنترلی استقرار دارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز