معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان در نشست شورای اطلاع رسانی خواستار شد:

مطبوعات و فضای مجازی شهروندان را به واکسیناسیون ترغیب کنند/دعوت از ارگان های پر مخاطب و ارایه طرحی هدفمند برای واکسیناسیون جامعه هدف

۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۴:۲۱:۰۶
کد خبر: ۱۲۶۰۹۹۲
مطبوعات و فضای مجازی شهروندان را به واکسیناسیون ترغیب کنند/دعوت از ارگان های پر مخاطب و ارایه طرحی هدفمند برای واکسیناسیون جامعه هدف
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان گفت: مطبوعات و فضای مجازی ظرفیت خوبی دارند و باید در راستای تشویق مردم به واکسیناسیون و اطمینان بخشی به شهروندان تمام تلاش خود را به کار گیرند.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، رضا نجاتی در سی و دومین نشست شورای اطلاع رسانی که در محل استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: مطبوعات و فضای مجازی ظرفیت خوبی هستند و باید در راستای تشویق مردم به واکسیناسیون و اطمینان بخشی به مردم تمام تلاش خود را به کار گیرند و صدا و سیما نیز در این راستا از افراد کارشناس در برنامه های خود استفاده کند.

او گفت: در بحث واکسن حوزه های مختلف از جمله دانشگاه ها، مردم و مدارس در این زمینه حرکت کرده اند و کار به خوبی پیش می رود، اما در مقابل عده ای در تلاش هستند که نه به واکسن بگویند که ما باید نه گفتن را به شکلی ظریف و کارشناسانه حل کنیم.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان افزود: باید به مردم اطلاع رسانی شود که واکسن به این معنی نیست که مردم به بیماری مبتلا نمی شوند، اما آمار مرگ و میر را کاهش می دهد.

نجاتی با بیان اینکه همراهی مردم با نکته های بهداشتی که در حوزه بهداشت و درمان مطرح می شود می تواند بسیار موثر واقع شود، بیان کرد: مدارس و دانشگاه ها در حال باز شدن هستند و این به این معنا نیست که مشکل کرونا حل شده و بیماری از بین رفته است. این موضوع مدیریت شده اما می تواند شکننده باشد.

او اضافه کرد: تا زمانی که یک نفر بیمار در کشور وجود دارد ما باید احساس خطر کنیم. سرمایه گذاری در حوزه درمان بیماری کرونا یعنی ما همه جوانب آن بیماری را در نظر بگیریم و درپی آن در سلامت و آرامش کار خود را دنبال کنیم.

این مقام مسوول خطاب به مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: در نشست بعدی شورای اطلاع رسانی اقدام های شورا همراه با مستندها در قالب پاورپوینت ارایه شود.

رییس شورای اطلاع رسانی استان خوزستان ادامه داد: در روستاها با بخشدارارن و فرمانداران هماهنگی شود تا مردم را به واکسیناسیون تشویق کنند.

او تاکید کرد: در نشست بعدی شورای اطلاع رسانی از اداره های آموزش و پرورش، کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان و روسای دانشگاه ها دعوت شود به این دلیل که جمعیت بسیاری در خوزه اختیارهای این ها ارگان ها است و می توانند تاثیرگذار باشند.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان اضافه کرد: جهاد کشاورزی تمام خدماتی که می خواهد به زیر مجموعه هایش ارایه دهد باید یکی از شروطش بحث واکسیناسیون باشد. چون غالبا روستاها کشاورز  و دامپرور هستند و از این طریق می توانیم آمار واکسیناسیون را در روستا بالا ببریم.

 نجاتی ادامه داد: یک طرحی آماده شود که وظیفه هر دستگاه مشخص شود و آماری به آنها بدهیم و پس از ۱۰ روز آمار جدید را از آنها دریافت کنیم که ببینیم چه تغییری در این زمینه بوجود آمده است.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان در پایان با تاکید بر گزارش دبیر شورای اطلاع رسانی به صورت مستمر در ستاد کرونا از اعلام آمادگی و همکاری دستگاه ها در برنامه های شورای اطلاع رسانی خبر داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز