رییس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان بیان کرد:

حوادث ترافیکی همچنان در صدر ماموریت‌های اورژانس/ دریافت خدمت بیش از ۳۲۰۰ مصدوم جنوب غرب خوزستان طی ۸ ماهه سال ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۹/۰۱ - ۱۵:۳۷:۵۲
کد خبر: ۱۲۶۴۶۸۶
حوادث ترافیکی همچنان در صدر ماموریت‌های اورژانس/ دریافت خدمت بیش از ۳۲۰۰ مصدوم جنوب غرب خوزستان طی ۸ ماهه سال ۱۴۰۰
رییس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: سه هزار و 228 مصدوم حوادث ترافیکی طی هشت ماه نخست امسال در حوزه دانشگاه علوم پزشکی آبادان خدمات درمانی دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، سید نادر نقیبی امروز دوشنبه(یکم آذر ماه 1400)به بهانه روز ملی قربانیان حوادث ترافیکی، اتفاق های ترافیکی را همچنان در صدر ماموریت‌های اورژانسی حوزه دانشگاه علوم پزشکی آبادان برشمرد و اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون علیرغم تلاش‌های انجام شده و به موقع، به دلیل شدت حوادث، متاسفانه 14 نفر جان خود را از دست دادند که از این تعداد فوتی، 9 نفر از شهرستان آبادان چهار نفر از شهرستان شادگان و یک نفر از شهرستان خرمشهر بودند.

او در خصوص روز ملی قربانیان حوادث ترافیکی گفت: یکشنبه 21 نوامبر هر سال توسط سازمان ملل به یادواره جهانی قربانیان حوادث ترافیکی اختصاص یافته که امسال در ایران مصادف با ۳۰ آبان است،۳۰ آبان روزی برای یادآوری مشکل های جسمی و روحی و روانی مصدومان سوانح رانندگی و خانواده متوفیان است چرا که اغلب خانواده‌ها با از دست دادن نان‌آور خانواده دچار مشکل های بسیاری شدند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان افزود: یکی از مهمترین علل مرگ و میر پس از سکته‌های قلبی، مغزی و سرطان‌ها، سوانح رانندگی است و ۳۰ سازمان از جمله خودروساز، راهداری، نهادهای مسوول در صدور گواهینامه تا نهادهای انتظامی و امدادی در ایمن‌سازی تردد و پیشگیری از حوادث ترافیکی نقش‌آفرین هستند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی جنوب غرب خوزستان در پایان با اشاره به اینکه تقریبا نیمی از بستری‌های بخش"آی.سی.یو" مصدومان سوانح رانندگی هستند، بیان کرد: امید می‌رود بزرگداشت یاد و خاطره مصدومان و متوفیان سوانح رانندگی تلنگری به مردم و مسوولان برای اصلاح رانندگی و ایمن‌سازی خودرو و مسیر برای تردد باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز