معاون پارلمانی رییس جمهور: دولت انقلابی اهل رخوت و رکود نیست بلکه مرد میدان است/ برای بهبود شرایط معیشتی و اقتصادی مردم با تمام توان تلاش می‌کنیم

۱۴۰۰/۱۰/۱۶ - ۲۰:۰۴:۴۲
کد خبر: ۱۲۸۳۱۸۹
معاون پارلمانی رییس جمهور: دولت انقلابی اهل رخوت و رکود نیست بلکه مرد میدان است/ برای بهبود شرایط معیشتی و اقتصادی مردم با تمام توان تلاش می‌کنیم
معاون پارلمانی رییس جمهور با تاکید بر اینکه دولت انقلابی اهل رخوت و رکود نیست بلکه مرد میدان است، گفت: اکنون پس از سلامت، معیشت و اقتصاد اولویت اول دولت است و با تمام توان برای بهبود شرایط معیشتی و اقتصادی مردم تلاش می‌کند.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، سید محمد حسینی در سفری یک روزه به خوزستان با حضور در یادمان شهدای هویزه به مناسبت گرامیداشت ۱۶ دی ماه اظهار کرد: یاد و خاطره شهدای والا مقام هویزه و سایر شهدای دوران دفاع مقدس را گرامی می داریم و در این روز آمده‌ایم تا از رشادت‌ها و ایثارگری های این شهدای گرانقدر تجلیل کنیم.

او گفت: ما آمده‌ایم که بگوییم راه شهدای هویزه و شهدای دوران دفاع مقدس همواره ادامه دارد و مردم ولایت‌مدار و شهیدپرور ایران اسلامی به خصوص خوزستان قهرمان نیز همواره نقش برجسته ای در میدان‌ها سخت داشته اند.

معاون پارلمانی رییس جمهور افزود: شهدا در دورانی که ایران اسلامی نیازمند دفاع بود، با یک اشاره امام خمینی(ره) در میدان حضور یافتند و جان خود را تقدیم نظام، انقلاب و اسلام کردند تا تمامیت ارضی کشور حفظ شود.

حسینی بیان کرد: این شهیدان والامقام  همگی رهروان فاطمه زهرا(س) و ایمه اطهار(ع) بودند و تداوم راه آنها همان تداوم راه اهل بیت(ع) است.

او اضافه کرد: دانشجویان، خانواده های شهدا و مسوولان هویزه برای برگزاری هر چه بهتر این مراسم باشکوه تلاش فراوانی کردند که شایسته قدردانی است.

معاون پارلمانی رییس جمهور همچنین به یادداشت های رهبر معظم انقلاب در زمینه دفاع مقدس و شهدا اشاره و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب تا کنون بر ۶۰ کتاب دفاع مقدس تقریظ و یادداشت نوشتند و در این یادداشت ها، تاکید کردند که این خاطره ها باید ثبت شود تا آیندگان از آن ها درس گرفته و الگوبرداری کنند.

او ادامه داد: همچنین ساخت فیلم و سریال از شهدای دوران دفاع مقدس نیز از راه‌های نشان دادن و ثبت کردن ارزش های رزمندگان اسلامی در دوران دفاع مقدس است چرا که اگر این ایثارگری ها ثبت نشود دیگران آن را تحریف می کنند.

حسینی افزود: رهبر معظم انقلاب در یادداشتی در خصوص شهدای هویزه آورده است که سراسر دوران جنگ سرشار از ماجرای رویاگونه این راهبان شب و شیران روز است؛ بی شک اگر تمامی لحظه های این شهدا ثبت می شد غنی‌ترین میراث معنوی در تاریخ ثبت شده بود.

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: در کتاب سفر سرخ، زندگی‌نامه شهید علم الهی ذکر شده و مجاهدت‌های این شهید والا مقام از پیش از انقلاب تا جبهه های جنگ ثبت شده که یکی از آثار ارزشمند معرفی این فرمانده شهید است.

او اضافه کرد: سردار سلیمانی طی هشت سال دفاع مقدس در لشکر ثارالله در مناطق استان حضور داشتند و نقش برجسته ای در پیروزی های رزمندگان اسلام داشتند و مردم خوزستان در آیین تشییع پیکر مطهر ایشان سنگ تمام گذاشتند.

حسینی بیان کرد:  رهبر معظم انقلاب در یادداشت های خود آورده اند گروه شهیدان هویزه از برجسته ترین شهدا هستند.

معاون پارلمانی رییس جمهور تصریح کرد: اگر چه بنی صدر در آن زمان بین سپاه و ارتش تفرقه افکنی می کرد اما رهبر معظم انقلاب در آن زمان به عنوان نماینده امام در صحنه ها حضور داشتند و توطئه ها را خنثی می‌کردند.

او گفت: شهدای والا مقام هویزه در غربت در محاصره دشمن جان خود را تقدیم کردند و به همین دلیل این یادمان معنویت خاصی دارد.

حسینی همچنین به برنامه های دولت انقلابی برای بهبود وضعیت مردم اشاره کرد و گفت: دولت مردمی و انقلاب افتخار می‌کند راه شهدا را تداوم بخشد و اگر مدیری را می‌خواهد الگو معرفی کند، آن را در تراز انقلاب همانند سردار سلیمانی می بیند.

معاون پارلمانی رییس جمهور افزود: خوزستان جزو اولویت‌های دولت انقلابی است همانگونه که در نخستین روز از فعالیت خود، رییس جمهور عازم خوزستان شد و این نشان می دهد تا چه اندازه این استان برای ایشان با اهمیت است.

او با بیان اینکه استاندار ویژه خوزستان از اولویت‌ها، کمبودها و اقدام هایی که باید در حوزه های مختلف برای رفاه مردم انجام شود، گزارش‌های متعددی به رییس جمهور ارایه داده، اضافه کرد: اکنون سند تحول در ۳۷ موضوع مشخص شده و دستگاه های اجرایی باید پس از ابلاغ آن را اجرا کنند.

حسینی گفت: دولت انقلابی در ابتدای شیوع ویروس کرونا با شرایط سختی مواجه بود و حتی یک تخت خالی هم در تهران و بیشتر شهرستان‌ها نبود؛ رییس جمهور با سران مختلف برخی کشورها تماس برقرار کردند و واکسن مورد نیاز کشور تامین شد، در حالی که برخی ها دریافت واکسن را در گروه امضای FATF می دانستند.

معاون پارلمانی رییس جمهور در پایان افزود: اکنون پس از سلامت، معیشت و اقتصاد اولویت اول دولت است و با تمام توان برای بهبود شرایط معیشتی و اقتصادی مردم تلاش می‌کند.

لازم به ذکر است که حضور در دانشگاه امیرالمومنین اهواز و هم اندیشی با جمعی از نخبگان، بازدید از روند ارایه خدمات تیم های پزشکی جهادی نورآوران سلامت در شهر بستان، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و...  از دیگر برنامه های سفر یک روزه معاون پارلمانی رییس جمهور به خوزستان بود.

/انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز