استاندار خوزستان: مصوبه های سفر دولت سیزدهم اثرگذاری خوبی در خوزستان داشته است

۱۴۰۰/۱۲/۱۶ - ۱۱:۰۰:۵۵
کد خبر: ۱۳۰۶۴۳۸
استاندار خوزستان: مصوبه های سفر دولت سیزدهم اثرگذاری خوبی در خوزستان داشته است
استاندار خوزستان گفت: مصوبه های سفر دولت سیزدهم به خوزستان اثرگذاری خوبی در استان داشته و امیدواریم تا دو سال آینده بسیاری از مشکل و چالش های استان رفع شود.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، صادق خلیلیان در حاشیه بازدید از پروژه فاضلاب اهواز که با حضور معاون اجرایی رییس جمهور انجام شد، با اشاره به اثرگذاری مصوبه های سفر دولت در استان اظهار کرد: بر اساس این سفرها و مصوبه ها، مهم‌ترین پروژه‌های استان احصاء و شناسنامه دار شدند و برنامه زمانبندی برای آن‌ها تعیین شد. البته به جرات می‌توان گفت که معاون اجرایی رییس جمهور دست ما را در مصوبه ها بازگذاشتند و در این زمینه کمک‎های خوبی نیز به استان انجام شد.

او با اشاره به جلسه های متعدد با مسوولان عالی رتبه کشور در راستای تصویب مصوبه ها سفر دولت به استان، گفت: بخشی از  اقدام هایی که طی پنج ماه اخیر در استان انجام شده به مصوبه های سفر  و اعتبارهایی که دولت از این بخش اختصاص داده است، برمی‌گردد و می‌توان اعلام کرد اگر  این مصوبه ها و پشتیبانی دولت نبود امسال با چالش بزرگی در شهر اهواز مواجه بودیم.

استاندار خوزستان با بیان این که مصوبه های سفر دولت در حال اجرا هستند و برخی از آنها از برنامه‌ زمانبندی نیز جلوتر هستند، افزود: پروژه آبرسانی غدیر تا کنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته با همین میزان پیشرفت تا پیش از تابستان سال آینده می‌توانیم آب بیشتر و با کیفیت‌تری برای حدود ۵۲ درصد مردم استان فراهم کنیم.

خلیلیان با اشاره به اقدام ها و تلاش‌های مختلف صورت گرفته در زمینه شبکه فاضلاب استان بیان کرد: شرکت آب و فاضلاب استان در زمینه پیگیری رفع مشکل های استان در حوزه آب و فاضلاب پای کار است در همه نقاط استان کارها در حال انجام است، البته انتظار داریم اقدام ها منسجم‌تر و با برنامه‌ریزی بهتر پیش رود.

نماینده عالی دولت در خوزستان با اشاره به سرعت گرفتن کارها در استان اضافه کرد: امیدوارم تا دو سال آینده بسیاری از مشکل های استان برطرف شود و وضعیت اشتغال به گونه‌ای توسعه پیدا کند که نرخ بیکاری به کمتر از ۱۰ درصد برسد.

او با اشاره به وضعیت صنایع استان تصریح کرد: برخی صنایع استان نیمه فعال  هستند، مشکل های این صنایع که شامل نیاز به نقدینگی و مواد اولیه، بدهی و معوقه های بانکی، مشکل هایی با برخی نهادها مانند تامین اجتماعی، امور مالیاتی و... را دسته بندی و احصاء کردیم، در حال حاضر  در حدود ۵۰۰ واحد تولیدی صنعتی داریم که فعال کردن آنها منجر به ایجاد اشتغالزایی نیز خواهد شد.

استاندار خوزستان ادامه داد: هفته گذشته در دیدار با وزیر کشور مساله تامین مواد اولیه برای کارخانجات مطرح و بنا شد در طرح این موضوع ها در کارگروه استانی و طی رایزنی با بورس مواد اولیه مورد نیاز در اختیار  آنها قرار گیرد تا بتوانند با شیفت‌ بیشتری به کار خود ادامه دهند.

خلیلیان با بیان این که تا خرداد ماه پروژه‌های بزرگی در استان به سرانجام خواهند رسید، توضیح داد:  براساس زمانبندی انجام شده بخش عمده بازسازی اندیکا تمام خواهد شد و تحولی اساسی، ساختاری و ماندگاری در راستای بهبود وضعیت اندیکا و رفع محرومیت آنجا شاهد خواهیم شد.

او با اشاره به بازدیدهای میدانی مکرر از روند بازسازی در اندیکا بیان کرد: روند کار به طور کامل در آنجا رصد می‌شود، روز گذشته با رییس بنیاد مسکن کشور پیرامون تقویت بازسازی گفت و گو کردم که اعلام کردند اکیپ‌هایی برای سرعت‌بخشی و رفع مشکل ها به اندیکا اعزام خواهد شد.

نماینده عالی دولت بخشی از عدم پیشرفت در بازسازی اندیکا را در برخی نقاط، عدم همکاری برخی بانک‌ها همچون با نک سپه در ارایه تسهیلات دانست.

استاندار خوزستان در پایان ضمن تقدیر و تشکر از پیگیری‌های معاون اجرایی رییس جمهور در راستای پیگیری‌ مشکل های استان و مصوبه های سفر،  تصریح کرد: معاون اجرایی رییس جمهور برای دومین مرتبه به خوزستان سفری کرده که سفر پربار برای خوزستان محسوب می‌شود./انتهای پیام

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز