وزیر ورزش و جوانان: برگزاری رقابت های بین المللی از سیاست های دولت است / اختصاص ۲۷ صدم درصد از درآمد های مالیاتی برای تکمیل زیرساخت های نا تمام ورزشی

۱۴۰۱/۰۱/۰۹ - ۱۶:۴۷:۴۹
کد خبر: ۱۳۱۳۵۱۹
وزیر ورزش و جوانان: برگزاری رقابت های بین المللی از سیاست های دولت است / اختصاص ۲۷ صدم درصد از درآمد های مالیاتی برای تکمیل زیرساخت های نا تمام ورزشی
وزیر ورزش و جوانان گفت: با تخصیص سهم حوزه ورزش از درآمدهای مالیاتی کشور، تلاش می‌شود که طی چهار سال آینده همه چهار هزار و ۱۵۰ پروژه نیمه تمام کوچک در کشور به بهره‌برداری برسند.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، سید حمید سجادی امروز سه‌شنبه 9 فروردین ماه 1401 با حضور در آیین تجلیل از فعالان حوزه جوانان و نخبگان خوزستان که در محل گیت بوستان اهواز برگزار شد، اظهار کرد: حوزه ورزش و فعالیت های ورزشی یکی از زمینه‌های ایجاد روابط دیپلماسی با دیگر کشورها است.

او گفت: ۲۳۵ رشته ورزشی در کشور فعالیت دارند و در صورتی که هیات‌های ورزشی بتوانند میزبانی مسابقه های بین المللی را کسب کنند گام بلندی در ارتقای جایگاه حرفه ای خود برداشته اند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه از هیات‌های ورزشی انتظار داریم در طول سال میزبانی دو تا سه رقابت بین المللی را بر عهده بگیرند، افزود: میزبانی رقابت ها از جنبه‌های دیگری نیز برای استان‌های کشور دارای اهمیت است و از این طریق بخش مهمی از نواقص و کمبودهای مربوط به تجهیزها و امکان های آنها برطرف خواهد شد.

سجادی بیان کرد: طی دستوری رسمی به ارکان وزارت ورزش و جوانان اعلام کردیم که تجهیزهای ورزشی که با هدف برگزاری مسابقه های بین المللی، به استان ها اختصاص میابد در همان استان‌ها باقی بماند و هیچ‌کدام از تجهیزها عودت داده نشوند.

وزیر ورزش و جوانان گفت: از زمان انتصاب سرپرست اداره کل ورزش و جوانان تا کنون، خوزستان شاهد ۳۳ میزبانی رقابت های ورزشی بوده که از این تعداد دو رویداد بین المللی بوده است.

سجادی با بیان اینکه نگاه دولت سیزدهم این است که روابط بین المللی داشته باشیم، تصریح کرد: اگر سالانه شاهد میزبانی رویداد های بین المللی در خوزستان بشویم، این استان حتما نگین درخشان خواهد شد و کمبود های تجهیزاتی آن جبران خواهد شد.

مقام عالی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه اعتقاد داریم از طریق ورزش می توان در کنار سایر تلاش‌هایی که در کشور انجام می شود، در دو حوزه ورزش و جوانان نیز انجام وظیفه کنیم، بیان کرد: حوزه ورزش نیز می تواند در موضوع شعار سال"تولید، دانش بنیان و اشتغال" گام  های موثری بردارد. 

او اضافه کرد: انتظار داریم که تعداد میزبانی رقابت های بین‌المللی در کشور به 500 تا 800 رویداد برسد.

مقام عالی وزارت ورزش و جوانان در بخش دیگری از این آیین با بیان اینکه شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی متولی ساخت پروژه‌های سنگین ورزشی در کشور است، تصریح کرد: حدو از یک هزار 343 پروژه نیمه تمام در محدوده این شرکت وجود دارد که بخش زیادی از انرژی این وزارتخانه را به خود اختصاص داده است.

وزیر ورزش و جوانان همچنین از اختصاص ۲۷ صدم درصد از درآمد های مالیاتی به حوزه ورزش خبر داد و اظهار کرد: طی همکاری که با مجلس شورای اسلامی انجام شد این سهم  به حوزه ورزش اختصاص داده شد که به تکمیل بخش قابل توجهی از پروژه‌های عمرانی حوزه ورزش و جوانان منجر خواهد شد.

او با اشاره به اینکه چهار هزار و ۱۵۰ پروژه نیمه تمام کوچک در کشور بر زمین مانده است، ادامه داد: با تخصیص سهم حوزه ورزش از درآمدهای مالیاتی کشور، تلاش می‌شود که طی چهار سال آینده همه این پروژه‌های نیمه تمام به بهره‌برداری برسند.

سجادی با بیان اینکه احداث دو تا سه زمین چمن ورزشی نیز هدیه ما به خوزستان است، گفت: پروژه های ورزشی مطابق با طرح آمایش سرزمینی ایجاد می شوند و هم اکنون پروژه‎‌های عمرانی این وزارتخانه، اولویت بندی شده‌اند و پیشرفت فیزیکی در ساخت برخی از آنها تسریع یافته است.

وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری نشست شورای عالی جوانان با حضور رییس جمهور  پس از 9 سال در تاریخ 23 اسفند سال 1400 اشاره کرد و افزود: در نشست مذکور، وضعیت امور جوانان کشور به اطلاع رییس جمهور و اعضای این شورا رسید و مصوبه های ارزشمندی برای ساماندهی امور جوانان به تصویب رسید.

مقام عالی وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: بر همین اساس یک قرارگاه خاص ویژه ساماندهی امور جوانان در حوزه‌های مختلف تشکیل خواهد شد تا مطالبه‌گری حوزه جوانان در زمینه اشتغال، مسکن و چالش‌های موجود پیگیری شود.

او با بیان اینکه باید ساختاری کاربردی برای پیگیری و رفع مشکل ها در حوزه جوانان تهیه شود، تصریح کرد: ستاد ساماندهی امور جوانان در شهرستان با حضور استانداران و فرمانداران برگزار شود تا مشکل ها، با جدیت بیشتری بررسی و برطرف شوند.

سجادی با تاکید بر اهمیت بالای حوزه جوانان گفت: معاون جوانان وزارت ورزش جوان گرایی را در دستور کار خود قرار داده و از طرق مختلف در پی حل مسایل جوانان است.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص عملکرد سمن ها افزود: ستاد ساماندهی امور جوانان در استان ها نیز جدی گرفته شد و ۲۶ استان طی شش ماه گذشته با حضور استانداران خود جلسه های مربوط به این ستاد را برگزار کردند.

مقام عالی وزارت ورزش و جوانان در پایان بیان کرد: امیدوارم در ادامه راه حامی برنامه های حوزه جوانان باشیم و با تعاملی که برقرار خواهد شد، بتوانیم همچنان اطلاعات بسیاری از این حوزه جمع آوری کنیم.

لازم به ذکر است که پس از سخنرانی مسوولان و نمایندگان برخی سمن ها، با حضور وزیر ورزش و جوانان، استاندار خوزستان، مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان و معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از 30 سمن جوان تقدیر به عمل آمد.  /انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز