با حضور رییس جمهور؛ تاسیس پردیس بین‌ الملل اروند دانشگاه تربیت مدرس به تصویب رسید

۱۴۰۱/۰۲/۳۱ - ۱۵:۵۰:۱۱
کد خبر: ۱۳۳۱۳۷۷
با حضور رییس جمهور؛ تاسیس پردیس بین‌ الملل اروند دانشگاه تربیت مدرس به تصویب رسید
مشاور رییس دانشگاه و رییس پردیس بین المللی منطقه آزاد اروند دانشگاه تربیت مدرس از تصویب تاسیس پردیس بین الملل دانشگاه طی پنجاه و نهمین جلسه هیات امناء این دانشگاه که با حضور رییس جمهور در تاریخ 29 اردیبهشت‌ماه برگزار شد، خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، ناصر اقبالی امروز شنبه 31 اردیبهشت ماه ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: با حمایت‌ مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، طرح تاسیس پردیس بین‌الملل دانشگاه تربیت مدرس در منطقه آزاد اروند طی پنجاه و نهمین جلسه هیات امناء این دانشگاه با حضور رییس‌جمهور، به‌ تصویب رسید.

او گفت: در این جلسه آیت‌الله رییسی به‌ عنوان رییس شورایعالی انقلاب فرهنگی بر ضروت همکاری همه نهادها و سازمان‌های مربوط در تثبیت و گسترش پردیس بین‌الملل دانشگاه تربیت مدرس در این منطقه اروند تاکید کرد.

رییس پردیس بین المللی منطقه آزاد اروند دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه نخستین جلسه هیات موسس پردیس بین الملل اروند دانشگاه تربیت مدرس در آذر ماه سال گذشته در دفتر مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند تشکیل شد، افزود: آقای اسکندری در این بازه زمانی دستورهای لازم برای اختصاص فضای آموزشی مناسب، پیشرفت کار، تجهیز و پیگیری امور را ابلاغ کرد و خوشبختانه در مدت کوتاهی این واحد آموزشی توانست مراحل تصویب را ابتدا در هیات رییسه دانشگاه و هم اکنون از رییس جمهور، اخذ کند.

اقبالی بیان کرد: دانشگاه تربیت مدرس جزو 500 دانشگاه برتر جهان بوده و تنها دانشگاه جامع تحصیلات تکمیلی کشور است که از جایگاه خاصی برخوردار و تاسیس آن در منطقه آزاد اروند یک موفقیت بسیار مهمی برای سازمان منطقه آزاد اروند و مردم شهرستان‌های آبادان و خرمشهر، به شمار خواهد آمد.

 این مقام مسوول با ابراز امیدواری از اینکه شروع و گشایش دانشگاه با سال تحصیلی جدید آغاز شود، اضافه کرد: رشته های تحصیلی که در اولویت راه اندازی در منطقه آزاد اروند قرار گرفته‌اند شامل گروهای آموزشی مدیریت، حقوق، شهرسازی و رشته‌های وابسته به پزشکی نظیر فیزیوتراپی و بهداشت، فنی و مهندسی و علوم پایه است.

رییس پردیس بین المللی منطقه آزاد اروند دانشگاه تربیت مدرس در پایان تصریح کرد: این مرکز ماموریت آموزش تا دوره های پسا دکترا را دارد، مضاف بر آن به دلیل بین‌المللی بودن آن نه تنها ارایه خدمات آموزشی و تحصیلات تکمیلی برای شهروندان عزیز داخل کشور را انجام خواهد داد بلکه مجوز آموزش دانشجویان خارجی، به‌ویژه دانشجویان کشورهای همسایه را نیز در دستور کار دارد.

لازم به ذکر است که اعضای هیات موسس پردیس بین المللی دانشگاه تربیت مدرس منطقه آزاد اروند را دکتر فرهاد دانشجو رییس دانشگاه، مهندس محمدرضا اسکندری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، دکتر احسان عباس‌پور فرماندار ویژه آبادان و دکتر ناصر اقبالی"به‌عنوان دبیر هیات موسس و رییس پردیس بین‌المل" تشکیل داده اند.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز