وزیر کشور: افزایش آمار فوتی های حادثه متروپل / توقف های کاری به دلیل استحکام بخشی محیط عملیات است

۱۴۰۱/۰۳/۰۴ - ۱۴:۳۹:۲۳
کد خبر: ۱۳۳۲۹۳۷
وزیر کشور: افزایش آمار فوتی های حادثه متروپل / توقف های کاری به دلیل استحکام بخشی محیط عملیات است
وزیر کشور از افزایش آمار تلفات انسانی حادثه متروپل آبادان به 16 نفر و مصدومیت 37 نفر خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، احمد وحیدی ظهر امروز چهارشنبه چهارم خرداد ماه در تشریح آخرین جزییات کاری و آماری حادثه ریزش یکی از برج های دو قلو متروپل آبادان با بیان اینکه اتفاق بسیار سختی بود، اظهار کرد: کار آوار برداری و امداد رسانی همچنان در حال انجام است.

او با بیان اینکه حساسیت های بسیاری وجود دارد، گفت: همین الان که دارم با شما صحبت می‌کنم به دلیل احتمال ریزش برخی از سازه های مجاور فعلاً فعالیت اکیپ های عملیاتی مدتی متوقف شده تا اطمینان بیشتری از بابت استحکام‌بخشی فضای کار حاصل بشود.

وزیر کشور با اشاره به اینکه گاهی در مرحله استحکام‌بخشی کار دچار اشکال می شود، افزود: باید از استحکام بخشی فضای کار اطمینان حاصل شود. متخصصان بسیار خوبی از مرکز تحقیق های ساختمان کشور و افراد متخصص حوزه آواربرداری و دیگر حوزه ها در این جا جمع هستند کار را بررسی و دنبال می‌کنند.

وحیدی بیان کرد: در خصوص تجهیزها کم و کسری نداریم، از بیل های مکانیکی بوم بلند، تا خودروهای سنگین و نیمه سنگین، لودرها، دستگاه های برش پلاسمایی و برش بتن همه ابزار لازم در منطقه فراهم است.

او با بیان اینکه همه افراد با تخصص های مختلف مورد نیاز این حادثه از سراسر کشور به اینجا آمدند و در حال فعالیت بی‌وقفه، هستند، اضافه کرد: آتش نشانان ما در خط مقدم در حال کار هستند، نیروهای هلال احمر، نظامی و انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی و نیروهای مردمی همه مشغول کار هستند.

وزیر کشور با اشاره به آخرین آمار فوتی و مصدومین این حادثه افزود: تا این لحظه متاسفانه ۱۶ فوتی به ثبت رسیده و تعداد مصدومین این اتفاق به ۳۷ نفر رسیده که البته به حمدالله اکثر این افراد از بیمارستان ها مرخص شدند.

وحیدی افزود: همچنان به دنبال دستیابی به عزیرانی هستیم که در زیر آوارهای متراکم محبوس هستند و وضعیت نامعلوم دارند. آوارهای بسیار سنگین بتنی را شاهد هستیم و کار در این شرایط حساسیت های خودش را دارد و به ناچار با سرعت کم در حال دنبال شدن است تا بتوانیم با کمترین خطر ممکن انشالله این اتفاق را پشت سر بگذاریم، در حال مردم باید دعا کنند که بدون مشکل خاص کارها به پایان برسد.

او در توضیح کندی عملیات آوار برداری و امداد و نجات بیان کرد: دو دلیل اساسی وجود دارد؛ اول اینکه اولویت ما نجات افراد گرفتار زیر آوار بود که خود این روند نیازمند دقت، حساسیت و ظرافت ها بالایی است.

وزیر کشور اضافه کرد: مورد دوم اینکه هر نوع آواربرداری در کنار این سازه های ناپایدار می تواند موجب ریزش دیگر سازه‌های مجاور بشود و برای دیگرانی که در منطقه هستند خطرهایی را ایجاد کند به عنوان مثال چیلرهایی که بالای این ساختمان جانمایی شده اند، باید منتقل بشوند. لذا هر کدام از موارد خطرهای خاص خودشان را دارد و باید با استحکام بخشی مناسب محیط پیش روی کرد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز