معاون اقتصادی رییس جمهور: کنترل تورم‌‌ مزمن ۵۰ ساله ایران نیاز به زمان دارد / تورم بالای ٣٠ درصد چهار سال اخیر قدرت خرید مردم را کاهش داده است

۱۴۰۱/۰۳/۳۱ - ۱۲:۵۴:۵۱
کد خبر: ۱۳۴۲۰۰۱
معاون اقتصادی رییس جمهور:  کنترل تورم‌‌ مزمن ۵۰ ساله ایران نیاز به زمان دارد / تورم بالای ٣٠ درصد چهار سال اخیر قدرت خرید مردم را کاهش داده است
معاون اقتصادی رییس جمهور با بیان اینکه کنترل تورم نیاز به زمان دارد، گفت: تورم ایران طی سال های ۹۷، ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰ به ترتیب ۳۰، بیش از ۳۰، ۴۰ و ۴۰ درصد بود که این موضوع قدرت خرید مردم را کاهش داده است.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، محسن رضایی که امروز سه شنبه ٣١ خرداد ماه برای انجام سفری یکروزه به خوزستان سفر کرده است، در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت بازار و گرانی های موجود اظهار کرد: نگرانی های مردم دغدغه های ما نیز است اما چند اشکال در کار وجود دارد که همگی در حال برطرف شدن هستند.

او گفت: یکی از مشکل ها مسیله نظارت ها بود به‌ طوری که سازمان تعزیرات حکومتی در برخی از شهرستان ها فاقد نیروی نظارتی بود.

معاون اقتصادی رییس جمهور با بیان اینکه میزان مجازات محتکران و گران فروشان مربوط به ۲۰ سال گذشته بود، افزود: به عنوان مثال برای فردی که ۱۰ میلیارد تومان احتکار کرده، ١٠ میلیون جریمه اثر چندانی ندارد لذا مجازات ها جدی تر شد و ابزار کافی در اختیار تعزیرات قرار گرفت.

رضایی بیان کرد: با توجه به گرانی های بین المللی در کالاها، اکنون میزان واردات روند بهتری پیدا کرده و گندم و ذرت به میزان کافی وجود دارد.

او با اشاره به اینکه کمبودهایی در کُنجانه و دانه های روغنی داشتیم که باعث شد روغن گران فروشی شود، اضافه کرد: با بسیجی که انجام شد، این کمبودها در حال برطرف شدن است و خوشبختانه وضعیت کالاها بهتر از یک ماه قبل می باشد.

معاون اقتصادی رییس جمهور در دولت سیزدهم تصریح کرد: بزرگترین تحول های اقتصادی اگر روی یک بستر نا آرامی انجام شود آثار مثبت کار شما دیده نمی شود زیرا در یک فضای غیر مناسب انجام شده، لذا تورم ۵۰ ساله ایران مانند یک باتلاقی، اقتصاد ایران را در بر گرفته است.

رضایی با اشاره به اینکه ما از سال گذشته شروع کردیم و آرام آرام عوامل این تورم را به کنترل در خواهیم آورد، گفت: این تورم مزمن شده و به خصوص طی چهار سال اخیر بالای ۳۰ درصد تورم داشتیم که رفع آن نیاز به زمان دارد.

معاون اقتصادی رییس جمهور در پایان بیان کرد: تورم ایران طی سال های ۹۷، ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰ به ترتیب ۳۰، بیش از ۳۰، ۴۰ و ۴۰ درصد بود که این موضوع قدرت خرید مردم را کاهش داده است، لذا این تورم و این باتلاق ۵۰ ساله اقتصاد ایران را باید حل کرد که کار را شروع کرده و امیدواریم با بسیج مردمی بتوانیم این موضوع را جمع کنیم./انتهای پیام

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز