وزیر اقتصاد: ورود کالای ته‌لنجی شفاف و از تعداد کالاهای قاچاق خارج می‌شود

۱۴۰۱/۰۴/۰۹ - ۱۷:۲۸:۴۵
کد خبر: ۱۳۴۵۴۹۱
وزیر اقتصاد: ورود کالای ته‌لنجی شفاف و از تعداد کالاهای قاچاق خارج می‌شود
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: مسیله‌ ورود کالا به صورت ته‌لنجی به شکل منضبط، ثبت شده و شفاف در زمره ثبت گمرکی قرار می‌گیرد و اساساً از تعداد کالاهای قاچاق و امثالهم خارج می‌شود.

به گزارش خبرنگار برنا از خرمشهر، سید احسان خاندوزی در حاشیه بازدید از گمرک خرمشهر اظهار کرد: امروز در معیت مقام های منطقه‌ای و نمایندگان مجلس بازدید و گفت و گویی با فعالان اقتصادی که در حوزه اروندکنار ، چوئبده آبادان و خرمشهر مشغول فعالیت های تجاری هستند، داشتیم که عمدتاً در زمینه بنادر و گمرک ها فعال هستند.

او گفت: این مسیله از مدت‌ها قبل هم به عنوان یکی از موضوع های مهم برای رونق منطقه‌ای در هیات دولت مطرح و ستاد مبارزه با قاچاق کالا در کنار وزارت صمت و وزارت کشور مکلف شده بودند که آیین‌نامهای را برای ساماندهی مبادله های مرزنشینان به طور خاص مسیله ته‌لنجی تدبیر کنند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: این طرح آماده و در هیات دولت هم مورد بررسی قرار گرفت. یک تا دو بند از آن آیین‌نامه نیازمند به مجوز فراقانونی از طرف شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه بود که ارسال شده و امیدوار هستیم ظرف همین هفته آینده یا هفته‌های پیش رو در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی آن بندهایی که نیازمند مجوز قانونی خاص دارد، تصویب شود.

خاندوزی بیان کرد: به محض اینکه مصوبه الحاق شود به مجموعه بقیه آیین‌نامه نتیجه آن رسما توسط وزارت صمت ابلاغ می‌شود؛ بر اساس آن مصوبه‌ای که در هیات دولت مطرح شده و انشاالله در هفته‌های آینده باید ابلاغ آن را پیگیری کنند.

او اضافه کرد: مسیله‌ ورود کالا به صورت ته‌لنجی به شکل منضبط، ثبت شده و شفاف در زمره ثبت گمرکی قرار می‌گیرد و اساساً از تعداد کالاهای قاچاق و امثالهم خارج می‌شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: تعداد سفرهای سالانه‌ای که الآن بسیار محدود شده، نارضایتیهای زیادی ایجاد کرده و بخش زیادی از فعالان اقتصادی در این مناطق دچار نارضایتی‌های شغلی، کمبود درآمد و مسیله بیکاریها شده که با افزایش تعداد سفرهای سالانه و میزان کالاهایی که امکان ورود قانونی پیدا می‌کنند، این موضوع رفع خواهد شد.

خاندوزی تصریح کرد: انواع کالاها برای هر کدام از استان‌ها از سوی وزارت صمت ابلاغ می‌شود و اتفاق بسیار مثبتی به دلیل افزایش رونق و درآمد منطقه‌ای ان‌شاءالله شاهد خواهیم شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در پایان افزود: امیدوارم این نکته در کنار بقیه الزام هایی که مدیران در استان خوزستان با اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی انجام می‌دهند به بیکاری که جزو گلایه‌های به حق مردم استان خوزستان و به ویژه منطقه حوزه اروندکنار و آبادان و خرمشهر است، کمک کند و طی ماه‌های آینده این موضوع ها ساماندهی شوند.

بازدید از گمرکهای اروندکنار و چوئبده، بازدید از گیت ورودی گمرک از سمت ماهشهر، بازدید از گیت گمرک در جاده امام صادق(ع) خرمشهر، بازدید از مرز و گمرک تجاری شلمچه و برگزاری جلسه با حضور مسوولان سازمان منطقه آزاد اروند در این پایانه مرزی، شرکت در مراسم استقبال از شهدا در آبادان و بازدید از انبار خریداری شده اداره کل اموال تملیکی استان خوزستان در شهرک صنعتی شماره ۳ اهواز از جمله برنامه‌های سفر یک روزه وزیر اقتصاد کشور به خوزستان است.

لازم به ذکر است که این سفر به منظور رونق اقتصادی شهرهای آبادان و خرمشهر انجام می‌شود./انتهای پیام/انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز