انبار جدید و هوشمند اموال تملیکی خوزستان راه‌اندازی خواهد شد / مرجوعی ۹ هزار تن دیگر از ذرت های آلوده

۱۴۰۱/۰۵/۰۴ - ۱۶:۳۴:۰۵
کد خبر: ۱۳۵۵۹۹۳
انبار جدید و هوشمند اموال تملیکی خوزستان راه‌اندازی خواهد شد / مرجوعی ۹ هزار تن دیگر از ذرت های آلوده
رییس کل دادگستری خوزستان از راه‌اندازی انبار جدید اموال تملیکی استان به متراژ 14 هزار مترمربع و در چهار سوله در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، علی دهقانی امروز ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: این انبار با هدف حفظ سلامت و یکپارچه‌سازی نگهداری کالاها و با اعتباری بالغ بر 71 میلیارد تومان از محل بودجه سازمان اموال تملیکی و وزارت اقتصاد و دارایی خریداری شده است که با تجهیز، قفسه بندی و هوشمندسازی آن تا سه ماه آینده راه‌اندازی می شود و انبارهای قدیمی به جز یکی از آن ها که برای تخلیه کالا در نظر گرفته شده، جمع آوری خواهند شد.

او با بیان این که تعیین تکلیف و تخلیه انبارهای کالاهای توقیف شده، یکی از راه‌های مسدودسازی بسترهای فساد و هدر رفت سرمایههاست، افزوذ: با توجه به تاکیدهای رییس قوه قضاییه در خصوص لزوم تسریع در تعیین تکلیف اموال موجود در انبار‌های سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، طی سال جاری دو فقره حراج کالا برگزار شد که در فقره اول 800 میلیون تومان و در فقره دوم سه میلیارد و 300 میلیون تومان کالا به فروش رسید.

رییس دادگستری استان خوزستان با اشاره به اینکه در این مدت دو میلیارد و 300 میلیون تومان انواع اقلام خوراکی، دارویی و دخانی غیر قابل مصرف با نظارت دستگاه های مربوطه از جمله نمایندگان سازمان بازرسی، دادستانی و واحد پسماند شهرداری منهدم شد، افزود: همچنین با صدور رای برائت برای برخی صاحبان کالا توسط شعب تعزیرات و دادگستری، مقدار دو میلیارد و 700 میلیون تومان کالا به صاحبان آن‌ها مسترد شد.

دهقانی در خصوص تعیین تکلیف ذرتهای آلوده مانده در یکی از انبارهای استان، تاکید کرد: این ذرت‌ها به هیچ وجه در داخل کشور مصرف نخواهد شد و با هماهنگی دستگاه های مربوطه، بخش زیادی از این ذرت‌ها عودت داده شده و 9 هزار تن دیگر نیز طی هفته گذشته مرجوع شد.

او همچنین از واگذاری شش هزار دستگاه از کولر گازی به کمیته امداد امام خمینی(ره) برای توزیع میان افراد کم بضاعت تحت پوشش این کمیته در استان های محروم گرمسیر کشور از جمله استان خوزستان خبر داد.

رییس کل دادگستری استان خوزستان در پایان اضافه کرد: به روز رسانی 70 درصد پروندههای گمرک و تشکیل بایگانی و به‌روز رسانی پرونده های سال های 1399 تاکنون و جلب همکاری اداره استاندارد در خصوص تعیین استاندارد کالاهای مانده در انبار، از دیگر اقدامهای اداره کل اموال تملیکی استان در ماه‌های اخیر است./انتهای پیام

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز