هشدار قرمز هواشناسی در خوزستان؛ وزش باد شدید و سیلابی شدن مسیل ها

۱۴۰۱/۰۵/۰۵ - ۲۳:۱۵:۱۷
کد خبر: ۱۳۵۶۵۷۰
هشدار قرمز هواشناسی در خوزستان؛ وزش باد شدید و سیلابی شدن مسیل ها
اداره کل هواشناسی استان خوزستان در خصوص تداوم، گسترش و تشدید فعالیت پدیده های همرفتی و موسمی و مونسون هند در سطح استان اعلام هشدار سطح قرمز کرد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، اداره کل هواشناسی استان خوزستان در اطلاعیهایی اعلام کرد: پیرو هشدار نارنجی شماره ۱۴ مورخ سوم مرداد ۱۴۰۱ تداوم، گسترش و تشدید فعالیت پدیدههای همرفتی و موسمی و مونسون هند بر روی استان از ظهر جمعه هفتم مرداد ماه جاری تا اواخر وقت یک‌شنبه 9 مرداد ماه پیشبینی می شود.

رگبار و رعدوبرق و احتمال ریزش تگرگ و وزش باد شدید(به ویژه در ساعت های بعدازظهر) و سیلابی شدن مسیل ها(به ویژه در مناطق شرقی، شمال شرقی و جنوب شرقی ) و خیزش گردوخاک و احتمال وقوع توفان در جلگه خوزستان متصور می شود.

بر این اساس جغرافیایی که از این پدیده متاثر خواهند شد شامل مناطق مستعد و کوهستانی شمال شرق، شرق و جنوب شرق همراه با رگبار، رعدوبرق، احتمال ریزش تگرگ و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانههای فصلی و وزش باد شدید در برخی نقاط همراه با توفان لحظه ای و در بقیه مناطق استان رگبار پراکنده و رعدوبرق و وزش باد شدید و در برخی نقاط همراه با توفان لحظه ای و برخاستن گردوخاک است.

وقوع سیلاب، طغیان رودخانه‌ها، آبگرفتگی گسترده، آبگرفتگی منازل در مناطق مستعد، اختلال در ناوگان حمل و نقل، کاهش شعاع دید، احتمال تخریب پل و مسدود شدن جاده و خسارت به صنعت کشاورزی، شکستن درختان و خطوط انتقال برق قابل پیشبینی است.

 آماده باش کلیه دستگاه‌های امدادی و اجرایی مانند فرمانداری ها، شهرداریها، راهداری، وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی و غیره برای مقابله با خسارت احتمالی، تخلیه هم‌وطنان از نواحی حادثه خیز مانند بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پاک‌سازی کانال و آبراه‌ها، بازگشایی دهانه پل‌ها و پاک‌سازی آبروهای منازل، اجتناب از تردد و توقف در حاشیه مسیل‌ها و جمع آوری وسایل و تجهیزها از اطراف رودخانه‌ها، اجتناب از سفر به مناطق حادثه‌خیز، جا به جایی عشایر کوچ رو و جمع آوری دامها از حاشیه رودخانه‌ها. اجتناب از تردد و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌های فصلی، عدم صعود به ارتفاعها، عدم اتراق در بستر رودخانه‌ها، عدم قرار گرفتن در مسیل‌ها، عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده، عدم پرواز با هواپیماهای سبک و بالگرد توصیه و تاکید می شود./انتهای پیام

 

 

نظر شما
نظرات
محمد
|
-
|
۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
0
0
خیلی شلوقش کردین این اراون حرفاست اینجاکه خبری نیست بارندگی وسیل اونم توتابستون مگه هندوستان بابا یه چیزیت مسشه احتمالا???
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز