افزایش ۲۰ درصدی مصرف بنزین در محدوه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه آبادان / مشکلی در تامین سوخت اربعین نداریم

۱۴۰۱/۰۵/۲۲ - ۰۶:۲۲:۲۳
کد خبر: ۱۳۶۲۷۲۱
افزایش ۲۰ درصدی مصرف بنزین در محدوه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه آبادان / مشکلی در تامین سوخت اربعین نداریم
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه آبادان با اشاره به جانمایی جایگاه سوخت سیار در مرز شلمچه، گفت: مشکلی در خصوص تامین سوخت اربعین اعم از خودروی زایران و خودروهای سنگین و پخت و پز مواکب را نداریم.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، محمد بنی سعید در نشستی به منظور تقدیر از خبرنگاران که در محل سالن نشست های شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه آبادان عصر پنجشنبه بیستم مرداد ماه برگزار شد، اظهار کرد: شرکت ملی پخش دارای 37 منطقه در کل کشور است که به دلیل اهمیت، در خوزستان دو منطقه فعال هستند. یک منطقه در اهواز که مرکز و شمال استان را سوخت رسانی می کند و "منطقه آبادان" که جنوب و سواحل خوزستان را پوشش می دهد.

او با بیان اینکه منطقه آبادان به دلیل موقعیت استراتژیک، دومین منطقه کشور و دومین منطقه استان به شمار می رود، گفت: پخش فرآورده های منطقه آبادان اولین پخش ایران است که در سال 1307 شده تاسیس شد و نخستین بنزین خانه ایران هم در سال ۱۳۰۶ در آبادان ساخت و راه اندازی شد که در حال حاضر پس از مرمت(طی سال های ۹۵ و ۹۶) به عنوان موزه برای بازدید عموم فعال است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه آبادان افزود: پس از انقلاب به دلیل تجاوز دشمن بعثی مجبور شدیم برخی از تاسیسات خود را به ماهشهر "> ماهشهر انتقال دهیم. خوشبختانه سال ۷۲ مجدداً پخش فرآورده های نفتی منطقه ایی شد که شامل شهرهای آغاجری، زیدون، امیدیه، هندیجان، شادگان، دارخوین، ماهشهر - سربندر، خرمشهر، آبادان، اروندکنار و روستاها و بخش های دیگر خدمات رسانی می شود. از نظر سوخت رسانی منطقه آبادان و هرمزگان مشترکا دومین منطقه مهم و استراتژیک کشور در حوزه تامین و صادرات فرآورده های نفتی به شمار می آیند.

بنی سعید با اشاره به اینکه از آبادان و ماهشهر صادرات انجام می دهیم که البته طی سال جاری کمتر شده زیرا مصرف مردم در بخش فرآورده های نفتی بیشتر شده، بیان کرد: افزایش مصرف، صادرات را تحت تاثیر قرار داده اما در تلاشیم تا کار تامین و توزیع سوخت نیمی از کشور را انجام دهیم.

او با اشاره به اینکه ماهشهر هاب صادراتی و تامین است، اضافه کرد: مفتخریم که تا کردستان و کرمانشاه هم از طریق آبادان و ماهشهر سوخت رسانی می کنیم؛ به جز خوزستان که کاملاً وابسته به سوخته ما است، استان های همجوار مانند لرستان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد تا سنندج که جدیدا نیز اضافه شده، از ما خدمات سوخت رسانی می گیرند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه آبادان در خصوص فعالیت هشت ماهه این شرکت، با اشاره به اینکه تاسیسات شرکت از نظر پدافند غیر عامل بسیار حساس است، توضیح داد: زیرا به بیش از یک استان  خدمات رسانی انجام می دهیم در این صورت اگر تاسیسات با مشکل مواجه شود، می تواند استان های تحت پوشش را نیز با چالش مواجه کند که امیدوارم چنین اتفاقی پیش نیاید.

بنی سعید با بیان اینکه ما خادم مردم هستیم و خدا را شکر در حال حاضر همه ی موارد بر وفق مراد است و دچار مشکل نخواهیم شد، یادآورشد: شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی یکی از شرکت های گمنام در عرصه خدمات رسانی به مردم است.

او با بیان اینکه در بحث حمله سایبری سال گذشته مردم متوجه شدند که در مورد سوختی که به صورت روتین استفاده می کردند، زحمت های بسیاری انجام می شود، افزود: ما توانستیم پس از حمله سایبری با انجام اقدام های فنی و به کارگیری تجهیزات ابزار دقیق بدون وابستگی به کمک تهران، ظرف حدود سه الی چهار ساعت تمام جایگاههای سوخت منطقه را به مدار فعالیت باز گردانیم.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه آبادان بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۷۰ الی ۸۰ درصد از نیروهای فعال و شاغل در مجموعه شرکت بومی هستند چه در آبادان چه در ماهشهر و سعی بر این است که در حوزه‌های مختلف اولویت با جذب نیروی بومی باشد مگر آنکه در بخشی و یا تخصصی، نیروی بومی مورد نیاز در منطقه موجود نباشد که در مدت هشت ماهه مدیریت بنده در این شرکت جذب نیروهای غیر بومی بسیار اندک بوده، حتی در بحث انتخاب مدیران مجموعه نیز سعی و تلاش مان بر به کارگیری نیروهای بومی متخصص است و جذب نیروهای بومی را سر لوحه کارم قرار داده ام.

بنی سعید در بحث فعالیت های اجتماعی شرکت تحت مدیریتش، توضیح داد: طی ۶ ماه گذشته احداث ساختمان شماره دو به انجام رساندیم که از زمان ریاست مهندسی خودم استارت آن زده شد و در دهه فجر سال گذشته به بهره برداری رسید تا صیادان، شرکت ها و کشاورزان برای پیگیری سهمیه سوخت خود مسیر طولانی را طی نکنند و ئسترسی آنها به بخش های مرتبط شرکت آسان تر شد.

او با اشاره به اینکه محل این دفتر در منطقه مرکزی شهر مقابل ساختمان سپاه واقع شد، گفت: تمام واحد های مورد نیاز برای ارایه خدمات به مراجعین از دفتر مرکزی به ساختمان شماره دو انتقال داده شد و به جز حوزه فروش، کار پیگیری کارتهای سوخت و مسوولان بررسی کیفیت عرضه سوخت در جایگاه های سی ان جی نیز در آن محل مستقر شدند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه آبادان با اشاره به احیا و راه اندازی یک زمین چمن طبیعی به عنوان بخشی از فعالیت‌های این شرکت در حوزه خدمات اجتماعی، اضافه کرد: قول دادیم این زمین بیشتر در اختیار نونهالان شهر باشد و هفته قبل هم به قول خود عمل کردیم و طی هماهنگی که هیات فوتبال آبادان انجام داد، زمین مورد اشاره برای برگزاری مسابقه های نونهالان در اختیار آن‌ هیات قرار داده شد که امیدواریم در آینده شاهد حضور بیشتر و فعالیت نونهالان شهرمان باشیم و روزی آنها در تیم‌ محبوب صنعت نفت بدخشند و برای این شهر فوتبال دوست افتخار آفرینی کنند.

بنی سعید با اشاره به حادثه ساختمان متروپل به حضور مستمر این شرکت و ارایه خدمات سوخت رسانی، بیان کرد: علاوه بر سوخت رسانی که وظیفه اصلی ما بود در موضوع تامین یکسری تجهیزات در حوزه هلال احمر و ایمنی نیز به عنوان بخشی از  وظایف جهادی کمک کردیم، غیر از این نیز  کمک، همراهی و همکاری با مجموعه ی شهر در مناسبتها و یا احتمالا حوادث را جزو وظایف و افتخارهای خود مان می دانیم هر چند رسالت اصلی شرکت، سوخت رسانی است.

او با بیان اینکه تیم های موثری در بحث مبارزه با قاچاق در سطح استان داریم که در حوزه دریایی و خشکی کار نظارت و کنترل را به انجام می رسانند، تصریح کرد: بررسی ها نشان داد که شرکت ملی پخش باید این موضوع را به مرزها ببرد. متاسفانه در مرز شلمچه سوخت هایی که بابت شان یارانه پرداخت شده قاچاق می شد لذا دستگاه کنترل باک مرزی برای کامیون های عراقی نصب کردیم و به این ترتیب کامیون های عراقی نمی تواند هر سوختی را که دلشان بخواهد از کشورمان خارج کنند

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه آبادان با اشاره به اینکه در شلمچه جایگاه عرضه سوختی داشتیم که ورشکسته شده بود زیرا هیچ کامیونی از آن سوختی نمی خرید، اضافه کرد: با نصب دستگاه کنترل باک در آن جایگاه، آنجا نیز فعال شده و به نرخ تعادلی سوخت را عرضه می کند. نرخ تعادلی نرخ بین المللی نیست، نرخ بین المللی در حال حاضر سی هزار تومان عرضه می شود و نرخ بانکرینگ هم به همین شکل، اما نرخ تعادلی که در مرز در حال عرضه است چیزی حدود ۹٠ درصد اولین جایگاه مرزی عرضه سوخت در عراق است که برای عراقی ها هم جذابیت دارد تا سوخت را از ما بخرند.

بنی سعید با بیان اینکه مشکلی در خصوص تامین سوخت اربعین اعم از خودروی زایران و خودروهای سنگین و پخت و پز مواکب را نداریم، افزود: طی روزهای آتی یک جایگاه سیار عرضه سوخت با ظرفیت 25 هزار لیتر در پایانه مرزی شلمچه مستقر خواهد شد و چنانچه تقاضا بیشتر شود، امکان نصب یک جایگاه سیار دیگر را نیز داریم و شبانه روز این جایگاه ها تغذیه خواهد شد.

او افزود: همچنین با راه اندازی موکبی برای اولین مرتبه در یکی از جایگاه های ورودی شهر برای استقبال و پذیرایی از زایران، غذای گرم توزیع خواهیم کرد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه آبادان در پاسخ به حجم مصرف سوخت در منطقه تحت پوشش با اشاره به مصرف بنزین در شهرستان‌های تابعه بیان کرد: ۲۰ درصد در بخش بنزین، 6 درصد سوخت مایع و 12 درصد بخش نفت‌ گاز از ابتدای تابستان امسال نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش مصرف داشتیم.

بنی سعید با اشاره به اینکه ۵۳ جایگاه پخش فرآورده‌های نفتی در منطقه آبادان فعالیت هستند که پنج جایگاه سوخت رسان دریایی است، با اشاره به آمادگی صادرات فرآورده‌های نفتی از بندر آبادان، اضافه کرد: شهر آبادان دارای ظرفیت صادراتی خوبی است ولی عدم لایروبی اروندرود و وجود مغروقههای زمان جنگ تحمیلی مشکل ساز شده است.

او با تاکید بر اینکه باید از آبادان به سمت صادرات دریایی فرآورده های نفتی حرکت کنیم، افزود: بسیاری از صادرات دریایی ما به ناچار از ماهشهر انجام می‌شود اما چنانچه زیرساخت‌های دریایی آبادان آماده شود صادرات فرآورده‌های نفتی را با لاین و لوله از طریق رودخانه اروندرود انجام خواهیم داد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه آبادان موجودی و تولید گاز مایع این منطقه را مازاد برشمرد و گفت: می‌توانیم با صادرات دریایی این محصول از آبراهه اروند رود، ارزآوری خوبی برای کشور داشته باشیم.

بنی سعید با اشاره به نشست‌هایی با مسوولان اداره بندر آبادان، تصریح کرد: اعلام کردیم در صورت فراهم شدن شرایط، ظرفیت صادرات گاز مایع و سایر فرآورده‌های نفتی را از آبادان داریم.

او با اشاره به تامین سوخت هواپیماها در فرودگاه آبادان نیز گفت: مشکلی در تامین سوخت فرودگاه نیست و از حضور بخش خصوصی برای سرمایه گذاری و نصب مخازن استقبال می‌کنیم.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه آبادان در پایان تصریح کرد: خوشبختانه از آنجاییکه در آبادان خبرنگاران به موضوع های نفت و صنعت و فرآیندها آشنا هستند، لذا ما همواره آماده شنیدن نقطه نظرها و انجام تعامل های دو سویه با این عزیزان هستیم.

لازم به ذکر است که در پایان این نشست از خبرنگاران تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

 

 

 

 

خبرنگار: احمد بن رشیدی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز