رییس اورژانس کشور: پیش بینی زیرساخت های لازم مرزی برای خدمات رسانی به زوار اربعین / شرایط بسیار خوب بیمارستان شلمچه برای خدمات‌رسانی به زایران

۱۴۰۱/۰۵/۲۵ - ۱۱:۰۵:۱۳
کد خبر: ۱۳۶۴۵۷۱
رییس اورژانس کشور: پیش بینی زیرساخت های لازم مرزی برای خدمات رسانی به زوار اربعین / شرایط بسیار خوب بیمارستان شلمچه برای خدمات‌رسانی به زایران
رییس اورژانس کشور با اشاره به آمادگی زیرساخت های این مرکز در مرزهای کشور طی ایام اربعین، گفت: با توجه به زیرساخت بهداشتی، درمانی احداث شده در مرز بین المللی شلمچه، این منطقه از آمادگی بسیار خوبی برای خدمات‌رسانی به زوار اربعین حسینی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار برنا از خرمشهر، جعفر میعادفر امروز سه شنبه 25 مرداد ماه در حاشیه بازدید از مرکز بهداشتی، درمانی تازه احداث شده در مرز شلمچه اظهار کرد: امسال بعد از دو سال درگیری با ویروس کرونا شاهد حضور مسافران اربعین خواهیم شد و پیشبینی می‌کنیم که بخش عظیمی از هموطنان برای زیارت از مرزهای زمینی، راهی کشور عراق شوند.

او با بیان اینکه ما به عنوان مسوول کمیته بهداشت و درمان تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم تا زیرساختهای لازم در این ایام برای سفر زوار اربعین فراهم شود، گفت: خوشبختانه در منطقه شلمچه که زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی آبادان است، زیرساخت فراهم شده و فضای بسیار خوبی که ظرفیت حداقل 100 تخت را دارد در این محل آماده خدمات‌رسانی به زایران است.

رییس اورژانس 115 کشور افزود: تمام تلاش ما این است که اگر بیماری به این مرکز مراجعه کرد اقدام های اولیه درمانی برای او انجام و بعد از آن به بیمارستانهای منطقه منتقل شود و این فضا برای حوادث احتمالی آماده و خالی بماند.

میعادفر گرمازدگی، بیماری‌های عفونی و مسمویتهای غذایی به واسطه گرما را از تهدیدهای پیش‌رو برشمرد و بیان کرد: در این خصوص نیز پیش‌بینی‌های لازم انجام شده و امروز آخرین بازدید قبل از اربعین را از مرز شلمچه داشتیم تا هماهنگی‌های لازم با دانشگاه علوم پزشکی آبادان را داشته باشیم که زوار با کمترین آسیب از این سفر معنوی استفاده نمایند.

او اضافه کرد: در مرزهای ریمدان و میرجاوه که زایران افغانستانی و پاکستانی از آنها عبور می‌کنند نیز یکسری زیرساخت و امکان های بهداشتی را آماده کردیم و به عنوان مثال در مرز ریمدان یک بیمارستان صحرایی، یک پایگاه اورژانس، یک اتوبوس آمبولانس و چند تیم بهداشتی مستقر خواهند شد و از دهم شهریور تا زمان اعلام پایان عملیات توسط ستاد اربعین، کار خود را به صورت جدی دنبال خواهیم کرد.

رییس اورژانس کشور ادامه داد: در کرمانشاه از دو روز قبل مسیر باز شده و این موضوع به مرزهای دیگر کمک خواهد کرد و در این منطقه نیز بیمارستان صحرایی، اتوبوس آمبولانس و دو واحد اورژانس هوایی در نظر گرفته شده، ضمن اینکه تعدادی آمبولانس نیز در مسیر حرکت زایران تا نقطه صفر مرزی مستقر خواهند شد.

میعادفر افزود: در ایلام نیز بیمارستان صحرایی، 10 اتوبوس آمبولانس، چهار بالگرد پیش‌بینی شده و در مرز شلمچه هم چهار اتوبوس آمبولانس خدمات‌رسانی خواهند کرد.

او گفت: در تفاهمی که با ستاد نیروهای مسلح داشتیم دو هواپیما پیش‌بینی شده تا اگر خدای نکرده نیاز به انتقال حجم انبوهی از بیماران شد، از ظرفیت 50 تا 100 تختی این دو هواپیما نیز استفاده شود.

رییس اورژانس کشور بیان کرد: اورژانس کشور یکی از سازمان‌هایی بود که به ساخت بیمارستان شلمچه کمک کرد و وزیر بهداشت نیز دو مرتبه از این محل بازدید کردند و این تغییرهایی که امروز مشاهده می‌کنید در عرض دو ماه ایجاد شده، کار در این مرکز در حال انجام است و مشکل برق آن نیز حل شده است.

میعاد فر اضافه کرد: تجهیز بیمارستان شلمچه در حال انجام است و باید بگویم که در مرز شلمچه و در نقطه صفر مرزی امروز شرایط بسیار خوبی را مشاهده کردیم.

رییس اورژانس کشور در پایان افزود: این مرکز در شلمچه کم‌کم تجهیز خواهد شد تا شهروندان خرمشهری نیز در آینده از خدمات آن بهره بگیرند ضمن اینکه ظرفیت گردشگری سلامت نیز در آن وجود دارد و امیدوار هستیم که با استفاده از این ظرفیت و حضور بیماران کشورهای همسایه در آن بتوانیم از منفعت این فعالیت در مسیر ارتقای امکانات و تجهیزات مرکز استفاده کنیم./انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز