وعده هفت ساله ایی که ۸ ماهه محقق شد / باز شدن گره بی تدبیری ورزشگاه غدیر اهواز با تخصص و همتی جهادی

۱۴۰۱/۰۷/۱۵ - ۱۲:۱۴:۳۴
کد خبر: ۱۳۸۴۰۷۶
وعده هفت ساله ایی که ۸ ماهه محقق شد / باز شدن گره بی تدبیری ورزشگاه غدیر اهواز با تخصص و همتی جهادی
ورزشگاه غدیر اهواز بالاخره پس از هفت سال بلاتکلیفی، طی هشت ماه اخیر با درایت مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان، همت باشگاه استقلال خوزستان و گروه ملی فولاد ایران بازسازی و بهره برداری شد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، وقتی ورزشگاه غدیر اهواز افتتاح شد، کسی باور نمی کرد این مجموعه که 17 سال طول کشید تا به سرانجام برسد، پس از سه سال به متروکه ایی بدل شود، اما به همت مدیران غیر متخصص و بی توجه ایی مجموعه مدیریت استان و کشور، این اتفاق غم انگیز برای این ورزشگاه مدرن زمان خود، به وقوع پیوست.

استادیوم غدیر اهواز پنجمین ورزشگاه بزرگ کشور

ورزشگاه غدیر اهواز با ظرفیت پنجاه هزار تماشاگر، در زمان افتتاح پنجمین ورزشگاه بزرگ ایران به شمار می آمد. این ورزشگاه به عنوان ورزشگاه خانگی باشگاه استقلال خوزستان در محدوده شمال غرب اهواز در مسیر خروجی اهواز – اندیمشک در زمینی به مساحت ۴۴ هکتار و با هزینه ایی بالغ بر 690 میلیارد ریال از اعتبارات ملی و استانی احداث شد.

این استادیوم بالاخره روز ۲۵ اسفند ۱۳۹۰ با برگزاری مسابقه تیم های فوتبال استقلال اهواز و تیم ملی جوانان، در حضور رییس جمهور وقت به بهره برداری رسید و پس از آن محل برگزاری دیدارهای تیم های فولاد خوزستان و استقلال اهواز با رقبایشان و دیدارهای آسیایی و جام حذفی شد.

محوطه ۴۴ هکتاری این ورزشگاه دارای پارکینگی با گنجایش بیش از دو هزار خودروی سواری و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس است، علاوه بر آن این ورزشگاه دارای هشت باند پیست دو و میدانی است.

غبار بی تدبیری بر سکوهای غدیر

این ورزشگاه پس از حدود سه سال از افتتاح به دلیل عدم تخصیص اعتبار و نگهداری مناسب، رفته رفته دچار مشکل های عدیده ای شد. مضاف بر آن مشکل مالکیت آن نیز حل نشده باقی ماند تا این ورزشگاه مدرن زمان خود بالاخره تبدیل به یک مکان بلاتکلیف متروکه شود.

مصیبت های این ورزشگاه به اینجا ختم نشد و پس از بی توجه ایی های مدیران وقت استان و عدم توانایی احیای این مجموعه توسط مدیریت وقت ورزش خوزستان، به دلیل موقعیت جغرافیایی، در مسیر سیلاب سال 98، آب تا سکوهای این ورزشگاه بالا آمد و عملا دسترسی به این ورزشگاه تا مدت ها امکان پذیر نشد.

پس از این اتفاق مصالح به کار رفته در این سازه بخش بخش بر اثر آب گرفتگی و رطوبت جدا شده و به تخریب شد تا آنجا که زمین چمن مرغوب این ورزشگاه که طی سال های قبل از بین رفته بود این مرتبه تجزیه شده و به تلی از خاک تبدیل شد. بخش های ساختمانی این ورزشگاه در چند قسمت از سقف و دیواره دچار ریزش شد و تاسیسات آن از بین رفت، علاوه بر همه این موارد بدهی بسیار بالای برق دیماند این ورزشگاه نیز که خود بودجه ایی جدا می طلبید، مزید بر علت شد تا وضعیت نابسامان این مجموعه حاد و حاد تر شود و غبار بی تدبیری کل ورزشگاه را دفن کند.

بودجه ایی که محقق نشد

در زمان سیلاب 98 وزیر وقت ورزش و جوانان با حضور مسوولان استانداری و مدیرکل ورزش وقت استان(افشین حیدری) از این ورزشگاه غرق در آب بازدید کردند، علاوه بر آن در سفر معاون وقت برنامه و بودجه دولت تدبیر و امید و درخواست وزیر ورزش و جوانان وقت، مقرر شد تا با اختصاص ردیف بودجه ایی بازسازی این ورزشگاه در دستور کار قرار گیرد که تا پایان دولت دوازدهم علیرغم بازدیدهای متعدد مسوولان ملی و استانی، هیچ گاه وعده ها به عمل تبدیل نشد تا همچنان این ورزشگاه لانه حیوانات شهری و پرندگان باقی بماند.

افشین حیدری مدیرکل وقت در مصاحبه ای تیرماه 1399 اظهار کرده بود: ورزشگاه غدیر یک پروژه ملی و ارزشمند است و ما بر آن هستیم که مشکلات این ورزشگاه به طور اساسی برطرف شود. با دستور وزیر قرار شد از محل اعتبارات وزارت ورزش، ردیف بودجه دایمی برای نگهداری ورزشگاه غدیر در نظر گرفته شود.

در نهایت وعده های این مدیرکل و مدیرانش بی عمل باقی ماند و عمر دولت دوازدهم نیز به پایان رسید.

شعار هشت ساله ایی که هشت ماهه محقق شد

ورزشگاه الغدیر اهواز بالاخره پس از سال ها بلاتکلیفی، با روی کار آمدن دولت سیزدهم و در نخستین سفر حمید سجادی(وزیر ورزش و جوانان) به خوزستان به عنوان یک مطالبه ورزشی از سوی ورزش کاران استان، مورد توجه قرار گرفت و حمید بنی تمیم(مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان) با الویت احیای زیرساخت های ورزشی استان طی قراردادی سه ساله با گروه ملی فولاد ایران، پس از عملیاتی حدودا هشت ماهه به تدریج بخش های مختلف این ورزشگاه را به بهره برداری مجدد رساند و عصر پنج شنبه 14 مهر ماه رسما این ورزشگاه به عنوان ورزشگاه خانگی تیم فوتبال استقلال خوزستان، با برگزاری دیدار تیم های استقلال خوزستان و سایپا به بهره برداری رسید تا تیم نام آشنای آبی پوش خوزستان از این پس بدون دغدغه و با حمایت هواداران خود و اندیشه لیگ برتری شدن، میزبان رقابیش در قالب رقابت های لیگ آزادگان باشد.

احیای استادیوم غدیر؛ مقدمه ایی برای شروع روزهای خوش ورزش خوزستان و کشور

مدیرکل ورزش و جوانان استان خوزستان در مراسم بهره برداری از این ورزشگاه با اشاره به اقدام های کلیدی و مطالبه عمومی جامعه ورزش و جوانان، طی گفت و گو با خبرنگار برنا اظهار کرد: بازسازی و مرمت زمین چمن پروژه ملی"استادیوم غدیر اهواز" که جزو دغدغه‌های اصلی جامعه ورزش و به ویژه فوتبال دوستان بود، از ابتدای خدمتم به جامعه ورزش خوزستان در دستور کار قرار گرفت و بخشی از تاسیسات این ورزشگاه زیر آب رفته بود که با کمک بخش فنی به مدار فعالیت بازگشت.

حمید بنی تمیم با اشاره به پرداخت بدهی ۴۵۰ میلیون تومان برق این مجموعه و وصل آن، تصریح کرد: برای اولین مرتبه نیز با پرداخت حق و حقوق پرسنل این ورزشگاه، دیگر شاهد تحصن کارگران نبودیم.

مدیر ارشد ورزش خوزستان با اشاره به کارهای بزگ انجام شده برای احیای این مجموعه بزرگ ورزشی بیان کرد: پیست این ورزشگاه نیز در اختیار هیات اسکیت استان است که در حال فعالیت هستند.

او ادامه داد: خوشبختانه امروز استادیوم بزرگ و ارزشمند غدیر اهواز که از سرمایه های زیر ساختی ملی ورزشی به شمار می آید در حال برگشت کامل به چرخه ورزش استان و کشور است.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان اضافه کرد: با همت گروه ملی فولاد ایران و باشگاه استقلال خوزستان و همت و تلاش های همکارانم در مجموعه اداره کل ورزش و جوانان خصوصا معاونت عمرانی، امروز پس از حدود بیش از 6 سال شاهد گشایش و راه اندازی این مجموعه با برگزاری دیدار تیم های استقلال صنعتی خوزستان و سایپا از سری رقابت های لیگ آزادگان هستیم.

او گفت: امیدوارم این شروع، مقدمه ایی برای بهتر شدن حال و روز این استادیوم و ورزش خوزستان بشود.

مدیر ارشد ورزش خوزستان در خصوص جزییات قرارداد اداره کل ورزش و جوانان و گروه ملی فولاد ایران بیان کرد: در روزهای آغاز خدمتم، نشستی با مدیرعامل استقلال خوزستان داشتیم و در آن نشست پیشنهاد کردم که برای ثبات این تیم و رفع بلاتکلیفی میزبانی رقابت های استقلال خوزستان که تا پیش از این دیدارهایش را باید در استادیوم تیم های دیگر برگزار می کرد، حاضریم استادیوم غدیر را در اختیار قرار دهیم که با موافقت مجموعه این تیم و موافقت، همراهی و مساعدت آقای علی محمدی مدیرعامل گروه ملی فولاد ایران، این مهم امروز به تحقق رسید.

بنی تمیم اضافه کرد: این استادیوم ابتدا طی توافقی شفاهی به گروه ملی تحویل شد و در کنار هم رفته رفته مشکلات و موانع بر سر راه احیای آن را برطرف کردیم.

او ادامه داد: پس از آن طی تفاهمنامه ایی سه ساله و بر اساس ماده 88 و اصل قانون 44، این ورزشگاه به گروه ملی تحویل شد.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در پایان با اشاره به کارهای بزرگ انجام شده و احیای استادیوم های دیگر همچون تختی اهواز در آینده نزدیک، در ادامه این اخبار خوش، اظهار کرد: یک خبر خوش دیگر اینکه 9 نیروی خدماتی و حراستی استادیوم غدیر که طی سال های قبل فاقد قرارداد و گاها تا هفت ماه هم بدون حقوق زندگی را سختی را سپری کرده بودند، با همت و مساعدت گروه ملی فولاد ایران قرار شد این تعداد به استخدام این مجموعه صنعتی در بیایند و در همین استادیوم به خدمتشان ادامه دهند.

گروه ملی فولاد ایران پشتیبان ورزش خوزستان

علی محمدی(مدیر عامل گروه ملی فولاد ایران) نیز بر لزوم حمایت و پشتیبانی گروه ملی صنعتی فولاد ایران از ورزش خوزستان و نقش آفرینی در حوزه های اجتماعی تاکید و راه اندازی مجدد ورزشگاه غدیر اهواز را در راستای اهداف شرکت در انجام مسوولیت های اجتماعی دانست و از اعتماد و پیشنهاد مدیر کل ورزش و جوانان در خصوص واگذاری این استادیوم در قالب قراردادی سه ساله به گروه ملی فولاد ایران تقدیر و تشکر کرد.

هم افزایی؛ حلقه مفقوده ایی که تشکیل شد

در نهایت گره کور کلاف سر درگم ورزشگاه غدیر اهواز پس از هفت سال با تدبیر و هم افزایی حمید بنی تمیم مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان که تحصیل کرده، نخبه و مدیری ورزشی است، ورود مدیریت باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال خوزستان و حمایت مدیران گروه ملی صنعتی فولاد ایران بازسازی و راه اندازی شد تا علاوه بر حفظ این سرمایه ملی و سرانه ورزشی، محلی برای رشد استعدادهای آتی ورزش خوزستان و برگزاری رقابت های مختلف و ایجاد نشاط اجتماعی و امید آفرینی شود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز