استاندار خوزستان: صنایع آب‌بر مکلف به تامین آب مصرفی خود هستند

۱۴۰۱/۰۸/۱۷ - ۲۰:۱۴:۵۱
کد خبر: ۱۳۹۶۶۲۳
استاندار خوزستان: صنایع آب‌بر مکلف به تامین آب مصرفی خود هستند
استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه قرار دادن آب شرب مردم در اختیار صنایع قابل قبول نیست، گفت: صنایعی که در نزدیکی سواحل و دریا هستند مکلفند تا آب مورد نیاز مصرفی صنعت خود را از طریق آب دریا تامین کنند و برخی دیگر از صنایع می‌توانند از پساب فاضلاب شهری برای صنعت خود استفاده نمایند.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، صادق خلیلیان امروز سه شنبه 17 آبان ماه در نشست کارگروه استانی سازگاری با کم‌آبی خوزستان که در محل حوزه استاندار برگزار شد، با اشاره به برنامه‌ اجرایی سازمان جهاد کشاورزی اظهار کرد: برنامه کشت پاییزه را می‌تواند با توجه به محورهای اشاره شده سند سازگاری با کم‌آبی در حوزه‌ رودخانه‌های استان متناسب با ابلاغ وزارت جهاد کشارزی به استان انجام شود.

او با اشاره به گزارش ارابه شده از سوی سازمان هواشناسی پیرامون وضعیت بارندگی‌های پیش رو گفت: امیدواریم که بتوانیم برنامه کشت امسال را نیز مانند سال‌های گذشته به خوبی پشت سر بگذاریم و کشاورزان استان نیز درآمد خوبی داشته باشند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه صنایع عمده آب‌بر استان مکلفند آب مصرفی خود را تامین کنند، افزود: قرار دادن آب شرب مردم در اختیار صنایع قابل قبول نیست، در این راستا صنایعی که در نزدیکی سواحل و دریا هستند مکلفند تا آب مورد نیاز مصرفی صنعت خود را از طریق آب دریا تامین کنند، همچنین برخی دیگر از صنایع می‌توانند از پساب فاضلاب شهری برای صنعت خود استفاده کنند.

خلیلیان در پایان بیان کرد: برخی از صنایع برنامه خود را در راستای احداث تاسیسات تسویه فاضلاب ارایه کردند تا آب حاصل از آن برای صنعت و کشاورزی استفاده شود.

لازم به ذکر است که در این جلسه مباحثی پیرامون سند سازگاری با کم آبی در دستگاه‌هایی مانند جهاد کشاورزی و آب و فاضلاب مورد بررسی قرار گرفت و مسوولان این دستگاه‌ها به بیان برنامه‌های اجرایی خود پرداختند در این راستا برنامه اجرایی سازمان جهاد کشاورزی متشکل از ۱۰ محور بود که پنج محور از آن سازه‌ای و پنج محور باقی‌مانده مرتبط با مسایل فنی و کشت بود.

همچنین پیرامون سند سازگاری با کم آبی در حوزه کاری آبفا ۱۴ محور مطرح شد و استاندار خوزستان بر هماهنگی‌ هر چه بیشتر دستگاه‌ها در راستای سند سازگاری با کم‌آبی تاکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز