سودآوری بیش از ۱۰ و نیم میلیاردی آزمایشگاه پالایشگاه آبادان با تکیه بر توان داخلی

۱۴۰۱/۱۱/۰۵ - ۲۱:۱۳:۴۳
کد خبر: ۱۴۲۷۸۸۲
سودآوری بیش از ۱۰ و نیم میلیاردی آزمایشگاه پالایشگاه آبادان با تکیه بر توان داخلی
رییس آزمایشگاه مرکزی پالایشگاه آبادان گفت: این واحد با تکیه بر توان نیروهای متخصص خود موفق به دستیابی به دانش تعمیر و به روزسازی قطعات الکترونیکی آزمایشگاهی از رده خارج شده و ثبت سود حدود 10 میلیارد و 50 میلیون تومانی برای این شرکت نفتی شدند.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، محمد جواد مفتاح امروز ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: حجم بالای انجام تست های گازی و قدمت دستگاه های موجود و رطوبت آزمایشگاه، دستگاه های کروماتوگرافی نیاز به تعمیر و تعویض مداوم قطعات داشتند که با توجه به شرایط تحریمی و خارج شدن برخی قطعات از خط تولید شرکت سازنده جایگزینی قطعات را دشوار ساخته کرده است.

او با اشاره به گذاری شدن قطعات از سوی شرکت تولید کننده خارجی و هزینه سنگین قطعات موجود در بازار، گفت: مجموعه آزمایشگاه گاز پالایشگاه آبادان بر آن شد تا با تکیه بر توان تخصص داخلی از تحریم فرصت خلق کنند.

رییس آزمایشگاه مرکزی پالایشگاه آبادان افزود: با توجه به شرایط موجود و برای جلوگیری از ایجاد اختلال در انجام تست های واحد CR1 با تکیه بر توان داخلی و بدون صرف هزینه با ایجاد تغییرهایی در ساختار قطعات قدیمی، بهینه کردن سخت افزاری متناسب با دستگاه مدل بالاتر و همچنین تعمیر و کدگذاری متناسب با قطعه مرکزی موجود، موفق به تعمیر قطعات معیوب شدیم.

مفتاح با اشاره به تعمیر قطعه"EPC FID" یکی از قطعات مهم در دستگاه کروماتوگرافی با استفاده از محلول ابداعی، بیان کرد: برای بازکردن مسیر ورودی گاز در قطعه EPC FID از محلولی ابداعی و دانش فنی نیروهای آزمایشگاه گاز پالایشگاه آبادان استفاده شد که در پی این اقدام قطعه مربوطه بارها تعمیر و وارد مدار تولید شد و امتحان آن بر روی دیگر دستگاه های کروماتوگرافی نیز به نتیجه مطلوب انجامید که در نوع خود بی نظیر است.

رییس آزمایشگاه مرکزی پالایشگاه آبادان در پایان اضافه کرد: دستاورد نیروهای آزمایشگاه پالایشگاه آبادان طی دو سال اخیر منجر به سودآوری بیش از 10 میلیارد و 50 تومان و خودکفایی در تعمیر و به روزسازی این نوع دستگاه های آزمایشی شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز