کمک ۱۳۷ میلیاردی مراکز نیکوکاری به نیازمندان خوزستانی

۱۴۰۱/۱۱/۰۶ - ۲۰:۵۱:۱۷
کد خبر: ۱۴۲۸۲۲۲
کمک ۱۳۷ میلیاردی مراکز نیکوکاری به نیازمندان خوزستانی
معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد خوزستان از اهدای 137 میلیارد تومان کمک توسط مراکز نیکوکاری به محرومان استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، حامد منصوری در همایش آموزشی توانمند سازی مراکز نیکوکاری، ضمن اعلام مطلب فوق اظهار کرد: در حال حاضر 200 مرکز نیکوکاری در سطح استان فعال هستند که در امر رسیدگی به امور محرومین یاریگر کمیته امداد هستند.

او با بیان این که ایجاد مراکز نیکوکاری باعث هم افزایی در خدمت رسانی به نیازمندان شده است، گفتد: تاکنون 200 مرکز نیکوکاری در استان دایر شده است که برخی از این مراکز تخصصی مثل اشتغال، فرهنگی، حقوقی و... فعالیت دارند.

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد خوزستان با اشاره به اینکه مراکز نیکوکاری عمدتا در سطح محله ها و مسجد محور در مناطق محروم فعالیت شده اند، افزود: کمیته امداد تسهیل گر، ناظر و پشتیبان فعالیت های مراکز نیکوکاری است.

منصوری با اشاره به اینکه مهمترین عملکرد و فعالیت مراکز نیکوکاری پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در بین جامعه مددجو و نیازمند و کمک به توانمندسازی خانواده‌هاست، توضیح داد: مهمترین اهداف مراکز نیکوکاری شناسایی، ارتباط و تعامل موثر با اشخاص حقیقی و حقوقی تاثیرگذار از جمله خیرین و موسسه های خیریه به منظور استفاده ی بهینه از ظرفیت آنان در راستای رفع مشکل محرومین - برون سپاری و توسعه خدمت رسانی به محرومین و تکریم آنان - ایجاد همبستگی، تکامل و توازن اجتماعی در جامعه و ارتقای فرهنگ انفاق و نیکوکاری - طراحی، استقرار و مدیریت شبکه های نیکوکاری با تمرکز بر محله و با محوریت مسجد محله است.

او با بیان اینکه میزان درآمد این مراکز در 9 ماه نخست امسال 137 میلیارد تومان بوده که به نسبت سال گذشته 58 درصد رشد داشته است، اضافه کرد: همه این مبلغ با نظارت هیات عامل مراکز نیکوکاری و کمیته امداد، به نفع نیازمندان هزینه شده است.

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد خوزستان  ادامه داد: این مرکز با امکان معرفی نیازمند از سوی مرکز نیکوکاری به کمیته امداد برای در نوبت تحت حمایت قرارگرفتن و توزیع بسته‌های معیشتی، تهیه جهیزیه، کمک هزینه تعمیرهای مسکن و درمان ، فرهنگی و تحصیلی به خانواده‌های نیازمند از جمله فعالیت‌های این مراکز بوده است.

منصوری در پایان گفت: بخشی از دریافت کنندگان خدمات از مراکز نیکوکاری را نیازمندانی تشکیل می دادند که تحت حمایت مستقیم کمیته امداد نبودند و کمک های این مراکز نیز به این دست از مراجعان بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز