رهاسازی ۹ میلیون قطعه بچه ماهی بومی در رودخانه و تالاب های خوزستان

۱۴۰۱/۱۱/۱۶ - ۱۳:۴۴:۱۹
کد خبر: ۱۴۳۲۴۵۰
رهاسازی ۹ میلیون قطعه بچه ماهی بومی در رودخانه و تالاب های خوزستان
مدیرکل شیلات خوزستان در مراسم رهاسازی ۴۰۰ هزار قطعه انواع بچه ماهی بومی در تالاب محلی روستای گردشگری عطیش از توابع بخش سویسه شهرستان کارون، گفت: امسال بالغ بر 9 میلیون قطعه بچه ماهی ‌از گونه های سازگار با شرایط آب و هوایی را در رودخانه ها و تالاب ها با هدف اشتغال پایدار صیادان محلی و ارتقای ضریب امنیت غذایی مردم رهاسازی شده است.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، نخستین جشنواره ماهی و پخت و پز آبزیان طلایه داران شکوه خلیج فارس در جوار تالاب روستای گردشگری عطیش شهرستان کارون با حضور مدیرکل شیلات خوزستان، فرماندار شهرستان کارون، مسوولان استانی، اصحاب رسانه، گردشگران و مردم منطقه برگزار شد.  

مدیرکل شیلات خوزستان در  حاشیه رهاسازی بچه ماهیان با حضور در جمع خبرنگاران، ماهیان بومی رهاسازی شده را از گونه های بنی، شیربت، گطان، عنزه و برزم و کپورماهیان(فیتوفاگ) برشمرد و هدف از رهاسازی بچه ماهیان در تالاب روستای گردشگری عطیش را حفظ اشتغال صیادان بومی و بهبود اقتصاد ساکنان این روستا و روستاهای اطراف این تالاب دانست.

مهرداد محمدی دوست افزود: شیلات خوزستان امسال بالغ بر 9 میلیون قطعه بچه ماهی ‌از گونه های سازگار با شرایط آب و هوایی را در رودخانه ها و تالاب ها با هدف اشتغال پایدار صیادان محلی و ارتقای ضریب امنیت غذایی مردم رهاسازی نموده است.

او میزان تولیدهای کل آبزی پروری استان را 85 هزار تن برشمرد و ابراز امیدواری کرد: طی سال آینده با حمایت بیشتر از پرورش دهندگان خوزستانی و عبور از خشکسالی، تولید آبزیان پرورشی افزایش یابد.

مدیر کل شیلات خوزستان در پایان با بیان اینکه مصرف سرانه آبزیان در کشور ۱۳ کیلوگرم در سال است ولی این میزان در خوزستان به خصوص مناطق ساحلی و بندری استان 19 کیلوگرم است، اضافه کرد: مهمترین راهکارها به منظور افزایش مصرف آبزیان در جامعه ضرورت توجه به بازاریابی محصول های شیلاتی، تنوع در فرآورده های دریایی و بسته بندی آبزیان، توجه به فرهنگ و عادات تغذیه ای، ماهیت خواسته های مصرف کنندگان، جلب اعتماد مردم نسبت به سلامت محصول های ارایه شده و ترویج فرهنگ مصرف و پخت صحیح آن از طریق جشنواره ها است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز