نظارت ۳۶۰ نیروی بهداشت در طرح سلامت نوروزی خوزستان

۱۴۰۱/۱۲/۲۴ - ۱۴:۰۶:۵۹
کد خبر: ۱۴۴۹۲۹۹
نظارت ۳۶۰ نیروی بهداشت در طرح سلامت نوروزی خوزستان
مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت خوزستان از نظارت 360 نیروی بهداشت در طرح سلامت نوروزی خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، مهران معلم ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: طرح بسیج سلامت نوروزی امسال از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۱ تا ۱۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ در سطح کشور اجرا خواهد شد.

او گفت: در این طرح حدود ۳۶۰ نفر از کارشناسان و بازرسان سلامت محیط در سطح استان خوزستان در قالب گروه‌ها و اکیپ‌های بازرسی و نظارتی فعالیت خواهند کرد.

مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت خوزستان افزود: این گروه‌ها، کار نظارت بر مراکز تهیه و توزیع، اماکن عمومی حساس و محل‌های اسکان گردشگران نوروزی، اقامتگاه‌ها، هتل‌ها، پارک‌ها، پایانه‌های مسافربری، فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های راه‌آهن، سامانه‌های آبرسانی، کیفیت آب مصرفی و کنترل و نظارت بر مواد غذایی را با استفاده از دستگاه‌های سنجش پرتابل و رسیدگی به شکایت های مردمی از راه سامانه ۱۹۰ طی ساعت‌های اداری و غیراداری و روزهای تعطیل را برعهده دارند.

معلم بیان کرد: تشدید نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی به ویژه صنوف حساس، افزایش پوشش نمونه‌برداری میکروبی آب و کلرسنجی، اقدام های واکنش سریع، فوریت‌های سلامت محیط  و کار به خصوص در طغیان‌های بیماری‌ها با منشاء آب و مواد غذایی، برخی از برنامه‌ها در طرح سلامت نوروزی هستند.

او اضافه کرد: برگزاری جلسه های هماهنگی با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، شهرداری، راهداری و حمل‌ونقل، پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در خصوص پیگیری پاکسازی و ایجاد شرایط بهداشتی در پارک‌ها و مراکز تفریحی، پاکسازی اماکن عمومی و پارک‌ها از مصرف محصول های دخانی به ویژه قلیان و ایجاد شرایط بهداشتی مناسب در مراکز و اماکن بین راهی و مجتمع‌های خدمات رفاهی در این راستا انجام خواهد شد.

مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت خوزستان در پایان در خصوص برنامه بهداشت در حوزه راهیان نور افزود: نظارت بر مواکب، اماکن و مراکز موجود در مبادی شهرهای مسیر کاروان‌ها، نظارت مستمر بر بازارچه‌های محلی اطراف محل یادمان‌ها، کنترل مستمر آب محل‌های اسکان به طور ویژه آب شرب، وضعیت مخازن ذخیره و یخ مصرفی و بازدید از محل‌های اسکان، برخی از اقدام های بهداشت در این حوزه هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز