استاندار خوزستان: باید نهضت خدمت رسانی در حوزه های مختلف راه اندازی شود / ظرفیت منطقه آزاد برای دستیابی بیشتر به بازارهای عراق مورد توجه باشد

۱۴۰۲/۰۱/۰۸ - ۲۲:۰۳:۴۸
کد خبر: ۱۴۵۳۸۳۱
استاندار خوزستان:  باید نهضت خدمت رسانی در حوزه های مختلف راه اندازی شود / ظرفیت منطقه آزاد برای دستیابی بیشتر به بازارهای عراق مورد توجه باشد
استاندار خوزستان در تشریح راهبردها و خط مشی های دولت در استان طی سال جاری، گفت: موضوعی که همواره مورد تاکید رییس جمهور است، انجام کار جهادی است و این مستلزم فعالیت و حضور میدانی بوده و باید نهضت خدمت رسانی در حوزه های مختلف راه اندازی شود.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز،  علی اکبر حسینی محراب در نشست با مدیران استان خوزستان که در سالن همایش های شهید هاشمی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: اولین راهبردی که باید در دستور کار ما باشد موضوع مهار تورم و رشد تولید است که مقام معظم رهبری در این خصوص رهنمودهای جامع و کاملی داشتند.

او گفت: دشمن طی سال های اخیر یک پارادوکسی بین نفت، پتروشیمی، فولاد و دیگر صنایع بزرگ استان با فقر و تبعیض ایجاد کرده و ما باید این راهبرد دشمن را با پیشرفت، توسعه، کارایی و اشتغال خنثی نماییم.

استاندار خوزستان افزود: صهیونیسم عمده فضای مجازی و رسانه های دنیا را در اختیار دارد. دشمن با کارزار مسموم فرهنگی تلاش می کند بر روی نسل جوان ما تاثیر مخرب بگذارد و ما باید در مقابل عملیات روانی دشمن آمادگی و مقابله لازم را داشته باشیم.

حسینی محراب بیان کرد: استان خوزستان دارای میراث فرهنگی و تاریخی غنی و کهن است و باید از این ظرفیت برای شناساندن فرهنگ ایرانی اسلامی خود بیش از پیش بهره ببریم.

او اضافه کرد: راهبرد بعدی دشمن ایجاد فاصله و جدایی میان مسوولان و مردم است؛ همچنان که مقام معظم رهبری و رییس جمهور از جنس مردم هستند و از اشرافیت پرهیز می کنند سبک زندگی ما مسوولین هم باید متناسب با مردم باشد.

مقام عالی دولت سیزدهم در استان خوزستان دیگر راهبرد دشمن را ایجاد مانع در سرمایه گذاری در استان دانست و ادامه داد: لازم است ما مسوولین از فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران حمایت جدی داشته باشیم؛ هر مدیری باید چند مشکل اصلی استان را سرلوحه کار خود قرار داده و حل نماید.

استاندار خوزستان اظهار کرد: من به هر شهرستانی که سفر می کنم از مسوولان شهر گزارشی در خصوص سه مشکلی که سال گذشته حل شده و سه مساله ای که امسال در دستور کار است، خواهم خواست.

حسینی محراب تاکید کرد: پتروشیمی باید برنامه ریزی زمانبندی شده برای به صفر رساندن برداشت آب از کارون و شیرین سازی آب دریا را انجام دهد. همچنین فولاد هم باید برای استفاده بیشتر از پساب اقدام نماید و علاوه بر این جمع آوری فلرهای نفتی باید در دستور کار باشد.

او اضافه کرد: توصیه بعدی نیز که مورد تاکید رییس جمهور بود، کار جهادی است و این مستلزم فعالیت و حضور میدانی بوده و باید نهضت خدمت رسانی در حوزه های مختلف راه اندازی شود.

نماینده عالی دولت سیزدهم در استان خوزستان افزود: راهبرد دیگر ما استفاده از مجوزهای تهاتر نفت است؛ به هر دلیلی کشور برای اجرای پروژه های عمرانی فروش نفت را به عنوان فرمول جایگزین تامین نقدینگی تعیین کرده که از این طریق می توانیم برخی از پروژه ها را به سرانجام برسانیم.

حسینی محراب ادامه داد: گروه های جهادی پتانسیل خوبی در خدمت رسانی به مردم دارند و باید از آنها حمایت لازم انجام شود.

او تاکید کرد: استفاده از ظرفیت مناطق آزاد باید بیش از پیش از نظر امور بانکی، بورس، واردات و صادرات و دستیابی بیشتر به بازار عراق مورد توجه باشد.

استاندار خوزستان در پایان همچنین در ادامه مواردی همچون مبارزه با تبعیض در ابعاد مختلف(از قبیل توزیع آب، پروژه ها، مجوزها و..‌.)، استفاده از ظرفیت علما، بزرگان و نخبگان، شایسته سالاری در به کارگیری نیروها، نظارت همه جانبه و هوشمند، اصلاح فرآیندهای اشتباه اداری، مبارزه با فساد، مشارکت بیشتر بانک ها برای اعطای تسهیلات برای سرمایه گذاری و توسعه و تکمیل پروژه های صنعتی، کشاورزی و خدمات، پرهیز از موازی کاری و ارتقای هماهنگی های بین دستگاهی را جزو مهمترین توصیه ها و راهبردهای دولت در استان برشمرد.

انتهای پیام/

 

 

 

نظر شما