گشایش موزه آبادان پس از ۸ ماه مرمت

۱۴۰۲/۰۱/۰۸ - ۲۲:۳۳:۴۴
کد خبر: ۱۴۵۳۸۴۱
گشایش موزه آبادان پس از ۸ ماه مرمت
سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی استان خوزستان از فعالیت مجدد موزه تاریخی آبادان پس از هشت ماه مرمت و ساماندهی خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، غلام‌رضا سلمان‌پور ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: طی ماه‌های اخیر نسبت به اصلاح و مرمت جداره‌ها، ترمیم و اصلاح سقف، عایق بام، اصلاح و تکمیل تاسیسات مکانیکی و الکتریکی، روشنایی و نورپردازی موزه آبادان اقدام شد.

او با بیان این‌که موزه آبادان در حال حاضر پذیرای گردشگران نوروزی است، گفت: به دلیل استقبال مجموعه‌داران آبادان، به طور موقت آثار گردآوری‌ شده از سوی مجموعه‌داران شهرستان، در معرض نمایش علاقه‌مندان قرار گرفته است.

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی استان خوزستان در پایان افزود: برای ساماندهی موزه آبادان یک طرح مصوب وجود دارد که در مسیر آن در حال حرکت هستیم و با به سرانجام رسیدن این طرح و تکمیل موزه و رسیدن به شاخص‌های لازم، اشیای تاریخی موزه آبادان نیز بار دیگر در ویترین جانمایی خواهد شد تا به یاری خدا بتوانیم با کیفیت بیشتر پذیرای گردشگران باشیم.

لزم به ذکر است که موزه آبادان یکی از موزه‌های قدیمی و شاخص ایران است که بنیان این ساختمان در دهه ۳۰ شمسی شکل گرفته و در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

موزه آبادان در محله بوارده شمالی در ضلع جنوب‌ غربی دانشکده نفت آبادان و با وسعت تقریبی ۱۸۰۰ مترمربع در سال ۱۳۴۰ به بهره‌برداری رسید و در دوران دفاع‌مقدس تعطیل و دوباره از پنجم مهرماه ۱۳۸۲ در سالروز شکست حصر آبادان بازگشایی شد.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز