بهره مندی بیش از ۳۰۷ هزار نفر از ایستگاه‌های گردشگری دریایی خوزستان

۱۴۰۲/۰۱/۰۸ - ۲۲:۴۱:۱۴
کد خبر: ۱۴۵۳۸۴۲
بهره مندی بیش از ۳۰۷ هزار نفر از ایستگاه‌های گردشگری دریایی خوزستان
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: بیش از ۳۰۷ هزار نفر از مسافران نوروزی و کاروان راهیان نور از امکان های گردشگری دریایی ایمن استان خوزستان طی ۵ روز نخست ایام تعطیلی های نوروزی بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، بهروز آقایی امروز هشتم فرودین ماهضمن اشاره به بازدید ۳۰۷ هزار و ۷۵۹ نفر از ایستگاه‌های مجاز و ایمن دریایی در سطح استان خوزستان، اظهار کرد: ۲۵۰ هزار نفر از هموطنان در قالب کاروانیان راهیان نور از یادمان‌های عملیاتی دوران دفاع مقدس با استفاده از شناورهای مجاز که به این منظور تدارک دیده شده است، بازدید کرده‌اند.

او با اشاره به تمهید و پیاده‌سازی تمامی امکان ها و الزام ها به منظور ارتقای سطح ایمنی گردشگری دریایی در ایستگاه‌های نُه‌گانه بنادر خوزستان از توزیع ۱۲۰۰ جلیقه برای حفاظت از جان گردشگران دریایی در بازه مذکور خبر داد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در ادامه با اشاره به ایجاد ظرفیت مسافری دریایی ایمن به میزان چهار هزار و ۳۰۰ نفر در روز طی سال جاری، افزود: از این میزان ظرفیت سه هزار مسافر در روز  با بهره‌گیری از امکان های ایمن بندر صیادی بحرکان فراهم و یک هزار و ۳۰۰ نفر نیز با تمهید زمینه فعالیت بخش خصوصی ضمن تامین یک فروند کشتی تفریحی در اسکله  بندر امام خمینی(ره) حاصل شده است.

رییس کمیته گردشگری دریایی استان خوزستان، تعیین و شناسایی ۱۵ نقطه گردشگری دریایی ایمن، فعالسازی و تمهید ۹ ایستگاه دریایی در بنادر خوزستان و پایش مستمر فعالیت‌های گردشگری با استقرار پایگاه‌های جستجو نجات دریایی و اطلاع رسانی محیطی و آگاهی‌بخشی به گردشگران برای تماس با شماره تلفن شبانه‌روزی نجات دریایی ۱۵۵۰  را از اهم اقدم های این کمیته با هدف ارتقای ایمنی دریایی برشمرد.

آقایی پارک ساحلی مجیدیه و اسکله صیادی خورسمایلی در ماهشهر، پارک ساحلی و مجتمع بندری در بندر امام خمینی(ره)، اسکله‌های یک الی چهار و جزیره مینو در بندر خرمشهر و اسکله صیادی بحرکان را از جمله ایستگاه‌های فعال گردشگری در ایام تعطیلی های نوروزی نام برد که روزانه شاهد استقبال تعداد قابل‌توجهی از هموطنان به منظور استفاده از امکان های گردشگری آبی در آن است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در پایان با اشاره به ظرفیت مهیای گردشگری دریایی که در ایام تعطیلات نوروزی به خوبی شکوفا می‌شود، بیان کرد: این ظرفیت مهیا می‌تواند با جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی توانمند به امکان های دایمی و متناسب برای تمام فصول تبدیل شود از این رو تلاش‌ها برای معرفی و جلب سرمایه‌گذاری با هم‌افزایی تمامی دستگاه‌های اجرایی ذیربط می‌باید در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما