دستور تدوین سند توسعه تالاب شادگان نشان از نگاه بلند رییس جمهور در حفظ طبیعت و توسعه گردشگری دارد / ضرورت داشتن دانشگاه ویژه گردشگری

۱۴۰۲/۰۳/۱۳ - ۱۵:۱۸:۵۲
کد خبر: ۱۴۸۱۵۹۳
دستور تدوین سند توسعه تالاب شادگان نشان از نگاه بلند رییس جمهور در حفظ طبیعت و توسعه گردشگری دارد / ضرورت داشتن دانشگاه ویژه گردشگری
سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به دستور رییس جمهور مبنی بر تدوین سند گردشگری تالاب شادگان، گفت: تدوین این سند نشان از نگاه بلند رییس جمهور در زمینه حفظ طبیعت و توسعه گردشگری دارد که به معیشت مردم شهرستان کمک به سزایی می‌کند.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، داوود میرشکار در نشست کمیته محلی مدیریت جامع تالاب بین‌المللی شادگان با اولویت تنظیم سند توسعه گردشگری تالاب بین‌المللی شادگان ضمن اشاره به تهیه پیش نویس این سند از سوی اداره کل محیط زیست خوزستان، اظهار کرد: به محض تدوین سند اداره کل محیط زیست استان، اصلاحات لازم انجام خواهد شد تا برای سازمان حفاظت محیط زیست کشور ارسال شود و به یاری خداوند بتوانیم اعتبارهای مورد نظر را دریافت کنیم.

او با اشاره اهمیت تالاب‌ها گفت: از دست دادن تالاب‌ها علاوه بر مشکل های زیست محیطی، مشکل معیشتی مردم حاشیه تالاب را به دنبال دارد از این رو تالاب‌ها نقش زیادی بر زندگی جامعه‌ای که در کنار تالاب سکنی گزیده‌اند دارد.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان افزود: برای حفظ تالاب‌ها باید در مسیری گام برداریم که اشتغال و زندگی در آنجا را با ساز طبیعت همگام کنیم. اگر خلاف این مسیر عمل شود کسانی که در کنار و حاشیه تالاب در حال زندگی هستند، متضرر خواهند شد، لذا باید هم آهنگ با طبیعت شرایطی ایجاد کنیم تا مردم بتوانند زندگی پایداری در کنار تالاب ها داشته باشند.

میرشکار استفاده از ظرفیت‌های گردشگری را یکی از راهکارهای ایجاد زندگی پایدار در کنار تالاب‌ها برشمرد و بیان کرد: اگر از این ظرفیت به درستی استفاده کنیم ابعاد گسترده‌ای از آن شامل حال منطقه خواهد شد.

او ضمن تشریح تعاریف گردشگری و اهمیت پرهیز از اقتصاد متکی به نفت بنا بر فرمایش های مقام معظم رهبری، اضافه کرد: گردشگری امروز به یک صنعت تبدیل شده و اگر بخواهیم از آن به درستی بهره‌برداری کنیم باید از دریچه صنعت به آن بنگریم و دقیقا بدانیم که در این مسیر چه کاری قرار است انجام دهیم.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان ادامه داد: آموزش در حوزه گردشگری از اهمیت بسیاری برخوردار است، همه اجزای تشکیل دهند صنعت گردشگری باید آموزش ببیند و لازم است دانشگاه ویژه گردشگری داشته باشیم، شهرستان شادگان ظرفیت خوبی برای تشکیل این دانشگاه و تربیت اصحاب گردشگری برخودار است.

میرشکار افزود: از سوی دیگر صنعت گردشگری نیاز دارد تا به تجهیزهای خاص و ویژه خود همچون برندسازی، ارایه تولیدات به جامعه هدف، ایجاد بازراهای بین المللی با وجود همسایگانی همچون عراق و دیگر کشورها و ... مجهز شود.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان در پایان با بیان اینکه از تالاب شادگان به عنوان یک اثر طبیعی باید بتوانیم به درستی و با حفظ و رعایت محیط زیست اشتغالزایی کنیم، تصریح کرد: کشورهایی که در حوزه گردشگری فعالیت دارند ده‌ها برابر کشورهایی که نفت می‌فروشند سود می‌برند چرا ما با وجود این مواهب الهی خود را محروم کنیم.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز