رئیس کمیسیون انرژی مجلس:

حل معضلات خوزستان با دستور رئیس جمهور قابل حل است

۱۳۹۵/۱۲/۰۶ - ۰۸:۲۷:۰۰
کد خبر: ۵۲۵۶۵۹
حل معضلات خوزستان با دستور رئیس جمهور قابل حل است
رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: امروز برای این معضل و مشکل، برنامه کوتاه مدت، میان مدت و درازمدت نیاز داریم و بخشی از این برنامه ها حتما با دستور رئیس جمهور و هیئت دولت قابل حل است.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، فریدون حسنوند در جلسه شورای اداری خوزستان و کارگروه ملی مبارزه با ریزگردها در حضور رئیس جمهور اظهار کرد: پیرو فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر انجام یک حرکت جدی، فوری و مداوم برای حل مشکلات خوزستان و جنوب غرب، کمیسیون انرژی نیز یک سری جلساتی را برگزار کرد.

وی افزود: امروز برای این معضل و مشکل، برنامه کوتاه مدت، میان مدت و درازمدت نیاز داریم و بخشی از این برنامه ها حتما با دستور رئیس جمهور و هیئت دولت قابل حل است. بخشی دیگر از مشکلات خوزستان با مصوبات مجلس و اختصاص اعتبارات مورد نیاز در اختیار سازمان برنامه و بودجه رافع مشکلات استان خواهد شد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه انتقال آب یکی از موضوعات مهم و مورد تأکید همه است، تصریح کرد: بازنگری در طرح های انتقال آب از سرشاخه های دز، کارون و کرخه که بخشی از دغدغه ها و نگرانی های ما بود که در انتقال آب خودش را نشان داده است.

حسنوند با تأکید بر لزوم تهیه طرح جامع آب کشور گفت: اگر قرار است آب به نقطه ای منتقل شود به تبع باید جایگزین آن را در طرح جامع درنظر گرفته شود. توقف برخی پروژه های فاقد مجوز زیست محیطی یکی دیگر از خواسته های ماست که گوشه ای از دغدغه های خوزستان را برطرف می کند.

وی خطاب به رئیس جمهور بیان کرد: تقاضای تسهیل در اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری توسعه کشاورزی خوزستان را داریم هرچند تنها دولتی که توجه به این طرح داشته دولت تدبیر و امید است ولی کار آن کرد که تمام کرد و باید تا نهایی شدن آن پای کار باشیم.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد: تأمین حق آبه تالاب ها و رودخانه ها نیز از دیگر تقاضاهای مطرحی است. تسریع در اجرای پروژه آبرسانی غدیر، رهاسازی آب در بخشی از دشت ها و زمین های فاقد آب را نیز خواستاریم.

خبرنگار: سحر کوراوند

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز