رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز:

مرکز جامع سرطان در اهواز افتتاح می شود/ افتتاح پنج مجتمع اورژانسی

۱۳۹۵/۱۲/۱۴ - ۱۶:۰۸:۱۳
کد خبر: ۵۲۹۷۱۷
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: مرکز جامع درمان سرطان را نیز در اهواز افتتاح و همچنین پنج مجتمع اورژانسی از ابتدای سال آینده در استان فعال می شود.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، اسماعیل ایدنی در حاشیه افتتاح بیمارستان فوق تخصصی شهید بقایی۲ اهواز اظهار کرد: خوشبختانه با حمایت های وزارت بهداشت در طرح تحول سلامت امروز درمان بیماران سرطانی با هزینه های کمتر از ۶ درصد انجام می شود. در دو سال قبل تمام درمان بیماران سرطانی در شفا رایگان بوده و از این به بعد نیز کسانی که قادر به پرداخت نباشند و به بیمارستان بقایی مراجعه کنند تمام مراحل درمانی برای آنها رایگان انجام می شود.

وی افزود: ۲۵۰ میلیارد تومان برای بازسازی و ساخت این بیمارستان نیاز بود که ما آن را با ۱۰ میلیارد تومان بازسازی کردیم. ۱۰۷ خانه بهداشت و ۶۷ مرکز جامع، ۱۵ مرکز بهداشتی و درمانی و ۱۱۸ مرکز بهداشتی روستایی در خوزستان داشتیم. بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت ۱۶۲ مرکز بهداشتی در خوزستان هزینه خواهد شد که تا سال آینده به بهره برداری می رسند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: برای افزایش ظرفیت های درمانی در خوزستان همت ویژه ای به کار گرفته شده است. در شروع کار دولت بیش از دو هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی کم داشتیم ولی توجه خوبی برای رفع این کمبودها شده است. یک هزار و ۸۰۰ تخت بیمارستانی در دولت یازدهم به حوزه علوم پزشکی اهواز اختصاص داده اند.

ایدنی عنوان کرد: بیمارستان ۱۷۵ تخت خوابی سوسنگرد نیز کار ساختش به اتمام رسیده که به دنبال تجهیز آن هستیم. بیمارستان فوق تخصصی تنفسی با توجه به وجود ریزگردها نیز به چرخه درمان خوزستان اضافه می شود.

وی اضافه کرد: مرکز جامع درمان سرطان را نیز در اهواز افتتاح و همچنین پنج مجتمع اورژانسی از ابتدای سال آینده در استان فعال می شود. البته ۱۱ درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی در حال احداث داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در پایان بیان کرد: در این دولت شاهد راه اندازی اورژانس هوایی در خوزستان بودیم که باعث کاهش مرگ و میرهای بسیاری از افراد در مناطق کوهستانی شده است. همچنین در این دولت ۸۴ تخت مراقبت ویژه و ۶ مرکز جامع تیپ یک سرطان در استان خوزستان فعال شده است. تخت های دیالیز هم از ۱۸۰ تخت به ۳۵۸ تخت رسیده است.

خبرنگار: سحر کوراوند

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز