عامر کعبی گفت:

اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس وارد آبادان شدند

۱۳۹۶/۰۱/۱۷ - ۰۳:۱۵:۲۱
کد خبر: ۵۴۰۶۹۲
اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس وارد آبادان شدند
عامر کعبی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به دعوت نمایندگان مردم آبادان و خرمشهر برای بازدید از منطقه آزاد اروند و شرکت در جلسات و نشست مشترک با مدیران و فعالان اقتصادی به مدت دو روز (روزهای 17 و 18 فروردین) وارد آبادان شدند.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان،  عامر کعبی عضو کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: با توجه به نامگذاری و تعیین شعار سال از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال، جهت تحقق منویات رهبری در موضوع اقتصاد و توجه به معیشت و اشتغال پایدار و تولید ملی، به پیشنهاد و دعوت نمایندگان مردم آبادان و خرمشهر اولین سفر استانی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با سفر به شهرهای مرزی آبادان و خرمشهر صورت گرفت.

وی در خصوص برنامه های حضور این هیات افزود: بازدید میدانی و بررسی مشکلات اقتصادی کشور و استان خوزستان به ویژه منطقه آزاد اروند، بررسی موضوعات مهمی از جمله استقرار گمرک جمهوری اسلامی در دروازه‌های خروجی منطقه آزاد اروند، بررسی مشکلات مالیاتی و بانکی، نشست مشترک با فعالان اقتصادی و بازدید از صنایع منطقه آزاد اروند از اهم برنامه‌های کمیسیون اقتصادی در این سفر دو روزه به آبادان و خرمشهر است.

کعبی با توجه به اهمیت و سطح برگزاری این برنامه دو روزه توضیح داد: علاوه بر اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، وزیر اقتصاد، دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، استاندار خوزستان، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، رئیس‌کل گمرک ایران، رئیس اتاق تعاون ایران، رئیس اتاق اصناف ایران، رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی ایران، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، مدیران عامل بانک‌های دولتی و مدیران ارشد استان خوزستان نیز برای حضور در این نشست و حضور در آبادان دعوت شده‌اند.

وی  در بخش دیگری از صحبت هایش عنوان کرد: برگزاری جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس در آبادان فرصت مناسبی برای طرح برخی نیازهای اساسی این شهرستان و منطقه آزاد اروند در ابتدای سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال است که امیدواریم با حضور و همراهی دیگر مدیران و مسئولان ارشد اقتصادی کشور بتوانیم گام‌های عملی و مهمی در راستای کاهش موانع تحقق اقتصاد مقاومتی در منطقه برداریم.

ایشان به تشکیل مجمع مشورتی اقتصاد مقاومتی در دفتر خود اشاره کرد و گفت: برای اولین بار قرار است در دفتر یک نماینده مجلس، مجمعی مشورتی در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی راه‌اندازی شود که به طور مداوم موضوعات مرتبط با اقتصاد مقاومتی به خصوص در حوزه اشتغال و تولید بررسی شوند.

عامر کعبی با اشاره به ماهیت مجمع مشورتی تاکید کرد: دعوت از فعالان و نخبگان حوزه‌های مختلف اقتصادی و تشکیل جلسات مشورتی و استفاده از ظرفیت‌های نماینده مجلس جهت رفع مشکلات، مهمترین هدف تشکیل این مجمع مشورتی است که امیدواریم با استقبال فعالان و نخبگان اقتصادی بتوانیم هر چه سریعتر خروجی‌های عملیاتی از این نشست‌ها حاصل کنیم.

نماینده آبادان در پایان گفت: اعضای کمیسیون اقتصادی علاوه بر حضور در این نشست های تخصصی قرار است از یادمان‌های دفاع مقدس شلمچه و منطقه عملیاتی والفجر 8، بارانداز گمرک شلمچه، پالایشگاه و پتروشیمی آبادان، شهرک صنعتی آبادان، بنادر شهرستان آبادان(آبادان، اروندکنار و چوئبده) و خرمشهر،  استقرار گمرک در دروازه‌های سازمان منطقه آزاد اروند و  بررسی آثار اقتصادی عدم لایروبی آبراه اروند و خشک شدن نخلستان‌های حاشیه آن بازدید داشته باشند.

لازم به ذکر است این گروه اقتصادی طبق برنامه از پیش تعیین شده، شامگاه چهارشنبه برای سفری دو روزه وارد آبادان شدند و جمعه شب آبادان را به مقصد تهران ترک می کنند.

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز