استاندار خوزستان گفت:

بخشی نگری در سطح ملی باعث عدم رشد خوزستان/ ساماندهی کشور با پتانسیل های خوزستان

۱۳۹۶/۰۱/۱۹ - ۰۵:۳۷:۵۰
کد خبر: ۵۴۱۲۰۶
بخشی نگری در سطح ملی باعث عدم رشد خوزستان/ ساماندهی کشور با پتانسیل های خوزستان
شریعتی گفت: بی شک اگر از تمام این پتانسیل ها استفاده کنیم، قادر خواهیم بود تا کل کشور را ساماندهی کنیم، اما به دلیل بخشی نگری که صورت می گیرد متاسفانه از این فرصت ها به خوبی استفاده نمی شود، منابع تکه تکه می شود و هیچ کجا اصلاح و بهبود پیدا نمی کند.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در نشست بررسی مسائل اقتصادی شهرستانهای ویژه آبادان و خرمشهر که با حضور اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در محل سالن اجتماعات  فرمانداری ویژه آبادان برگزار شد ضمن اشاره به سفر دو روزه و با برنامه اعضای این کمیسیون به شهرهای آبادان و خرمشهر اظهار کرد: از مزیت های این برنامه ها و  حضور اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در منطقه آن است که نمایندگان از نزدیک در جریان مشکلات و مسائل استان خوزستان قرار می گیرند هر چند همه آنان معتقدند که خوزستان قلب تپنده توسعه اقتصادی کشور است.

وی افزود: از سوی دیگر مواجه چهره به چهره اعضا با مردم منطقه و شنیدن حرف دلشان و دیدن مشکلات از نزدیک، سبب منع آنان از بخشی نگری می شود و براساس آن اولویت را به جاهایی می دهند که فرصت و امکان بیشتر سرمایه گذاری در آنها وجود دارد.

نماینده عالی دولت در خوزستان یادآور شد: شاید هیچ منطقه ای در دنیا نباشد که همچون خوزستان با انداره کوچک ۶۴ هزار کیلومتر مربعی، دارای تمامی پتانسیل ها و ظرفیت ها همچون نفت، گاز، پتروشیمی، زمینهای حاصل خیز کشاورزی، آبهای شیرین، آبهای آزاد، بنادر و غیره به طور یک جا باشد.

شریعتی تصریح کرد: بی شک اگر از تمام این پتانسیل ها استفاده کنیم، قادر خواهیم بود تا کل کشور را ساماندهی کنیم، اما به دلیل  بخشی نگری که صورت می گیرد متاسفانه از این فرصت ها به خوبی استفاده نمی شود،  منابع تکه تکه می شود و هیچ کجا اصلاح و بهبود پیدا نمی کند.

وی بیان کرد: متاسفانه به دلیل همین بخشی نگری، مسائل و مشکلات بر اساس فرصتها اصلاح نمی شوند و توزیع اعتبارات نیز به درستی انجام نمی شود.

استاندار خوزستان در پایان بر ضرورت حضور نمایندگان کمیسیون اقتصادی در مناطق مختلف کشور و مواجه مستقیم آنها با مسائل برای نتیجه گیری درست تاکید کرد و افزود: ابتدا باید در جاهایی که سرمایه گذاری پاسخ می دهد و سبب خلق ثروت می شود، بیشتر سرمایه گذاری و کار شود چرا که این ها به ما کمک می کند تا اگر بعدا خواستیم تولید کنیم از آنان بخواهیم که خوزستان را بیشتر و بهتر ببینند و مطابق با استانداردها ما را یاری کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز