عبدالکریم درویش زاده خبرداد:

تکمیل مطالعات احداث خط آهن بندر امام - اصفهان؛ ماه آینده

۱۳۹۶/۰۱/۲۴ - ۲۰:۱۳:۳۲
کد خبر: ۵۴۴۱۹۳
تکمیل مطالعات احداث خط آهن بندر امام - اصفهان؛ ماه آینده
مدیرکل راه آهن جنوب از انجام مطالعات احداث خط آهن امام - اصفهان توسط شرکت های کره ای خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از بندر امام خمینی، عبدالکریم درویش زاده مدیرکل راه آهن جنوب اظهار کرد: مطالعات طرح احداث خط آهن بندر امام - اصفهان از یک سال پیش شروع شده و اردیبهشت ماه 96  به پایان می رسد.

وی گفت: بر اساس مطالعات انجام شده طرح احداث راه آهن بندر امام خمینی(ره) تا اصفهان به طول 645 کیلومتر با اعتباری بالغ بر 4.5 میلیارد یورو توسط شرکت های کره ای انجام می شود.

به گفته درویش زاده، تفاهم نامه اجرایی طرح احداث خط آهن بندر امام خمینی(ره) - اصفهان سال گذشته با حضور روسای جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی در تهران به امضاء رسید.

مدیرکل راه آهن جنوب در ادامه با اشاره به اینکه با ساخت این خط آهن، هزینه ترانزیت و حمل و نقل کالا از کشورهای آسیای مرکزی از طریق ایران اقتصادی تر خواهد شد افزود: با اجرای این طرح هزاران فرصت شغلی جدید ایجاد خواهد شد ضمن آنکه هزینه انتقال کالا از بندر امام به مرکز کشور بشدت کاهش می یابد.

بندر امام خمینی(ره) دومین بندر بزرگ عملیاتی جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود.

هم اکنون بخش مهمی از کالاهای وارداتی از طریق بندر امام (ره) با راه آهن به مراکز مهم کشور انتقال می یابد.

ظرفیت سالانه تخلیه و بارگیری کالا در این بندر 70میلیون تن است.

لازم به ذکر است که، پیش از این، تفاهم نامه اتصال خط ریلی بندر امام خمینی(ره) به شلمچه با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل منطقه آزاد اروند در خرمشهر منعقد شد.

این تفاهنامه آبان ماه سال گذشته به امضاء اسماعیل زمانی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند و عبدالکریم درویش زاده مدیر عامل راه آهن جنوب رسید.

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز