مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان؛

نقش بازدارنده ذیحسابان در نظارت مالی به عنوان یک قدرت نرم

۱۳۹۶/۰۲/۱۳ - ۱۷:۳۹:۳۸
کد خبر: ۵۵۳۳۱۱
نقش بازدارنده ذیحسابان در نظارت مالی به عنوان یک قدرت نرم
نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان در نشست ذیحسابان و مدیران مالی دستگاه های اجرایی و شرکت های دولتی گفت: در تبادل فکری ذیحسابان با مدیران دستگاه های اجرایی، نقش آنها را به عنوان یک قدرت نرم و بازدارندگی می شناسیم.

به گزارش خبرنگار برنا، مسعود صدری در جمع ذیحسابان و مدیران مالی که با حضور رئیس دانشگاه و معاون توسعه مدیریت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهواز برگزار شد، اظهار کرد: توفیقی حاصل شد در اولین جلسه در کنار ذیحسابان و مدیران مالی در ابتدای سال مالی که افق و چشم انداز کاری و فعالیت ها را ترسیم می کنیم، مهمان مجموعه علوم پزشکی باشیم و از این که وقت گرانبهای خود را در اختیار ما قرار دادند، سپاس گزاری می کنم.

وی افزود: تفاوتی که امسال با سال های گذشته دارد، علاوه بر تکالیف قانونی بودجه سال 1396 و ضوابط اجرایی آن، شروع برنامه ششم توسعه است، بنابراین لازم است با چشم اندازی دقیق به این موضوعات و با اتکا به قوانین و مقررات وضع شده و به تبع آن آئین نامه ها و دستوراتی که ابلاغ می شود، افق کاری روشنی را داشته باشیم.

نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان تصریح کرد: با این وجود لازم است هر یک از معاونین در دستگاه های اجرایی با مطالعه و آگاهی کامل از برنامه ششم توسعه و قانون بودجه و ضوابط اجرایی آن، برش معاونت خود را تهیه کنند تا هر دستگاه در مجموع، برش مخصوص به خود را داشته باشد تا تکالیف قانونی خود را بدانند و مجری احکام مخصوص به خود باشند.

صدری عنوان کرد: در اداره کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان در کنار برش هر معاونت به طور جداگانه، برش استانی را انجام داده ایم. در اقتصاد و دارایی، در بحث سرمایه گذاری اقتصادی، نظارت مالی با همه زیر مجموعه اش، احکامی مستقیم و غیرمستقیم متوجه وزارت امور اقتصادی و دارایی است و ما هم به عنوان دستگاه زیرمجموعه در استان، باید قبل از همه دستگاه های اجرایی، به امور و تکالیف قانونی واقف باشیم که بتوانیم به نحو احسن مجری این احکام باشیم.

وی تأکید کرد: انتظار داریم که مواد قانونی اختصاصی هر دستگاه در بحث مالی که استخراج می شود، در اختیار رئیس دستگاه قرار بگیرد و به ما ارائه شود تا رئیس هر دستگاه بداند چه مأموریت هایی به معاونت مربوطه محول کرده است و ما هم ضمن ظرفیت شناسی مباحث و قوانین را با دستگاه مربوطه مرور کنیم و جلسات مفصل کارشناسی برگزار کنیم تا درک مشترکی از قوانین داشته باشیم.

نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان یادآور شد: شعار ما رعایت انصاف و واقع نگری در تعامل با دستگاه ها است. در تبادل فکری ذیحسابان با مدیران اجرایی، نقش آنان را به عنوان یک قدرت نرم و بازدارنده می شناسیم، یعنی ذیحسابان باید دستگاه را به شکلی هدایت کنند تا ضمن انتخاب کوتاه ترین راه رسیدن به تحقق اهداف، از هرگونه خطر احتمالی و مغایرت قانونی به دور باشند و این قدرت بازدارندگی به عنوان فرهنگ سازمانی ما است.

صدری اضافه کرد: نقش واسط مدیرکل با ذیحساب در دستگاه اجرایی توسط معاون توسعه مدیریت و منابع هموار و برقرار می شود و در دستگاهی که معاون هماهنگ کننده و تبادل نظر کننده داریم، معمولا مشکلات در حداقل رخ می دهد و جاهایی که معاونت نقش واسط خود را به خوبی ایفا نمی کند، دچار چالش های اساسی هستیم.

وی اظهار کرد: مشکلاتی در حوزه خرید خودرو توسط دستگاه های اجرایی موضوع کمیسیون ماده دو و همچنین در بحث ظرفیت های سرمایه گذاری و واگذاری پروژه های نیمه تمام دستگاه های اجرایی داریم که امیدواریم با تعامل با دستگاه های اجرایی این قبیل مشکلات حل شود.

نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان با تأکید بر حمایت قانونی از همکاران ذیحساب و مدیران مالی افزود: تا جایی که ذیحسابان تعامل خوب و سازنده با دستگاه های اجرایی دارند، ما نیز حامی آنها هستیم و بر اساس معیارهای حرفه ای تا آنجایی که می طلبد از حق ذیحسابان در مواجهه با مشکلات دفاع می کنیم و در کنار آنها هستیم. البته ذیحسابان باید ما را درجریان موضوعات و مشکلات مختلف دستگاه های محل خدمت خود قرار دهند.

صدری با اشاره به اینکه سیستم سادا یکی از محورهای اساسی اقتصاد مقاومتی و یکی از ظرفیت های مولد سازی دارایی های دولتی است، بر ضرورت عدم غفلت از سامانه سادا در بین ذیحسابان تأکید کرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز